افشاگری جدید نیویورک‌تایمز

تیغ ممیزی متا بر گلوی کارکنان

نیویورک‌تایمز گزارشی منتشر کرده که نشان می‌دهد شرکت متا دستور سانسور جدیدی به کارکنان خود داده است. همان‌طور که این روزنامه نوشته است به گفته افراد مطلع، متا روز جمعه به کارمندان خود گفته است که علنا درباره حکم دادگاه عالی در مورد حذف حق سقط‌جنین در کانال‌های ارتباطی داخل شرکت بحث نکنند. افرادی که نخواستند نام‌شان فاش شود، گفته‌اند که مدیران متا، که مالک فیس‌بوک و اینستاگرام هستند، برای این دستور به سیاستی از شرکت استناد کردند که «ممنوعیت‌های محکمی درباره مکالمات اجتماعی، سیاسی و حساس» در محل کار ایجاد می‌کند. آنها معتقدند که مدیران، کارکنان را به یادداشت شرکت در تاریخ 12 می، که پس از افشای پیش‌نویس رای احتمالی دادگاه در مورد سقط‌جنین منتشر شد ارجاع داده‌اند.
کد خبر: ۱۳۷۱۹۶۳
نویسنده مهدی خانقلی - خبرنگار

در یادداشت 12می، که به دست نیویورک‌تایمز رسیده بود متا اعلام کرد که بحث آشکار درباره سقط جنین در محل کار خطر ایجاد یک محیط کاری خصمانه را دارد، بنابراین موضع متا این بوده است که اجازه بحث در این مورد را به کارکنان خود ندهد.
به نوشته نیویورک‌تایمز برخی معترضان روز جمعه، با همکاران و مدیران تماس گرفتند تا مخالفت خود را با موضع شرکت اعلام کنند. به مدیران توصیه شده در مورد موضوع همدل اما بی‌طرف باشند، درحالی‌که پیام‌هایی که خط‌مشی ممنوعیت بحث را در چت‌های تیمی نقض می‌کردند حذف شده‌اند. در گذشته، کارمندان متا اغلب از انجمن‌های ارتباطی داخلی برای بحث در مورد مسائل اجتماعی ــ سیاسی و رویدادهای جاری استفاده می‌کردند.
امبروس، یکی از مهندسین نرم‌افزار متا، در پستی در لینکدین گفته است از این‌که کارمندان «اجازه ندارند» به‌طور گسترده درباره حکم دادگاه عالی بحث کنند، ناراحت است. او نوشته است: در پلتفرم ارتباط داخلی شرکت، «مدیران به‌سرعت پست‌ها یا نظراتی را که به سقط‌جنین اشاره می‌کنند حذف می‌کنند». گفت‌و‌گوی محدود فقط در گروه‌های حداکثر 20نفره از کارمندانی که از یک خط‌مشی مشخص پیروی می‌کنند باید رخ دهد نه گروه‌های بزرگ‌تر. 
در یادداشت 12می، متا گفته بود که قبلا اجازه بحث آزاد در مورد سقط‌جنین در محل کار را داده اما بعدا متوجه شد که با توجه به پیچیدگی‌های قانونی منحصربه‌فرد و تعداد افرادی که تحت تأثیر این موضوع قرار گرفته‌اند، این موضوع منجر به «اختلالات قابل‌توجهی در محل کار شده است». در این یادداشت آمده است که این سیاست به حجم بالایی از شکایات به بخش منابع انسانی منجر شده است و بسیاری از پست‌های داخلی در مورد سقط‌جنین به دلیل نقض خط‌مشی آزار و اذیت شرکت حذف شده است.

منیع: ضمیمه کلیک روزنامه جام‌جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها