قیمت تخم مرغ | قیمت تخم مرغ امروز | قیمت تخم مرغ 11 تیر 1401

قیمت تخم مرغ افزایش یافت | قیمت تخم مرغ در بازار چند؟

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: قیمت مصوب تخم‌ مرغ در مرغداری‌های افزایش نیافته و فروش تخم مرغ با قیمت‌های بالا گرانفروشی است.
کد خبر: ۱۳۷۲۹۸۵

قیمت تخم مرغ افزایش یافت. علت افزایش قیمت تخم مرغ چیست؟ نرخ مصوب قیمت تخم مرغ در بازار چقدر است؟ افزایش نرخ نهاده‌ های دامی و هزینه‌های تولید از عوامل گرانی قیمت تخم مرغ است.آخرین  خبرها درباره چرایی افزایش قیمت تخم مرغ را در ادامه بخوانید.

به گزارش جام جم آنلاین، حمید کاشانی در گفت‌وگو با ایسنا در پاسخ به چرایی افزایش قیمت تخم‌ مرغ در روزهای اخیر گفت: قیمت مصوب هر کیلو تخم‌ مرغ در مرغداری‌ها ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومان است که در حال حاضر نیز واحدهای مرغداری با قیمت ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان تخم مرغ های خود را تحویل می دهند؛ بنابراین قیمت تخم مرغ در مرغداری‌ها به هیچ عنوان افزایشی نداشته است.

وی ادامه داد: البته قیمت مصوب ۳۵ هزار و ۵۰۰ تومانی مورد تایید مرغداری‌ها نیست، زیرا برای آنها هر کیلو تخم‌مرغ ۴۸ هزار تومان تمام می‌شود؛ هرچند که مسئولان مربوطه وعده داده‌اند این قیمت اصلاح و قیمت‌های واقعی اعلام می‌شود.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران افزود: در حال حاضر باید هر شانه تخم‌مرغ دو کیلویی با قیمت ۸۰ هزار تومان به دست مصرف‌کننده برسد و فروش آن با قیمت‌های بالاتر (۱۰۰ هزار تومان) گرانفروشی است.

کاشانی ادعا کرد: در چهار ماه گذشته صنعت مرغ تخم گذار بالغ بر ۲۵۰۰ میلیارد تومان ضرر کرده‌ و میانگین فروش تخم‌مرغ بعد از آزادسازی یارانه‌ها ۲۵ درصد زیر قیمت اعلامی دولت بوده‌ است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرکزی مرغداران در پاسخ به این سوال که آیا افزایش قیمت تخم مرغ منجر به حذف آن از سفره‌های مردم نخواهد شد؟ گفت: ما نگران مصرف‌کننده نیز هستیم، ولی تولیدکننده هم نمی‌تواند متضرر شود. معتقدیم تخم مرغ باید حتماً به صورت کالابرگ به دست مصرف کننده برسد.

قیمت تخم مرغ به ۱۰۰ هزار تومان رسید

مشاهدات میدانی حاکی از افزایش قیمت تخم مرغ در سطح شهر است.

به گزارش ایسنا، مشاهدات میدانی از خرده فروشی‌های سطح شهر تهران حاکی از رسیدن قیمت هر شانه ۳۰ عددی تخم مرغ به محدوده ۸۵ تا ۱۰۰ هزارتومان است. این در حالیست که هفته گذشته قیمت آن ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان بود.

افزایش قیمت تخم‌مرغ در حالیست که ناصر نبی پور، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اخیرا در یک برنامه تلویزیونی اعلام کرده با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است، با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت نهاده‌ های دامی و هزینه‌های تولید ادعا کرده که قیمت تمام شده تولید هر کیلو تخم مرغ بین ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است، اما هم اکنون میانگین قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ در مرغداری‌ها حدود ٣۵ هزار تومان است.

نبی پور همچنین ابراز کرده‌ که افزایش بیشتر قیمت تخم مرغ، مصرف کننده را تحت فشار قرار می‌دهد و منجر به کاهش قدرت خرید آنان می شود ولی تولیدکننده مقصر این مسئله نیست و دولت باید از مصرف کننده به نحو دیگری حمایت کند تا قدرت خرید آنها افزایش یابد.

قیمت جدید تخم مرغ اعلام شد

اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران: با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران گفت: در هفته‌های اخیر قیمت تخم مرغ در برخی مناطق به ٩٧ تا ١٠٠ هزار تومان در هر شانه رسیده است.

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، ناصر نبی پور افزود: با توجه به اینکه قیمت هر شانه تخم مرغ در مرغداری حدود ٧٣ هزار تومان است با احتساب کرایه حمل و سود برای فروشنده، قیمت ١٠٠ هزار تومان برای مصرف کننده منطقی است.

قیمت تخم مرغ در بازار چند؟ | قیمت تخم مرغ 21 تیر 1401

وی با اشاره به افزایش قیمت نهاده های دامی و هزینه های تولید، گفت: قیمت تمام شده تولید هر کیلو تخم مرغ بین ۴۴ تا ۴۵ هزار تومان است، اما هم اکنون میانگین قیمت فروش هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری حدود ٣۵ هزار تومان است ضمن اینکه شرکت پشتیبانی امور دام مقداری از تخم مرغ های مازاد را جمع آوری می کند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران اضافه کرد: اگر هزینه تولید هر کیلوگرم تخم مرغ زیر ۳۰ هزار تومان باشد، صادرات آن به صرفه است اما وقتی که بالای ۳۴ تا ۳۵ هزار تومان است، صادرات آن برای تولیدکنندگان به صرفه نیست.

وی درباره اینکه افزایش بیشتر قیمت تخم مرغ، مصرف کننده را تحت فشار قرار می دهد و منجر به کاهش قدرت خرید آنان می شود، افزود: تولیدکننده مقصر این مسأله نیست و دولت باید از مصرف کننده به نحو دیگری حمایت کند تا قدرت خرید آنها افزایش یابد.

قیمت تخم‌ مرغ ۱۷ هزار تومان گران‌تر از هفته قبل

طبق بررسی‌های صورت گرفته در خصوص قیمت کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته دوم تیر ۱۴۰۱ قیمت مرغ، تخم‌مرغ و صیفی‌جات همچنان در حال افزایش است.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی وضعیت قیمت کالاهای اساسی و اقلام ضروری خانوار در هفته دوم تیر حاکی از افزایش قیمت مرغ، تخم‌مرغ و صیفی‌جات است ضمن اینکه کماکان عرضه رب گوجه‌فرنگی با اختلال همراه است.

قیمت مرغ که تا سه هفته قبل حدود ۴۲ هزار تومان بود همچنان روند افزایشی خود را طی می‌کند و در حال حاضر در برخی نقاط شهر قیمت این کالا به ۶۰ هزار تومان رسیده است.

همچنین قیمت تخم‌ مرغ روند افزایشی را طی کرده و در برخی مناطق تا شانه‌ای ۹۰ هزار تومان نیز رسیده است. از طرفی قیمت صیفی‌جات از جمله سیب‌زمینی و گوجه فرنگی و پیاز با افزایش نسبت به هفته گذشته مواجه بوده ضمن اینکه رب گوجه‌فرنگی همچنان کمیاب است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها