وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با دبیرکل سازمان ملل متحد:

اراده‌ای جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار داریم

وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با دبیر کل سازمان ملل متحد با تاکید بر این که سلاح هسته‌ای در دکترین ایران جایگاهی ندارد تاکید کرد: برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار جدی هستیم و اکنون نیز مذاکرات در مسیر خود در وین با جدیت دنبال می شود.
وزیر امور خارجه کشورمان در گفت‌وگوی تلفنی با دبیر کل سازمان ملل متحد با تاکید بر این که سلاح هسته‌ای در دکترین ایران جایگاهی ندارد تاکید کرد: برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار جدی هستیم و اکنون نیز مذاکرات در مسیر خود در وین با جدیت دنبال می شود.
کد خبر: ۱۳۷۵۵۹۶

به گزارش جام جم آنلاین، حسین امیرعبداللهیان عصر روز یکشنبه در خصوص گفتگوی تلفنی امروز خود با «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل متحد در صفحه اینستاگرامش نوشت:

«امروز با آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد به صورت تلفنی گفتگو کردم.

در پاسخ به سخنان آقای گوترش مبنی بر ضرورت توافق هسته‌ ای به ایشان یادآوری کردم فتوای مقام معظم رهبری درباره حرمت کاربرد سلاح هسته‌ ای برهمگان حجت و روشن است. سلاح هسته ای در دکترین جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد و مغایر با سیاست و اعتقادات ما است.

به ایشان گفتم جمهوری اسلامی ایران به عنوان مبتکر ایده ایجاد منطقه عاری از سلاح های هسته‌ای، آمادگی خود را برای تداوم همکاری سازنده در این مسیر اعلام می دارد.

در خصوص مذاکرات رفع تحریم ها نیز به دبیر کل سازمان ملل گفتم: برای رسیدن به یک توافق قوی و پایدار جدی هستیم. اکنون نیز مذاکرات در مسیر خود در وین با جدیت دنبال می شود البته نتیجه این موضوع بستگی دارد به اینکه آیا آمریکا می‌خواهد توافقی صورت بگیرد و آیا انعطاف و واقع بینی لازم را در عمل از خود نشان خواهد داد؟ ما اراده جدی و واقعی برای رسیدن به توافق قوی و پایدار را داریم و آن را نشان داده‌ایم.

در این گفتگو با اشاره به شروع تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت ده ها تن از شهروندان، کودکان و زنان فلسطینی به ایشان تاکید کردم مقاومت فلسطین در ادامه دفاع از سرزمین و امنیت خود، پاسخی قوی تر به رژیم صهیونیستی خواهد داد و ضروری است جامعه جهانی به وظیفه خود در برابر حمایت از مردم غزه و توقف فوری تجاوزات رژیم صهیونیستی عمل نماید.

تقویت روند گفتگو و همکاری منطقه ای را مهم ارزیابی و از ابتکار منطقه ای دبیرکل استقبال کردم.

دبیر کل سازمان ملل متحد نیز، ضمن تاکید بر لزوم امحای سلاح های هسته‌ای در جهان و ضرورت عاری شدن خاورمیانه از سلاح های کشتار جمعی تاکید کرد: گفتگوهای هسته‌ای برای ما اهمیت زیادی دارد و ما در ارتباط با طرف های گفتگو بر مصالحه و انعطاف پذیری بیشتر در این مرحله تاکید داشته‌ایم.

ایشان ابراز امیدواری کرد با ارائه یک پلتفرم جدید از سوی دبیرکل، گام نوینی برای همگرایی بیشتر در منطقه خلیج فارس برداشته شود.

آقای گوترش همچنین ضمن ابراز نگرانی از وضعیت غزه تاکید کرد: ما در تماس با همکاران خود در غزه برای شروع اقداماتی سازنده و توقف فوری حملات هستیم.

همچنین در خصوص بحران یمن، از تلاش و مواضع سازنده جمهوری اسلامی ایران در حمایت از تداوم آتش بس تقدیر نمود و خواستار تداوم نقش موثر ایران برای حل و فصل سیاسی بحران یمن شد.»

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها