قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱ تیر با 4,200 تومان افزایش، 1,445,000 معامله شد .
کد خبر: ۱۳۷۰۸۴۶

قیمت طلا افزایش یافت. قیمت طلا امروز اول تیر 1401 در بازار چند؟ قیمت طلا با افزایش نرخ دلار گران رشد می کند. آیا روند افزایشی قیمت طلا ادامه خواهد داشت؟. قیمت طلا با عیار 18 روز گذشته چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز و به نقل از اتحادیه طلا و جواهر تهران، در بازار آزاد قیمت طلا مثقال 18 عیار در بازار آزاد امروز چهارشنبه ۱ تیر با 13,000 تومان افزایش، 6,259,000 معامله شد.

آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز ۱ تیرماه

آخرین قیمت طلا در پایان معاملات روز گذشته اعلام شد.

به گزارش ایمنا، آخرین قیمت طلا در پایان روز معاملاتی گذشته به شرح زیر است:

۱. هر گرم طلا ۱۸ عیار به ۱۴,۴۰۸,۰۰۰ ریال رسید.

۲. انس جهانی طلا به ۱,۸۳۱.۵۳ دلار رسید.

پیش بینی افزایش قیمت طلا در وضعیت سویه جدید کرونا

در دو سال گذشته هر زمان که سویه جدید کرونا با قدرت بیشتری شیوع پیدا کرده در گام نخست فعالیت واحدهای صنعتی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و در گام دوم قیمت طلا را در مقابل سایر ارزهای پرقدرت جهان تقویت کرده است.

به گزارش موج، در ماه های اخیر که کمی اثربخشی واکسن کرونا نمایان شد، موجب شد تا صنایع با توان بیشتری به فعالیت بپردازند و قیمت انس جهانی طلا هم البته کمی تضغیف شده بود؛ اما به تازگی با اوج گرفتن امیکرون بار دیگر سناریو تکرار شده است. به عبارت دیگر در دو سال گذشته هر زمان که سویه جدید کرونا با قدرت بیشتری شیوع پیدا کرده در گام نخست فعالیت واحدهای صنعتی و اقتصادی را تحت تاثیر قرار داده و در گام دوم قیمت طلا را در مقابل سایر ارزهای پرقدرت جهان تقویت کرده است.

عضو انجمن صنفی کافرمایان طلا و جواهرات کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در هفته های اخیر بازار سکه در ایران متاثر از مسائلی همچون مذاکرات برجامی، تغییر قیمت انس جهانی و .... بوده و از آنجایی که محاسبات نرخ طلا با در نظر گرفتن برابری نرخ ریال با دلار انجام می شود و نزدیک شدن به توافقات برجام منجر به کمی افت قیمت ارز در ایران شده به همین دلیل قیمت طلا هم در ایران نوسانات رو به پایین و در عمل افت داشته اشت.

محمدوَلی با بیان اینکه طلا در بازار جهانی کمی روندی صعودی داشته است، افزود: با توجه به اینکه طلا نسبت به سایر کامودیتی ها در سال های گذشته رشد قیمت چندانی نداشته و از طرف دیگر ذخایر طلا در جهان کاهش یافته و هزینه استخراج طلا نسبت به گذشته افزایش یافته به طور قطع رشد قیمت انس جهانی ادامه می یابد. به عبارت دیگر قبلا استخراج طلا از عمق های کمتر بود و الان در عمق بالا استخراج می شود، به همین دلیل هزینه تولیدی بالا رفته و همین مساله باعث افزایش قیمت انس هم شده است.
عضو انجمن صنفی کافرمایان طلا و جواهرات کشور با اشاره به اینکه تا زمانی که فلزی جایگزین طلا نشود، انس همچنان روندی صعودی خواهد داشت، اظهار کرد: با توجه به اینکه تقاضا برای خرید طلا در ده سال گذشته از سوی دولت ها افزایش یافته و بیشتر از آن به عنوان ابزاری برای پشتوانه پول ملی استفاده کرده اند از این رو پیش بینی می شوند همچنان روند رو به رشدی داشته باشد، از طرف دیگر موسسات مالی به دنبال جذب سرمایه هستند به همین دلیل تاکنون اجازه رشد قیمت طلا را نداده بودند اما این مساله نمی تواند طولانی شود زیرا هر وقت شاخص های اقتصادی در اروپا و آمریکا منفی شود نوسان مثبت طلا بیشتر می شود

عضو انجمن صنفی کارفرمایان طلا و جواهرات کشور با بیان اینکه امضای برجام قیمت دلار را تا محدوده ۲۳ هزار تومان کاهش می دهد، تصریح کرد: به طور قطع اگر با برجام درآمدهای ارزی کشور بیشتر شود، قیمت ارز تعدیل می شود و روی بازار طلا هم همین اثر را می گذارد.

محمدوَلی با اشاره به اینکه افت دلار تا ۲۳ هزار تومان می تواند قیمت هر گرم طلا را به حدود یک میلیون تومان برساند، اظهار کرد: البته نباید فراموش کرد که در سال های اخیر بخشی از سرمایه ها به سمت بازار رمزارز رفته و باعث کاهش تقاضای طلا در بازار شده است.

عضو انجمن صنفی کارفرمایان طلا و جواهرات کشور با اشاره به اینکه رقابت بازار طلا با سایر بازارها روی نوسانات مثبت طلا تاثیر گذاشته است، اظهار کرد: مردم کشورهای اروپایی در سال های گذشته تقاضایی چندانی برای خرید مصنوعات طلا نداشتند، اما به تازگی سرمایه خرد مردم این قاره هم به سمت طلا رفته است و همین مساله روی قیمت این محصول تاثیر گذاشته است.

او درباره تاثیر شیوع ویروس اومیکرون و تاثیر آن در بازارهای جهانی اظهار کرد: با توجه به اینکه چند سالی است که درباره شیوع کرونا تجربه داریم به نظر نمی رسد اومیکردن تاثیری بیشتر از ۵ درصد در بازار جهانی داشته باشد، به همین دلیل رشد قیمت انس تابع این مساله نخواهد بود.

افزایش قیمت طلا متاثر از نوسانات ارز و انس جهانی

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران گفت: در روزهای اخیر پس از افزایش دوباره قیمت ارز در ایران و روند مثبت انس جهانی طلا، بار دیگر قیمت طلا در ایران صعودی شد.

رئیس کمیته طلا و جواهرات اتاق اصناف ایران در گفتگو با خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در روزهای اخیر پس از افزایش دوباره قیمت ارز در ایران و روند مثبت انس جهانی طلا، بار دیگر قیمت طلا در ایران صعودی شده است، گفت: در شرایط کنونی به دلیل ابهام در مذاکرات برجام قیمت ارز در ایران روندی صعودی به خود گرفته است و تا زمانی که دوباره مذاکرات از سر گرفته نشود و چشم انداز آن مشخص نشود قیمت طلا در ایران همچنان متاثر از بازار ارز در روندی صعودی خواهد بود.

محمد کشتی آرا با نگاهی به وضعیت انس جهانی طلا ، افزود: در شرایط کنونی قیمت انس جهانی هم در کانال ۱۸۰۰ دلار قرار دارد و به نظر می رسد در مسیری صعودی قرار دارد، به طور قطع اختلاف بین چین و آمریکا و بروز انواع جدیدی از ویروس کرونا که آمار ابتلا به این ویروس را در جهان بالا می برد به افزایش قیمت طلا در بازار جهانی دامن می زند.

او با تاکید بر اینکه تا زمانی که چشم انداز مثبتی در اقتصاد جهانی به وجود نیاید روند بازار طلا صعودی خواهد بود، گفت: بسیاری از سرمایه گذاران در جهان پس از اینکه واکسیناسیون آغاز شد منتظر جهش فعالیت صنایع بودند، به همین دلیل در یک مقطع زمانی اقتصاد برخی کشورها به حالت نسبتا طبیعی برگشت و قیمت طلا هم کمی افت داشت، اما بعد از آن شیوع نوع جدید ویروس کرونا در هند و... این چشم انداز مثبت را متوقف کرده و در شرایط کنونی هم باید منتظر خبرهای خوبی بود تا پس از آن انتظار تغییر روند داشته باشیم در غیر اینصورت همچنان انس جهانی طلا هم رشد خواهد کرد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها