مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر خبر داد :

ادامه فعالیت کتابخانه ها در نوروز 1403

در دومین دوره آیین از تبار قلم؛

از حجت الاسلام آرمین در بوشهر تجلیل شد

به مناسبت روز قلم و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، دومین دوره ویژه رنامه ملی «از تبار قلم» در استان بوشهر با تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین علی آرمین، استاد حوزه و دانشگاه و نویسنده بوشهری برگزار شد
کد خبر: ۱۳۷۳۸۴۳


به گزارش جام جم آنلاین بوشهر و به نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، دومین دوره آیین« از تبار قلم» با تجلیل از حجت الاسلام والمسلمین علی آرمین و با حضور حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، سمیه رسولی، مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، نرگس صداقت، مدیر کتابخانه و اسناد ملی شعبه بوشهر، محمدحسین زندویان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، مجید عابدی، دبیر محفل ادبی شعر و آفتاب و جمعی از نویسندگان و شاعران در کتابخانه عمومی مصلحیان بوشهر برگزار شد.
حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: برنامه «از تبار قلم» با هدف تجلیل و تکریم نویسندگان بومی یکی از کارهای ارزشمندی که نهاد کتابخانه های عمومی کشور هر ساله برگزار می کند.
وی افزود: در دومین دوره « از تبار قلم» به مناسبت روز قلم و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان از تلاش های حجت الاسلام والمسلمین آرمین در خلق 7 اثر فاخر تقدیر می شود.
وی با اشاره به انتخاب دکتر عبدالکریم مشایخی در سال گذشته در اولین دوره از این رویداد فرهنگی گفت: با توجه به اهمیت موضوع برخود واجب می دانیم که از نویسندگان و تلاشگران این عرصه تجلیل کنیم.
وی با اشاره به کسب موفقیت های زیاد توسط حجت الاسلام والمسلمین بیان داشت: متاسفانه ایشان در استان بوشهر مهجور هستند و این از نقاط ضعف ماست که به جامعه کتابخوان استان معرفی نشده اند و می طلبد که در معرفی ایشان از همه ظرفیتهای موجود استفاده کنیم.از حجت الاسلام آرمین در بوشهر تجلیل شد
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر گفت: ایشان از معدود نویسندگانی هستند که در استان بوشهر در حوزه کودک و نوجوان آثار فاخری دارند.
وی برگزاری این برنامه را نقطه آغازی برای معرفی و استفاده از ظرفیت های ایشان دانست و خاطر نشان کرد: کتابداران استان باید در راستای معرفی آثار گرانقدر این نویسنده بومی از همه ابزار موجود استفاده کنند.
حیدر راهب گفت: هیچ ابزاری مانند هنر به ویژه هنر داستان نویسی نمی تواند در انتقال فرهنگ اصیلی ایرانی – اسلامی به نسل کودک و نوجوان موثر باشد.
وی گفت: با وجود اینکه حجت الاسلام علی آرمین، جهت تجلیل در برنامه از تبار قلم استان قم نیز انتخاب شده بود، اما خوشبختانه این افتخار نصیب استان بوشهر شد تا قدردان تلاش های ایشان در حوزه نویسندگی باشیم.
مدیرکل کتابخانه های استان خاطر نشان کرد: در استان بوشهر سوژه هایی چون نادر مهدوی، علیرضا ماهینی، غضنفرالسلطنه برازجانی و محمدباقر خان تنگستانی از موضوعات جذابی است که می تواند ایده بسیارخوبی برای خلق داستان باشند.
مجید عابدی دبیر محفل ادبی شعر و آفتاب استان بوشهر نیز در دومین سال فعالیت این محفل ادبی گفت: برنامه هایی چون راویان بالندگی، بزرگداشت روز سعدی، محفل ادبی آیندگان( ویژه کودکان و نوجوانان)، و ویژه برنامه شعر آیینی در ماه محرم از برنامه های شاخص این محفل در سال گذشته بوده است.
دبیر محفل ادبی شعر و آفتاب بیان داشت: از افتتاح این محفل که در سال 99 و با حضور مجازی علیرضا قزوه، شاعر مطرح کشوری و نغمه مستشار نظامی، دبیر محافل ادبی نهاد کتابخانه های عمومی کشور برگزار شد بیش از دو سال می گذرد و به فضل خداوند به طور مستمر و منظم در روزهای سه شنبه در کتابخانه خلیج فارس بوشهر در حال برگزاری است.
وی تصریح کرد: این محافل با ظرفیتی که دارد می تواند در راستای شعر و هنر و ادبیات پیش برنده باشد.
نرگس صداقت، مدیر اسناد و کتابخانه ملی بوشهر نیز در این آیین خاطر نشان کرد: ارتباط هنر و دین می تواند در انتقال مفاهیم دینی به افراد جامعه ، علی الخصوص قشر کودک و نوجوان راه گشا باشد.
سمیه رسولی، مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر نیز ضمن اعلام حمایت از آثار حجت الاسلام والمسلمین آرمین گفت، این اداره کل آمادگی دارد تا از طریق همه مراکز موجود در استان در معرفی آثار ایشان تلاش کند.
محمدحسین زندویان، معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر نیز با اعلام حمایت تمام قد از حجت اسلام والمسلمین آرمین بیان داشت: همبستگی و همراهی دو نهاد فرهنگیِ کتابخانه های عمومی و فرهنگ و ارشاد استان می تواند پل مستحکمی در راستای اعتلای فرهنگ و هنر استان باشد.از حجت الاسلام آرمین در بوشهر تجلیل شد
حجت الاسلام والمسلمین علی آرمین نویسنده بوشهری و برگزیده دومین دوره از تبار قلم با تقدیر از دست اندرکاران این برنامه تصریح کرد: آمادگی دارم تا تمام تجربیات و اندوخته های علمی خود را در اختیار مردم فرهیخته بوشهر قرار دهم.

وی افزود : در حال حاضر در مدرسه‌ مجازی داستان‌نویسی همداستان و مدیر آژانس ادبی پینو پذیرای علاقه مندان در حوزه نویسندگی هستیم.
این نویسنده بوشهری در معرفی آثار خود گفت: رمان‌های «به نام یونس» (بزرگسال) از شهرستان ادب؛ «کمیک استریپ‌های شهاب»(بزرگسال)، «پرواز با پاراموتور را دوست دارم»(نوجوان)، رمان «کریستال و قالیچه پرنده»(کودک) و کتاب داستان «کی خانم نارنجی را ناراحت کرده»(کودک) از انتشارات جمکران؛ رمان «کی میتونه به جز تو برمودا باشه»(نوجوان) از انتشارات مهرستان و مجموعه داستان کوتاه «تا محمد» از انتشارات کتابستان معرفت از جمله آثاری است که تا کنون چاپ شده است.

در پایان این مراسم ضمن تکریم حجت الاسلام والمسلمین علی آرمین، نویسنده بوشهری و برگزیده دومین دوره از تبار قلم، با اهدای لوح تقدیر از زحمات مجید عابدی به عنوان مجری و منصور میگلی به عنوان مسئول محفل ادبی شعر و آفتاب استان بوشهر تجلیل شد.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها