برزیل همیشه برزیل است، تیمی که همیشه شماره یک جهان بوده و همه سال‌ها به بهترین شکل ممکن خودش را نشان داده است.
کد خبر: ۱۳۷۹۱۴۴
نویسنده عزیز پرتوی - کارشناس والیبال

یکی از مهم‌ترین نکات در رابطه با تیم‌ ملی والیبال برزیل این است که پشت خط زن آنها تا حدودی دچار افت شده که این افت باعث شده برزیل تا حدودی مقابل تیم‌های مختلف ضعف پیدا کند. اما حتی با وجود این، ما نمی‌توانیم خود را با برزیل مقایسه کنیم. پاسور آنها رزنده است؛ کسی‌که برترین پاسور جهان به شمار می‌آید و وقتی توپ به دستش برسد به هیچ‌کس رحم نمی‌کند. نمی‌گویم تیم بدی داریم ولی آنها زورشان به ما می‌چربد.

در پست‌های مختلف بازیکنان خوبی دارند که بسیار با تجربه‌تر از بازیکنان ما هستند و بسیار بهتر والیبال بازی می‌کنند. در ضمن ما ضعف‌هایی داریم که قابل چشم‌پوشی نیست دفاع‌های وسط ما اصلا انگار بازی نمی‌کنند و مقابل تیم‌های مختلف کم می‌آورند این در حالی است که رکن اساسی والیبال مدرن دنیا بر پایه دفاع چیده شده است.

ما بسیار خوب سرویس می‌زنیم به تنها چیزی که نسبت به آن اطمینان دارم این است که تا وقتی اجرای خوب دفاعی نداشته باشیم تمام زحمات تیم بر باد می‌رود. امیدوارم تیم ما با آمادگی کامل و با رفع نواقص مربوط به دفاع مقابل برزیل به میدان برود. بازیکنان ما قطعا می‌توانند مقابل برزیل بازی بسیار خوبی به نمایش بگذارند. البته باید به این نکته توجه کنیم که چه کاشتیم و چه می‌خواهیم درو کنیم. این جوانانی که به تازگی به تیم‌ملی والیبال ایران آمده‌اند آینده والیبال ما محسوب می‌شوند و نباید چندان از آنها انتظار حماسه‌سازی داشت.

این بازیکنان آنقدر باید به میدان بروند و آنقدر مقابل تیم‌های بزرگ بازی کنند تا تجربه به دست بیاورند. تجربه چیزی نیست که یک شبه به دست بیاید. نکته دیگر درباره بازیکنان تیم‌ملی والیبال این که من ندیده‌ام تنی چند از بازیکنانی که به این رقابت‌ها اعزام شدند حتی یک دقیقه به میدان بروند. با تمام این اوصاف توانایی والیبال ما بیشتر از چیزی نیست که می‌بینیم.

به هر حال امیدوارم تیم ملی والیبال ایران امشب مقابل برزیل عملکردی آبرومندانه داشته باشد. تیم آنها متشکل از بازیکنان تراز اولی است که در برترین تیم‌های باشگاهی جهان به میدان می‌روند. این بازیکنان خیلی بهتر از بچه‌های ما والیبال بازی می‌کنند. با این حال والیبال یک ورزش گروهی است و ورزش والیبال را چندان نمی‌توان پیش‌بینی کرد. امیدوارم امشب از آن شب‌های استثنایی و حماسی باشد و شاهد رقم خوردن یکی از بزرگ‌ترین پیروزی‌های والیبال ایران باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها