کد خبر: ۱۳۷۶۶۰۹
نویسنده کیکاووس زیاری - گروه رسانه
تماشاگران تلویزیونی در استرالیا استقبال بسیار بالایی از مجموعه درام و خانوادگی «همسایه ها» کرده‌اند. این درام اجتماعی در حالی آخرین اپیزود خود را روی آنتن فرستاد، که بیشترین تعداد بیننده تاریخ نمایش خور را به نام خویش ثبت کرد. شهر ملبورن که داستان مجموعه در آنجا اتفاق می‌افتد و درهمین محل هم فیلمبرداری شده، بیشترین تعداد تماشاچی را داشت. تحلیلگران تلویزیونی با توجه به میزان بینندگان قسمت آخر مجموعه که نزدیک به ۹۰۰هزار نفر بوده، از آن به عنوان رویدادی استثنایی در تاریخ برنامه‌سازی تلویزیون استرالیا یاد می‌کنند.

همسایه‌ها یکی از قدیمی‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی استرالیا به حساب می‌آید که اولین فصل آن سال ۱۹۸۵ روی آنتن رفت. طی چند دهه گذشته استقبال تماشاگران راه را برای فصل‌های بعدی آن باز کرد و تا زمان پخش آخرین اپیزود، تعداد ۴۶۴۰ قسمت آن تولید شد. خط اصلی داستان همسایه‌ها در ارتباط با ساکنان یکی از خیابان‌های شلوغ شهر ملبورن و اتفاقات مختلفی است که برای ساکنان آن رخ می‌دهد. با گذشت زمان و پیر شدن شخصیت‌های اصلی ماجرا، شخصیت‌ها و چهره‌های تازه‌ای به فصل‌های جدید و بعدی مجموعه پیوستند. این شخصیت‌ها شامل ساکنان جدیدی می‌شد که به محل نقل مکان می‌کردند و همچنین فرزندان شخصیت‌های اصلی، که در کنار بازیگران اصلی نقش‌های مهمی در داستان و ماجرا‌ها به عهده می‌گرفتند.

در تاریخ ۳۷ ساله مجموعه، بازیگران جدیدی به دنیای تلویزیون معرفی شده‌اند که بعد‌ها در مجموعه‌های موفق دیگر تلویزیون استرالیا هم ظاهر شدند. در اپیزود‌های آخر همسایه‌ها چند بازیگر اصلی و قدیمی مجموعه هم، چون گای پیرس، کایل مینگو، مارگوت رابی، دالتون گودرم و هالی والانس در کنار هنرمندان جوان آن به ایفای نقش پرداختند. در حالی که رسانه‌ها خبر از نارضایتی تماشاگران استرالیایی از پایان کار مجموعه می‌دهند، این احتمال داده می‌شود که به زودی فصل دیگری از همسایه‌ها در دستور کار تولید قرار گیرد. بورلی مک‌گراوی از تهیه‌کنندگان مجموعه اظهار امیدواری کرده که بتوان چنین کاری را انجام داد و در عین حال، همه چیز را به فیلمنامه‌ای جذاب و قوی مشروط کرده‌است. به گفته این خانم تهیه‌کننده: «همسایه‌ها حکم یک برنامه تلویزیونی شمایل گونه را پیدا کرده‌است و متاسفم این همه نیروی کار ماهر و حرفه‌ای که برای سال‌هایی متمادی دور هم جمع شده‌بودند، باید پراکنده شوند. پایان کار یک برنامه تلویزیونی همیشه با شروع یک کار جدید همراه بوده و امیدوارم همه ما خیلی زود و دوباره زیر یک سقف جمع شویم. طبیعی است همه ما از این‌که با مردم خداحافظی می‌کنیم، بسیار غمگین هستیم.»

رسانه‌های استرالیایی با توجه به موفقیت بالای همسایه‌ها در بین بینندگان بومی، از آن به عنوان یکی از مهره‌های اصلی و مهم مقابله با ورود و پخش مجموعه‌های پرسروصدای تلویزیونی آمریکایی اسم می‌برند. در حقیقت میزان استقبال تماشاگران استرالیایی از همسایه‌ها به قدری بالا بود که مجموعه جنجالی و بسیار پربیننده آمریکایی «دوستان» که تماشاگران کلانی در بسیاری از کشور‌های دنیا داشت، نتوانست با کمدی درام خانوادگی همسایه‌ها در این کشور رقابت کند. / اسکرین اینترنشنال


newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها