استاندار البرز گفت: کشاورزان برای تغییر رویکرد خود از کشت سنتی به گلخانه ای مورد حمایت قرار گیرند.
کد خبر: ۱۳۷۷۵۵۸

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

مجتبی عبداللهی روز سه شنبه در نشست توسعه گلخانه های استان البرز افزود: تقویت بسترهای کشت و به ویژه کشت گلخانه‌ای در استان علاوه بر درآمدزایی و نهایت بهره‌وری، اشتغال فراوانی را نیز همراه خواهد داشت.

وی ادامه داد: جهاد کشاورزی استان باید با برنامه ریزی ویژه، نسبت به تشریح مزایای کشت گلخانه‌ای و ترغیب کشاورزی برای این امر اقدام کند.

عبداللهی گفت: باید افراد دارای تحصیلات مرتبط کشاورزی برای ایجاد بسترهای کشت گلخانه‌ای حمایت شوند.

وی افزود: جهاد کشاورزی باید به صورت گسترده در راستای ارایه مشاوره به علاقمندان فعالیت در حوزه کشاورزی اقدام کند.
استاندار البرز بیان داشت: اعطای تسهیلات بانکی با سود کم می‌تواند مشوق بسیار خوبی برای کشاورزان باشد تا شیوه کار خود را از کشت سنتی به گلخانه‌ای تغییر دهند.

وی افزود: اراضی کشاورزی با آبیاری غرقابی باید نوع فعالیت خود را تغییر دهند و هر چه سریع‌تر به سمت کشت‌های دانش بنیان حرکت کنند.

عبداللهی گفت: یکی از عوامل موثر در بازگشت روستاییان و مانایی جمعیت در روستاها، توسعه کشت گلخانه‌ای است از این رو باید روستاییان متقاضی کشت گلخانه‌ای را مورد حمایت ویژه قرار دهیم.

وی افزود: گلخانه ها برای افزایش بهره وری آب باید استخرهای پرورش ماهی راه اندازی کنند تا از این طریق علاوه بر درآمدزایی به آبی غنی برای کشاورزی نیز دست یابند.

استاندار البرز گفت: ساماندهی آب در اقصی نقاط استان ضرورت دارد و باید تدابیری اتخاذ شود که محله های دارای فشار آب کمتر مورد توجه ویژه قرار گیرند.

وی افزود: شهرداری های استان البرز باید در محله های استان حوضچه های آرامش و ذخیره آب و تصفیه خانه های محلی پیش بینی شود.

تجربه تلخ خشکسالی ها در دهه های اخیر سبب شد تا دست اندرکاران بخش کشاورزی استان البرز، طی هشت سال گذشته ، بهره برداران را به سمت ایجاد و توسعه کشت گلخانه ای هدایت کنند، به طوریکه سطح کشت گلخانه ای استان از ۱۲۰ هکتار در سال ۹۲ به ۳۴۷ هکتار در زمان حاضر رسیده است.http://jamejamonline.ir

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها