بررسی داستانی مجموعه بازی کسـلوانیا

جنگیدن به نفع دراکولا

کد خبر: ۱۳۷۶۴۵۵
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه رسانه

با وجود تبلیغات بسیار زیادی که طی چند ماه گذشته برای درام سیاسی - تلویزیونی «بانوی‌اول» صورت گرفته بود، پخش آن در فصل اول به پایان رسید و قرار نیست صاحب فصل‌های تازه‌ای شود. شبکه شوتایم که تهیه‌کننده این مجموعه است، رسما اعلام کرد میزان استقبال تماشاگران از آن بسیار کم بوده و به همین دلیل و برخلاف گفته‌های قبلی، فصل دیگری از آن جلوی دوربین نمی‌رود. اهل فن می‌گویند زودتر از این‌ها منتظر اعلام این خبر از سوی تهیه‌کنندگانش بودند و حدس زده می‌شود که تهیه‌کنندگان مجموعه خجالت می‌کشیدند این خبر را اعلام کنند. فصل اول بانوی‌اول حدود شش‌هفته قبل تمام شد و رسانه‌ها این پرسش را مطرح می‌کردند که سرنوشت آن چه خواهد شد.

در بیانیه شوتایم ازجمله آمده است: «ما باید رسما تصدیق کنیم که بانوی‌اول ادامه نخواهد داشت و ما فصل دیگری برایش نخواهیم ساخت. از خالق مجموعه، کتی شولمن تشکر می‌کنیم که تمام تلاش خود را به کار گرفت تا کاری زیبا و تماشایی ارائه دهد. سوزان بیر، کارگردان مجموعه هم کارش را به نحو احسن انجام داد. گروه بازیگران بسیار خوبی داشتیم که شامل تعدادی از بازیگران توانای سینما و تلویزیون می‌شدند. بااین‌حال، نمی‌توانیم حدس بزنیم علت پایین‌بودن تعداد تماشاگران آن چه بوده است.»

فصل اول این درام سیاسی شرح‌حال‌گونه در سه دوره مختلف تاریخی رخ می‌داد و با قرار دادن کاخ‌سفید در راس ماجراهایش، به زندگی سه همسر روسای جمهور وقت آمریکا النور روزولت، بتی فورد و میشل اوباما پرداخته بود. زندگی این سه نفر در هر دو زمینه سیاسی و خانوادگی در بانوی‌اول مورد بحث و بررسی قرار گرفت. لیلیان اندرسن، میشل فایفر و ویولا دیویس که در تولید مجموعه هم مشارکت داشتند به ترتیب نقش این سه همسر روسای‌جمهور آمریکا را بازی کردند. در فرهنگ سیاسی آمریکا به همسران روسای‌جمهور آمریکا، بانوی‌اول گفته می‌شود.

به نوشته رسانه‌ها، منتقدان تلویزیونی هم نگاه مثبتی به بانوی‌اول نداشتند و مثل تماشاگران احساس می‌کردند کاری ضعیف است. بیشترین انتقاد‌ها به داستان فیلمنامه و ترکیب‌بندی کلی آن و بی‌ارتباط بودن سه شخصیت محوری ماجراست. کارولین فرامک، منتقد ورایتی این پرسش را مطرح می‌کند که این سه زن چه ارتباط منطقی با هم دارند و چرا در یک مجموعه‌داستان زندگی این سه نفر تعریف می‌شود و نه داستان زندگی همسران روسای‌جمهوری دیگر آمریکا. مجموعه بانوی‌اول در ۱۰اپیزود تولید شد و به‌صورت جداگانه و مجزا داستان زندگی سه همسر روسای‌جمهور را به تصویر کشید. به گفته منتقدان سوزان بیر که هنرمندی اروپایی است و در زمینه سینمای غیرمتعارف کار می‌کند، نباید کارگردانی این مجموعه را قبول می‌کرد و بانوی‌اول نقطه‌ای منفی در کارنامه هنری‌اش به‌حساب‌می‌آید. این در حالی است که این خانم فیلمساز تمام ۱۰اپیزود مجموعه را کارگردانی کرد. درحالی‌که گفته می‌شد او وظیفه کارگردانی تمام قسمت‌های فصل دوم را هم خودش به عهده خواهد گرفت، قرار بود این فصل داستان، زندگی سه تا چهار همسر دیگر روسای‌جمهوری آمریکا را تعریف کند. / ان‌ام‌ای


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها