نایب رئیس اتحادیه مشاورین املاک مطرح کرد:

میانگین قیمت مسکن در تهران 19500000 تومان است

سالهاست مسئله افزایش اجاره مسکن مشکل مهم و دلیلی برای استرس و نگرانی هر ساله اجاره نشین‌ها در کشور شده است.
کد خبر: ۱۳۷۱۸۷۳

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

مدیر کل راه و شهرسازی البرز گفت: طرح اجاره بها منزل برای جلوگیری از افزایش و به تبع آن در کاهش اجاره بهای مسکن در البرز اجرایی شده است.

خالقی افزود: با توجه به این که عقد قراداد بدون حضور مالک و مستاجر اشکال قانونی دارد باید حتماً طرفین حضور داشته باشند تا مشکلات قضایی پیش نیاید.

به گفته مدیر کل راه و شهرسازی البرز: قانون افزایش ۲۵ درصدی اجاره بها در البرز اجرای شده و از طرف مشاورین املاک به مردم اطلاع رسانی شده و تمامی مشاورین املاک ملزم به رعایت این قانون می‌باشند.

خالقی اضافه کرد: باید به مهاجرت معکوس از شهر به روستا توجه داشته باشیم تا از افزایش جمعیت در کلانشهر‌ها جلوگیری شود.

او گفت: سایت‌ها و کانال‌هایی که باعث برهم زدن آرامش جامعه و افزایش اجاره بها می‌شوند، بررسی شوند و در صورت تخطی از قانون از طریق مراجع قضایی تحت پیگرد قرار بگیرند.

مدیر کل راه و شهرسازی البرز گفت: باید مشوق‌های برای مهاجرت ساکنان شهر‌ها به روستا‌ها در نظر گرفته شود تا با میل و رغبت بیشتری این کار انجام شود تا علاوه بر کنترل جمعیت شهری کار کشاورزی نیز رونق بگیرد.

او افزود: قبلاً روستائیان محصولات دامی و کشاورزی را به شهر آورده و به فروش می‌رساندند حال بر عکس شده است و بیشتر روستا‌ها خالی شده است و روستائیان همه این اقلام را از شهر تهیه می‌کنند.

خالقی گفت: اجاره بها تبدیل به سودآوری زیادی برای عده‌ای خاص شده است و اتحادیه املاک باید در خصوص کاهش اجاره بها تلاش کند تا مبلغ واقعی برای مستاجرین لحاظ شود.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها