قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | جدول قیمت خودرو

قیمت خودرو افزایش یافت | قیمت خودرو ۲۵ تیر ۱۴۰۱

قیمت خودرو | قیمت خودرو امروز | قیمت خودرو 14 تیر 1401

قیمت خودرو افزایش یافت | جدول قیمت خودرو

قیمت برخی از خودروها، امروز در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با افزایش همراه بوده است.
کد خبر: ۱۳۷۲۲۳۸

قیمت خودرو امروز 13 تیرماه افزایش یافت. آیا منتظر کاهش قیمت خودرو باشیم؟ واردات خودرو چقدر در کاهش قیمت خودرو تاثیر دارد؟ آیا حذف قرعه کشی در کاهش یا افزایش قیمت خودرو تاثیری دارد؟ آخرین قیمت خودرو را در جدول زیر مشاهده کنید.


به گزارش جام جم آنلاین از باشگاه خبرنگاران، بر اساس معاملات انجام شده امروز (۱۴ تیر ۱۴۰۱) قیمت خودرو در بازار آزاد نسبت به آخرین معاملات دیروز با افزایش همراه بوده است.

مدل خودرو قیمت (تومان)
سمند LX (ساده) 285.000.000
سمند LX (ساده) 1401 302.000.000
پژو پارس (LX ) 1401 372.000.000
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) 1400 293.000.000
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ (ساده) 1401 301.000.000
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ (ساده) 355.000.000
پژو ۲۰۶ صندوقدار (v8(1400 370.000.000
پژو ۲۰۷ اتوماتیک (1400) 560.000.000
پژو ۲۰۷ دنده ای (رینگ فولادی) 1400 387.000.000
 تندر90 E2 475.000.000
رنو تندر پلاس اتوماتیک 610.000.000
تارا اتوماتیک 1401 590.000.000
رانا پلاس (1401) 300.000.000
دنا معمولی (رینگ فولادی) 1400  385.000.000
دنا معمولی 1401  400.000.000
دنا پلاس دنده‌ای توربو 1400 475.000.000
هایما s7 توربو پلاس 925.000.000
سایپا ۱۱۱ 204.000.000
سایپا ۱۳۱ 183.000.000
ساینا 1400 205.000.000
ساینا 1401 211.000.000
تیبا (رینگ فولادی) 1400 187.000.000
تیبا ۲ (رینگ فولادی) 1400 197.000.000
شاهینG  (1401) 375.000.000
کوییک دنده ای 1401 215.000.000
کیا سراتو ۲۰۰۰ (آپشنال)   1.190.000.000
ام وی ام 315 هاچ بک  475.000.0000
ام وی ام X22، دنده ای اسپرت اکسلنت (1400)
580.000.000

 

نباید همه هزینه افزایش قیمت خودرو از جیب مردم جبران شود

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه چرا وقتی قیمت‌ها بالا می‌رود مردم باید هزینه آن را بپردازند، گفت: خودروسازان در ایران از دولت و ملت یارانه می گیرند و مسائل مربوط به خودرو چند بعدی است و باید به همه ابعاد مسائل در این حوزه توجه کرد.

علیرضا سلیمی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با نظرات اخیر خودروسازان کشور مبنی بر زیان‌ده بودن طرح فروش خودرو برای آنها و درخواست افزایش قیمت تولیداتشان، گفت: چطور وقتی قیمت دلار افزایش پیدا می کند خودروسازان قیمت تولیدات را بالا می برند و چرا وقتی قیمت دلار کاهش می یابد قیمت هایشان را کاهش نمی دهند؟

چرا وقتی قیمت خودرو بالا می رود مردم باید هزینه آن را بپردازند؟

وی در ادامه با بیان اینکه چرا وقتی قیمت ها بالا می رود مردم باید هزینه آن را بپردازند؟ تصریح کرد: خودروسازان اشاره دارند که ماشین آلات آنها فرسوده است و به روز نیست که روشن است که این مساله باعث افزایش هزینه ها می شود، حال چرا باید مردم این هزینه را از جیبشان بدهند؟

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم با بیان اینکه اینها مجموعه مسائلی است که نباید همه از جیب مردم جبران شود، گفت: نکته مهم‌تر این است که خودروسازان در ایران از دولت و ملت یارانه می گیرند و زمانی که خودرو نمی خریدند مجلس 5000 میلیارد تومان به خودروسازان کمک کرد، یادشان باشد کجای دنیا اینگونه به خودروساز یارائه می دهند؟ آیا این یارانه نیست که خودرو ثبت نام می کنند و پول را از مردم جلوتر می گیرند، کجای دنیا اینگونه است؟ در سایر نقاط دنیا اینگونه است که خودرو را به صورت قسطی ارائه می کنند و در درازمدت پول آن را می گیرند.

