آبی پوشان کم کم جا می افتند

استقلال مالکانه ساپینتو

کارشناسان معتقدند سرخابی‌های پایتخت هنوز با فرم ایده‌آل خود فاصله زیادی دارند

در انتظار استقلال و پرسپولیس واقعی

این هفته شاید زمانی برای «رونمایی‌های بزرگ » باشد. پرسپولیس که در دو هفته گذشته نه گل زد و نه گل خورد گویا قرار است لوکادیا، مهاجم هلندی و یک میلیون دلاری خود را به میدان بفرستد.
کد خبر: ۱۳۷۷۶۶۸
نویسنده هیلدا حسینی‌خواه - گروه ورزش
اما هواداران این تیم دغدغه دیگری دارند. آن‌ها در واقع تشنه نخستین پیروزی فصل هستند و دیگر برای پیروز نشدن هیچ عذر و بهانه‌ای را نمی‌پذیرند. البته کار در هفته سوم با تقابل استقلالی‌ها و ذوبی‌ها مقابل نمایندگان کرمان آغاز می‌شود. خیلی‌ها اعتقاد دارند استقلال واقعی‌تر و البته مدرن‌تر را در هفته سوم خواهیم دید و در واقع رونمایی اصلی از استقلال همین هفته سوم است. این در حالی است که سپاهان برخلاف سرخابی‌های پایتخت لیگ را باصلابت آغاز کرده و فعلا روی کاغذ مدعی اصلی قهرمانی به‌شمار می‌روند.

استقلال – مس کرمان؛ و یک لیگ دسته اولی دیگر

دو تیم از لحاظ نتیجه‌گیری شرایط یکسانی در لیگ‌برتر دارند، به این ترتیب که هفته اول را باختند، اما در هفته دوم به پیروزی رسیدند. اما یک تفاوت بین آن‌ها وجود دارد. البته این تفاوت را باید بین کل لیگ و مس کرمان قائل شویم و آن هم این است که مسی‌ها تا الان بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارند. تا این هفته پنج گل زده‌اند یعنی میانگین دو و نیم گل به ازای هر مسابقه. همین نشان می‌دهد استقلال امروز چه رقیب سرسختی دارد. مسی‌ها با وجود شکست در هفته نخست نشان دادند چه اشتهای زایدالوصفی برای گل زدن دارند و در روزگاری که همه تیم‌ها به دفاعی فولادی فکر می‌کنند و خط حمله را از یاد برده‌اند این واقعا تحسین‌برانگیز است. امین کاظمیان بازیکن ۲۶ ساله مس کرمان در دو دیدار اول این تیم دو گل زد و نشان داده چقدر آماده است. حالا دفاع آبی‌ها به بهترین شکل ممکن محک خواهد خورد. تقابل اندیشه‌های هجومی فرزاد حسین‌خانی و اندیشه‌های مدرن ساپینتو دیدنی خواهد بود.
جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی: مس کرمان (۵)، استقلال (۶)
نکته یک: زبیر نیک‌نفس هافبک استقلال مصدوم است به بازی نمی‌رسد.
نکته دو: سیاوش یزدانی و کاوه رضایی هنوز مشکل‌شان برای بازی در استقلال حل نشده و نمی‌توانند به میدان بروند.
نکته سه: ۵۰۰ تماشاگر خانم در دیدار استقلال و مس کرمان به میدان خواهند رفت.
نکته چهار: باشگاه مس کرمان شایعات مربوط به استفاده از جادوگر را تکذیب کرده است.
نکته خارج از مسابقه: ریکاردو ساپینتو به دلیل توهین به یک ژنرال پرتغالی در کشورش با یک ماه محرومیت از فوتبال روبه‌رو شده است!

گل‌گهرسیرجان- سپاهان؛ ژنرال مقابل صدرنشین

یک طرف بازی امیر قلعه‌نویی با تیم آماده‌اش گل‌گهر سیرجان قرار دارد و طرف دیگر مورایس با تیم مدعی‌اش سپاهان. سپاهان در هفته‌های اول و دوم استقلال و نساجی و گل‌گهر هم ابتدا تراکتور را برد، اما هفته دوم مقابل مس رفسنجان بدون گل مساوی کرد. هر دو تیم در قواره یک مدعی تمام‌عیار هستند به خصوص سپاهان که با سرمربی پرتغالی‌اش یعنی مورایس از همان ابتدا نشان داد چه در چنته دارد.
جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی: سپاهان (۱)، گل‌گهر سیرجان (۳)
نکته: هنوز مشخص نیست که آیا باینما مهاجم جدید و گابنی گل‌گهر می‌تواند برای تیمش به میدان برود یا خیر.

آلومینیوم اراک – پرسپولیس؛ همان کابوس همیشگی

حالا وقت بردن است. نه بهانه‌ای وجود دارد و نه تعلل. پرسپولیس دو هفته است که نمی‌برد. گل هم نمی‌زند. اما الان که دیگر لوکادیو آماده بازی کردن است تا حدودی خیال گل‌محمدی راحت شده. برخی از کارشناسان پرسپولیسی بر این باورند که سرخ‌ها از این هفته عملکرد آتشین خود را آغاز می‌کنند. پرسپولیسی‌ها در هفته نخست مقابل ذوب‌آهن و در هفته دوم هم مقابل فولاد بدون گل مساوی کردند. از آن طرف با تیم آلومینیوم روبه‌رو هستیم که سرمربی‌اش یک استقلالی به نام مهدی رحمتی است. نماینده اراک هفته نخست با یک گل به هوادار باخت و هفته دوم با یک گل صنعت نفت را برد. رحمتی انگیزه زیادی دارد تا پرسپولیس را ببرد، اما سرخ‌ها یک اتفاق ویژه در پیش رو دارند. لوکادیو که گفته می‌شود یکی از برترین بازیکنان خارجی تاریخ لیگ‌برتر است در دیدار با آلومینیوم به میدان خواهد رفت. رونمایی از این بمب حدود یک میلیون دلاری توجهات زیادی را به خود جلب خواهد کرد.
جایگاه دو تیم در جدول رده‌بندی: آلومینیوم اراک (۷)، پرسپولیس (۱۱)
نکته ۱: بازگشت لوکادیو به ترکیب پرسپولیس باعث بازگشت گل‌محمدی به سیستم ۲-۴-۴ می‌شود.
نکته ۲: مهدی عبدی به میدان خواهد رفت هر چند اخبار درگوشی حاکی از نارضایتی شدید گل‌محمدی از این بازیکن است.
نکته ۳: بازی کردن مرتضی پورعلی‌گنجی هنوز هم مشخص نیست. آی تی سی او برای بازی در پرسپولیس صادر شده است.
نکته خارج از مسابقه: جذب شیخ دیاباته مهاجم اهل مالی تا این لحظه برای پرسپولیس میسر نشده است.

زمانی برای آشنایی بیشتر با تفکرات ساپینتو

محمد نوری - کارشناس فوتبال
استقلال در هفته‌های پیش هم خوب ظاهر شد، حتی در دیدار با سپاهان که باخت. البته بازیکنان استقلال هماهنگ نبودند و آرایش تیمی ساپینتو چندان برای ما مشخص نبود، اما در ادامه تغییراتی در سبک بازی به وجود آمد. همه چیز بهتر شد و در هفته دوم هم ملوان را شکست دادیم. الان هم که در آستانه دیدار با مس کرمان هستیم باید بگویم خیلی بازی سختی در پیش داریم، چون این تیم بسیار فیزیکی است. آن‌ها پیکان را هم بردند و دست کم گرفتن آن‌ها اصلا درست نیست. اگر استقلال بتواند مس را ببرد آنگاه پیش‌بینی می‌کنم یک روند فوق‌العاده آغاز خواهد شد. دیدار هفته سوم هم زمانی برای آشنایی بیشتر با تفکرات ساپینتو خواهد بود. نکته مهمی هم که باید به آن اشاره کنم ما در ناحیه هافبک وسط مشکل داریم و این مشکل باید حل شود. هنوز در هفته سوم هستیم، اما می‌خواهم بگویم اگر استقلال با چنین بازیکنان خوبی روی غلتک بیفتد آن‌گاه یک قهرمانی دیگر در انتظار ماست. البته به شرط این‌که داوری و مسائلی از این دست اجازه بدهد.

روی گل نزدن پرسپولیس مانور ندهیم

حسین بادامکی - کارشناس فوتبال
تیم‌ها هفته به هفته بهتر و آماده‌تر می‌شوند. به خصوص تیم‌هایی همچون پرسپولیس که هزینه‌های زیادی برای جذب بازیکن انجام داده‌اند در این هفته‌ها به هماهنگی بهتری خواهند رسید. در این تیم تغییرات زیادی رخ داد، اما امیدواریم آن‌ها بازی به بازی بهتر شوند. اگر وقفه‌ای برای آن‌ها به وجود نیاید شرایط بهتر هم خواهد شد. بازیکنی مثل لوکادیو هم به زمان نیاز دارد تا خود واقعی اش را نشان بدهد. کادر فنی اکنون به دنبال این است که هماهنگی بیشتری در تیم به وجود بیاورد. امیدواریم مقابل آلومینیوم اراک بالاخره بعد از دو هفته به گل برسد، اما به نظر من این موضوعی است که نباید روی آن مانور بدهیم. در همین حالت عادی هم فشار روی مهاجمان این تیم زیاد است. آن‌ها بالاخره راه خود را پیدا می‌کنند و گل می‌زنند. این را هم از یاد نبریم اگر در دو بازی قبلی گل نزدیم به این دلیل بود که مقابل تیم‌هایی قرار گرفتیم که هم و غم خود را روی دفاع گذاشته بودند. فکر می‌کنم هفته سوم شروعی عالی برای گلزنی‌های پرسپولیس باشد.

منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها