قیمت دلار | قیمت دلار 7 تیر 1401

قیمت دلار در صرافی ملی | جدول قیمت دلار

امروز قیمت هر اسکناس دلار براساس نرخ صرافی ملی ایران ۲۷ هزار و ۷۰۶ تومان است.
کد خبر: ۱۳۷۱۴۵۳

قیمت دلار امروز در صرافی ملی ایران چقدر شد؟ نتایج مذاکرات برجام چه تاثیری بر قیمت دلار خواهد داشت؟ قیمت دلار پس از رسیدن به کانال 354 هزار تومان رو به کاهش گذاشت؟ قیمت دلار همچنان به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد؟ قیمت دلار روز گذشته چقدر بود؟


به گزارش جام جم آنلاین، بر اساس نرخ صرافی ملی ایران امروز (۷ تیر ۱۴۰۱ ) هر دلار آمریکا به مبلغ ۲۷ هزار و ۷۰۶ تومان و هر اسکناس یورو به قیمت ۲۸ هزار و ۶۴۲ تومان به فروش می‌رسد.

 

نام ارز قیمت (تومان)
دلارآمریکا 27.706
یورو 

28.642

پوند انگلیس 39.558
لیر ترکیه  1.900
یوان چین  4.835
دینار عراق  22
روبل روسیه 565

 

قیمت دلار با سر به زمین خورد

در شرایط کنونی معامله گران دلار در انتظار اخبار جدید از مذاکرات برجام هستند و بازار ارز به حالت آماده باش در آماده است.

به گزارش اقتصادنیوز، در روزهای اخیر با باز شدن قفل مذاکرات برجام، قیمت دلار با سر به زمین خورده است. نرخ دلار دیروز تقریبا 1 هزار و 200 تومان از نرخ روز یکشنبه ارزان تر معامله شد.

بیش از سه ماه از توقف مذاکرات هسته ای در وین می گذرد و حال قرار است ادامه مذاکرات در دوحه برگزار شود.

خبرگزاری دولت (ایرنا) نوشت: یک منبع آگاه در وزارت امور خارجه در مورد زمان و مکان مذاکرات گفت: مذاکرات به منظور لغو تحریم‌ها امروز در دوحه با حضور تیم مذاکره کننده کشورمان برگزار می‌شود.

گفته می شود «رابرت مالی» نماینده ویژه آمریکا در امور ایران به قطر رسیده است. رویترز به نقل از یک مقام ایرانی مدعی شد که «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران هم «برای گفت‌وگو ۲۸ و ۲۹ ژوئن (هفتم و هشتم تیر) در دوحه خواهد بود»

در شرایط کنونی معامله گران در انتظار اخبار جدید هستند و بازار ارز به حالت آماده باش در آماده است. عده ای از معامله گران معتقدند مذاکرات جدید طولانی نخواهد بود و به زودی با انتشار نتایج آن ، تکلیف بازار ارز مشخص خواهد شد.بنابراین معامله گران دلار ترجیح می دهند فعلا صبر کنند و با احتیاط در بازار قدم بردارند.

پیش بینی قیمت دلار در صورت عدم توافق برجام

چند خبر‌ مهم در شرایط کنونی در بین معامله گران دلار برجسته شده است اما معامله گران روند قیمت دلار را چگونه پیش بینی می کنند؟

به گزارش اقتصادنیوز، از ابتدای هفته جاری اخبار جدید از مذاکرات برجام بر سر بازار ارز تهران سایه انداخته است. چند خبر‌ مهم برجامی در شرایط کنونی در بین معامله گران دلار برجسته شده است.

اول اینکه جوزپ بورل، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توئیتی اعلام کرد که بن بست مذاکرات به پایان رسید.

نکته دوم این است که سایت نورنیوز، نزدیک به شورای عالی امنیت ملی در گزارشی درباره سفر بورل به تهران نوشت: موضوع مهمی که می‌تواند سفر بورل به تهران را از رایزنی‌‌‌های معمول میان مقامات سیاسی متفاوت کند، ملاقات نسبتا طولانی او و هیات همراهش با دریابان شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی بود.

پرونده مذاکرات رفع تحریم‌ها همواره با مدیریت شورای عالی امنیت ملی به پیش رفته و ملاقات اعلام نشده و نسبتا طولانی جوزپ بورل با مسوول نهاد امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران می‌تواند حاوی پیام‌‌‌های متفاوتی باشد.

این رسانه همچنین اعلام کرده که مذاکرات احیای برجام از وین به قطر منتقل خواهد شد.

از سوی دیگر روز گذشته خبرگزاری فرانسه نوشت: یونان نفتکش روسی حامل نفت ایران را که دو ماه پیش به درخواست آمریکا توقیف کرده بود، آزاد کرد.

مجموع این اخبار موجب شده تا انتظارات کاهشی در بازار دلار تقویت شود و اسکناس آمریکایی وارد فاز نزولی شود.

با اینکه عده ای معامله گران در انتظار کاهش قیمت دلار هستند اما عده ای دیگر می گفتند مسائل مهم ایران و آمریکا یعنی خارج کردن سپاه از فهرست تروریستی، دادن تضمین توسط آمریکا و لغو تحریم‌ها هنوز حل نشده است و در صورتی که سفر بورل در هفته های پیش رو نتایج مطلوبی نداشته باشد نرخ دلار دوباره آسانسوری بالا خواهد رفت.

دو پیش بینی از قیمت دلار

برخی از معامله گران می گفتند مسائل حساس هسته ای هنوز حل نشده است. به عقیده این دسته از بازیگران ارزی آنچه باید حل و فصل شود، مسائل «مربوط به اجرا، ضمانت‌ها، وضعیت سپاه پاسداران» است.

به گزارش اقتصادنیوز، به نظر می رسد معامله گران بازار ارز تهران در شرایط کنونی به دو دسته تقسیم شده اند. عده ای از معامله گران به دنبال برجسته کردن اظهارات جوزپ بورل و احیای برجام هستند . این دسته از معامله گران معتقدند بالاخره بعد از ماه ها انتظار برای از سر گیری مذاکرات هسته ای به پایان رسیده و احتمال کاهش قیمت دلار وجود دارد .

در این میان برخی از معامله گران می گفتند مسائل حساس هنوز حل نشده است. به عقیده این دسته از بازیگران ارزی آنچه باید حل و فصل شود، مسائل «مربوط به اجرا، ضمانت‌ها، وضعیت سپاه پاسداران» است.

این دسته از معامله گران می گفتند بورل گفته: درمورد زمان توافق نهایی نمی‌توانم تاریخ دقیقی را به شما بگویم. همچنین نمی دانم که آیا ایران و آمریکا قادر خواهند بود بر مشکلات سیاسی خود غلبه کنند یا خیر.

سید ابراهیم رئیسی هم دیشب در گفت وگوی تلویزیونی خود درباره احیای برجام و سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران گفت: ما ازمواضع خود عقب نشینی نمی کنیم.

بنابراین این دسته از معامله گران معتقدند که نباید بی گدار به آب زد و احتیاط بیشتری به خرج می دهند.

برخی از فعالان بازار به نرخ تورم خرداد ماه اشاره می کردند. به باور آنها دلار همچنان پتانسیل رشد را دارد. از نظر این گروه بازارساز با عرضه زیاد ارز موجب شده است که دلار پشت مقاومت بزرگ باقی بماند.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها