برنامه‌های دانشگاه‌های نروژ

کد خبر: ۱۳۷۲۷۲۹

در این مقاله به معرفی بهترین دانشگاه‌های نروژ، دانشگاه‌های رایگان نروژ و دانشگاه‌هایی که دوره‌ها و برنامه‌های خود را به زبان انگلیسی ارائه می‌دهند، همچنین به چگونگی و الزامات پذیرش دانشگاه‌ها و کالج‌های نروژ برای برنامه‌های کارشناسی و کارشناسی ارشد و هزینه‌‌های تحصیل در کشور نروژ پرداخته شده است اگر علاقه مند به مهاجرت تحصیلی به نروژ هستید، موسسه مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره‌ های کاملا تخصصی و خدمات متنوع و یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا فرآیند مهاجرت تحصیلی را برای شما تسهیل بخشد.

برنامه‌های دانشگاه‌های نروژ

برنامه‌های کارشناسی دانشگاه‌های نروژ

خدمات پذیرش دانشگاه‌ها و کالج‌های نروژ (NUCAS : Norwegian Universities and Colleges Admission Service) مسئول پردازش درخواست‌ها برای برنامه‌های کارشناسی در نروژ است که مستقیماً بر پایه آموزش و پرورش متوسطه عالی است. درخواست‌‌های پذیرش باید به خدمات پذیرش دانشگاه ها و کالج های نروژ (NUCAS) ارسال شود. برخی از موسسات خصوصی دارای فرآیندهای پذیرش جداگانه هستند که در آن شما درخواست خود را مستقیماً به موسسه آموزشی ارسال می کنید. درخواست برای تحصیلات تکمیلی نیز باید مستقیما به موسسه ارسال شود.

برنامه‌های کارشناسی ارشد دانشگاه‌های نروژ

درخواست پذیرش در برنامه‌های کارشناسی ارشد باید مستقیماً به موسسه‌ای که می خواهید در آن تحصیل کنید ارسال شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه‌های مختلف، مهلت‌ها و شرایط پذیرش، لطفا با موسسه مهاجرتی صبا تماس بگیرید.

هزینه‌ تحصیل در دانشگاه‌های نروژ چقدر است؟

هزینه‌های شهریه دانشگاه‌ها معمولاً بخش عمده‌ای از هزینه‌های تحصیل را تشکیل می دهند. البته این موضوه در مورد کشور نروژ صادق نیست. زیرا بودجه دولتی آموزش رایگان برای دانشجویان نروژی و بین المللی ارائه شده است. اکثر دانشگاه‌ها و کالج‌های دولتی نروژ دارای بودجه دولتی هستند و دولت نروژ دسترسی به آموزش عالی را برای همه بخش مهمی از جامعه نروژی می‌داند. بنابراین، به عنوان یک قانون، موسسات دولتی نروژ شهریه‌ای دریافت نمی کنند.

موسسات خصوصی برای برنامه‌های تحصیلی خود شهریه دریافت می کنند، اما این هزینه‌ها معمولاً به طور قابل توجهی کمتر از هزینه‌های تحصیلات مشابه در بسیاری از کشورها دیگر است. همچنین، با دانشجویان بین‌المللی مانند دانشجویان نروژی رفتار می‌شود و هزینه‌های بالاتری از آنها دریافت نمی‌شود.

آیا دانشجویان بین المللی می توانند در دانشگاه‌های نروژ به صورت رایگان تحصیل کنند؟

نروژ ممکن است یکی از گران ترین کشورها برای مهاجرت باشد، اما در واقع آموزش دولتی رایگان را به همه دانشجویان بدون توجه به شهروندی ارائه می‌دهد. در حال حاضر، بیش از 9500 دانشجوی بین المللی به دنبال تحصیل در دانشگاه‌های نروژ هستند و انتظار می‌رود این ارقام در سال‌های آینده افزایش یابد. متقاضیان بین المللی نیز می‌توانند به صورت رایگان در نروژ تحصیل کنند زیرا بسیاری از دانشگاه‌های نروژ برای متقاضیان ورودی خود شهریه دریافت نمی کنند که شامل دانشجویان بین المللی نیز می شود. از آنجایی که موسسه آموزش عالی از شما شهریه دریافت نمی کند، فقط باید نگران پرداخت هزینه‌های زندگی خود باشید که می تواند شامل مسکن، غذا و بیمه درمانی باشد.

10 تا از بهترین دانشگاه‌های نروژ برای تحصیل دانشجویان بین المللی

برنامه‌های دانشگاه‌های نروژ

بدون شک تمامی دانشجویان و متقاضیان تحصیل در نروژ، مایلند که بهترین دانشگاه‌های این کشور را بشناسند. به همین دلیل در جدول زیر به معرفی برترین دانشگاه‌های نروژ پرداخته‌ایم.

دانشگاه اسلو

University of Oslo (UiO)

دانشگاه برگن

University of Bergen (UiB)

UiT دانشگاه قطب شمال نروژ

UiT The Arctic University of Norway (UiT)

دانشگاه علم و صنعت نروژ

Norwegian University of Science and Technology (NTNU)

دانشگاه علوم زیستی نروژ

Norwegian University of Life Sciences (NMBU)

دانشگاه جنوب شرقی نروژ

University of South-Eastern Norway (USN)

دانشگاه استاوانگر

University of Stavanger (UiS)

دانشگاه آگدر

University of Agder (UiA)

دانشکده بازرگانی نروژی BI

BI Norwegian Business School (BI)

دانشکده اقتصاد نروژ

Norwegian School of Economics (NHH)

 

معرفی دانشگاه‌های نروژ که تحصیل در آن‌ها رایگان است؟

یکی از مزیت‌های برتر تحصیل در نروژ، امکان تحصیل بصورت رایگان است. دانشگاه‌های نروژ علاوه بر دانشجویان بومی، به دانشجویان بین المللی نیز خدمات آموزشی رایگان ارائه می‌دهد. 10 از دانشگاه‌های بدون شهریه در جدول زیر معرفی شده‌اند.

دانشگاه اسلو

University of Oslo

دانشگاه برگن

University of Bergen

دانشگاه قطب شمال نروژ

The Arctic University of Norway

دانشگاه علم و صنعت نروژ

Norwegian University of Science and Technology

دانشگاه علوم زیستی نروژ

Norwegian University of Life Sciences

دانشگاه آگدر

University of Agder

دانشگاه نورد

Nord University

دانشگاه علوم کاربردی نروژ غربی

Western Norway University of Applied Sciences

دانشگاه جنوب شرقی نروژ

University of South-Eastern Norway

دانشگاه متروپولیتن اسلو

Oslo Metropolitan University

 

الزامات زبان برای اپلای در دانشگاه‌های نروژ چیست؟

در حالی که نیازی به یادگیری زبان نروژی ندارید، برای تحصیل در نروژ به مدرک زبان انگلیسی نیاز دارید. دانشگاه‌ها معمولا مدارک و نمرات آزمون‌های زیر را قبول می کنند :

  • تافل iBT (TOEFL iBT)
  • آیلتس آکادمیک (IELTS Academic)
  • C1 پیشرفته (C1 Advanced)
  • آکادمیک PTE (PTE Academic)

برای اینکه در طول درخواست رسمی با مشکل مواجه نشوید، همیشه باید بررسی کنید که کدام آزمون زبان انگلیسی توسط دانشگاه مورد نظر شما پذیرفته شده است و حداقل نمره قبولی مورد نیاز چند است.

معرفی 5 تا از دانشگاه‌های نروژ که به زبان انگلیسی برنامه ارائه می‌دهند

در این قسمت 5 تا از دانشگاه‌هایی که دانشجویان می توانند در آن‌ها به زبان انگلیسی تحصیل نمایند، ارائه شده است.

دانشگاه علوم زیستی نروژ

Norwegian University of Life Sciences

دانشگاه اسلو

University of Oslo

دانشگاه برگن

University of Bergen

دانشگاه علم و صنعت نروژ

Norwegian University of Science and Technology

دانشگاه ترومس

University of Troms

 

شرایط پذیرش برای دانشگاه‌های نروژ چیست؟

در ادامه به شرایط کلی برای شرکت در دوره‌هایی که به زبان انگلیسی در دانشگاه های نروژ برگزار می‌شوند، اشاره شده است. لازم به ذکر است که حتما بایستی شرایط پذیرش هر دانشگاه  را به صورت دقیق در سایت رسمی دانشگاه مورد نظر ملاحظه کنید. همچنین با برقراری ارتباط با موسسه مهاجرتی صبا، می‌توانید از خدمات مشاوره رایگان این موسسه مهاجرتی بهره مند گردید.

  • ارائه مدارک تحصیلی پیشین : دبیرستان، کارشناسی یا کارشناسی ارشد
  • کارنامه و ریز نمرات
  • اثبات تسلط به زبان انگلیسی
  • کپی شناسنامه یا پاسپورت
  • حداکثر 4 عکس در اندازه پاسپورت
  • گواهی تمکن مالی (در صورت نیاز)
  • توصیه نامه
  • مقاله (در صورت نیاز برای برنامه‌های خاص)
  • انگیزه نامه

موسسه مهاجرتی صبا

موسسه مهاجرتی صبا با ارائه مشاوره‌های تخصصی آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به نروژ شرایط تحصیل در نروژ، اخذ پذیرش از دانشگاه‌های نروژ، اقدام برای دریافت ویزای تحصیلی نروژ و بسیاری از موارد دیگر خواهد بود. این موسسه مهاجرتی با دانش و تخصصی که در زمینه قوانین مهاجرتی دارد و نیز ارائه خدمات متنوع و داشتن یک تیم پشتیبانی قوی در تلاش است تا مسیر مهاجرت را برای شما هموار‌تر نماید. همچنین شما می‌توانید با پر کردن فرم مشاوره رایگان با موسسه مهاجرتی صبا در ارتباط باشید. 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها