اهالی یک روستای گرفتار در سیل با کمک راننده لودر نجات پیدا کردند

دهیار فداکار

سیل، پسر ۳ساله را از دست پدرش ربود

سیدمحمد حسینی فالحی، پسربچه سه ساله خوزستانی است ‌که سیلاب چند روز پیش جان و زندگی او را هم مثل ۹۵قربانی‌اش به یغما برد. با این‌که خانواده او و امدادگران هنوز هم زیر انبوهی از گل و لای و پسماندهای به جا مانده از سیلاب دنبال نشانه‌ای از محمد کوچولو هستند، اما تاکنون نتوانسته‌اند ردی از او پیدا کنند.
کد خبر: ۱۳۷۵۳۶۰
به گزارش جام جم آنلاین، محمد کوچولو، اهل روستای سادات حسینی بخش قارون شهرستان دزپارت در خوزستان بود، اما همراه با پدر و مادرش در اهواز زندگی می‌کرد. او سه سال داشت، اما سیلاب مثل خیلی‌های دیگر جان او را هم درست زمانی که همراه پدر و مادرش به سفر رفته بود، گرفت. بهمن خدارحمی، دایی محمد در مورد روز حادثه به جام‌جم می‌گوید: «این حادثه، روز دوشنبه (۱۰مرداد) اتفاق افتاد. آن روز دامادمان همراه همسر، پسرش و دختر برادرم برای زیارت به مشهد رفته بودند. پس از زیارت، در حال حرکت به ایذه بودند که ساعت هفت شب، ناگهان بارش باران شروع شد. به گفته دامادمان، شدت بارندگی به حدی بود که ظرف چند دقیقه همه جا قیامت شد. سنگریزه وگل و لای و باران شدید بود که روی ماشین آن‌ها می‌ریخت و خودروشان را دچار مشکلات اساسی کرد. دختر ۱۵ساله برادرم که همراه آن‌ها بود، از ماشین به بیرون پرت شد و سه چهار متری توسط سیلاب جابه‌جا شد، اما توانست جان خودش را نجات دهد، دامادمان هم، چون داخل ماشین پر از آب شده بود، سر محمد را از پنجره ماشین بیرون نگهداشته بود تا آب او را خفه نکند. پدر محمد می‌گوید پسرم روی دستم بودکه ناگهان سیل او را از دستم‌گرفت و با خودش برد.» با این اتفاق، هرسه در میان سیلاب وگل ولای جست‌وجو برای یافتن محمد را آغاز کردند. خدارحمی ادامه می‌دهد: در آن لحظه هیچکس به داد ما نرسید و دست تنها و با چشمانی اشکبار دنبال محمد در رودخانه می‌گشتیم. ظهر روز بعد از حادثه ساعت ۱۲ظهر، یک گروه دو سه نفری از هلال‌احمرآمدند و بعد از نیم ساعت هم رفتند. دیروز بعدازظهر (سه‌شنبه ۱۱‌مرداد) هم همین‌طوربود. سه روز بعد از حادثه بود که جست‌وجو برای پیدا کردن محمد آغاز شد. سگ‌های زنده‌یاب به نقطه‌ای مشکوک شده و حالا امدادگران می‌خواهند آنجا را حفاری‌کنند تا ببینند محمد آنجاست یا نه. من از مسئولان استانی و محلی بسیارگله‌مند هستم. محمد نوه شهید و تک فرزند خانواده بود. حال روحی پدر و مادرش بسیار ناگوار است. زیرا وقتی سیلاب شروع شد و همه می‌دانستند قرار است جاری شود، چرا یک بیل مکانیکی و امکانات نجات در محل نبود که به دادشان برسد.

جست‌وجوی امدادگران برای یافتن پیکر پسربچه

در حالی‌که دایی محمد از مسئولان محلی و استانی در امدادرسانی به خانواده خواهرش به شدت گله‌مند است، محمود عالی محمدی رئیس هلال‌احمر شهرستان ایذه با اشاره به عملیات جست‌وجوی پسربچه سه ساله به خبرنگار جام‌جم گفت: پس از اعلام حادثه، ابتدا امدادگران پایگاه امداد و نجات بین شهری سراک وارد عمل شده و پس از آن، تیم‌های آنست و واکنش سریع برای جست‌وجوی بهتر به منطقه اعزام شدند. روز سه‌شنبه هم بالگرد هلال‌احمر دو پرواز در مناطق صعب‌العبور داشت و چهارشنبه ۱۲ مردادماه نیز علاوه بر حضور ۲۵ نجاتگر، تیم واکنش سریع متشکل از پنج نفر و تیم آنست همراه با دو سگ زنده‌یاب، عملیات جست‌وجو را ادامه دادند، اما تاکنون نشانه‌ای از پسربچه مفقودی پیدا نشده و جست‌وجو‌ها برای یافتن پیکر او ادامه دارد.

انتقال پیکر ۹۵قربانی سیل به پزشکی قانونی

در حالی که هلال‌احمر تعداد قربانیان سیل را ۹۰ نفر اعلام کرده، تا صبح دیروز پیکر ۹۵ قربانی سیل به پزشکی قانونی منتقل شده است.

به گزارش جام‌جم، دکتر حاج منوچهری، جانشین مدیریت بحران سازمان پزشکی قانونی در این باره گفت: در فاصله زمانی ۴تا۱۲مرداد امسال ۹۵ پیکر قربانی سیل به پزشکی قانونی منتقل شد. از پیکر‌های ارجاعی قربانیان سیل به پزشکی قانونی۵۱ نفر مرد و ۴۴ نفر زن هستند.

وی افزود: بیشترین تعداد پیکر‌های ارجاعی با ۴۰ فوتی مربوط به استان تهران بوده است. به گفته حاج منوچهری، در سیلاب روز‌های اخیر استان‌های تهران، خراسان رضوی، یزد، مازندران، کرمان، لرستان، سیستان و بلوچستان، مرکزی، آذربایجان شرقی، خوزستان، فارس، چهار محال و بختیاری و سمنان درگیر بوده‌اند.
 
منبع: روزنامه جام جم 
newsQrCode
برچسب ها: سیل پسر حادثه
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۱
مانی خدارحمی
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۰۸
۰
۰
محمد تنها پسر عمه من بود که خداوند ان را از ما گرفت و به اغوش خداوند پیوست?‍????

نیازمندی ها