سلیمی در پایان تاکید کرد: نباید مسائل را ساده گرفت و یک بعدی نگاه کرد، بلکه این مسائل چند بعدی است و باید به همه ابعاد مسائل در این حوزه توجه کرد.

در وضعیت فعلی هرگونه افزایش قیمت خودرو موجب تنش در بازار می شود

عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن گفت: در وضعیت فعلی هر افزایش قیمتی حتی اگر بحق باشد قطعا بازار را دچار تنش می کند و به همان نسبت نیز قیمت حاشیه بازار بالا می رود.

علی جدی در گفت و گو با ایسنا در رابطه با نظرات اخیر خودروسازان کشور مبنی بر زیان دیده بودن آنها در طرح فروش خودرو بیان کرد: در وضعیت فعلی هر افزایش قیمتی حتی اگر بحق باشد و واقعا هم هزینه های خودروسازان بالا رفته باشد، قطعا بازار را دچار تنش می کند و به همان نسبت نیز قیمت حاشیه بازار بالا می رود.

وی افزود: حرف ما هم همیشه این بوده که گفتیم شما رقابت ایجاد کنید نیازی نیست که قیمت را دولت تعیین کند و قیمت آزاد و در اختیار خود خودروسازان باشد، ولی بحث واردات نیز حتما آزاد باشد و اجازه واردات داده شود که حداقل عملا رقابت داخلی و بین المللی شکل بگیرد. وقتی قیمت هم اینگونه باشد دیگر نیاز نیست مته به خشخاش بگذارند به عبارتی این که قیمت را کنترل می کنند و آن هم مثل یک تولیدکننده می تواند تولید خود را انجام دهد و قیمت گذاری کند و اگر خارج از عرف هم بود مثل همه تولیدکنندگان دیگر سازمان حمایت می تواند ورود کند.

وی افزود: ولی تا زمانی که این شرایط وجود دارد کمترین افزایش قیمت اشکال ایجاد می کند و لذا باید اصل مساله حل شود و دولت کمک کند تا بخشی از محل واردات تامین شود که خود به خود حساسیت خودروسازان داخلی کمتر شده و آن زمان می توانند هم روی قیمت و هم روی کیفیت تصمیم گیری کنند.

پیش‌بینی رییس اتحادیه نمایشگاه‌داران از قیمت خودرو

باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نوشت: برخی از سایت‌ها ممکن است با افزایش نرخ ارز، قیمت خودروها را بالاتر از ارزش واقعی آن‌ها نشان دهند.

سعید موتمنی می‌گوید: با وجود افزایش نرخ ارز‏‌، قیمت خودرو طی ۲ تا ۳ هفته گذشته افزایشی نبوده است و بعد از چند ماه، شاهد ثبات در این زمینه هستیم‎؛ زیرا بازار در انتظار نهایی شدن طرح واردات خودرو به سر می‌برد.

به گفته‏‌ رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، دیروز پژو ۲۰۶ تیپ ۲ حدود ۲۰۳ میلیون تومان، پراید ۱۱۱ حدود ۲۰۲ میلیون تومان‏, پراید ۱۳۱ حدود ۱۸۱ میلیون، سمند LX حدود ۲۸۵ میلیون تومان، کوییک دنده‌ای حدود ۲۱۵ میلیون تومان و دنا پلاس معمولی حدود ۴۷۵ میلیون تومان معامله شده اند.

آن طور که موتمنی می‌گوید، بازار خودرو در روزهای پیش رو آرام پیش بینی می‌شود؛ مگر اینکه قیمت ارز مجدد نوسان و رشد داشته باشد. اختلاف قیمت خودرو بین کارخانه و حاشیه بازار هم در صورتی کاهش می‌یابد که خودروسازان، ماهانه ۱۳۰ هزار خودرو را تولید و روانه بازار کنند.

طبق اعلام اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، با وجود ثبات قیمت در بازار خودروهای داخلی، قیمت خودروهای وارداتی افزایشی بوده است؛ مرسدس بنز ای ۲۰۰، ب ام و سری ۷، فولکس واگن پاسات، رنو تلیسمان و تویوتا راوفور، پنج خودرویی هستند که بین ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان افزایش قیمت داشتند.

مرسدس بنز ای ۲۰۰ تا پایان هفته گذشته با بهای ۸ میلیارد تومان معامله می‌شد، اما امروز قیمت این خودرو، به ۸ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان رسیده است.

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها