معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز

کسب رتبه کشوری ۶ البرزی در جشنواره معلمان هنرمند

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: ۶ معلم این استان در دومین جشنواره معلمان هنرمند کشور حائز رتبه برتر شدند.
کد خبر: ۱۳۷۰۳۹۹

به گزارش جام جم آنلاین البرز:

سردار فتح الهی، افزود: آزاده محمدپور دربخش آفرینش‌های ادبی، سرود و ترانه از آموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج و بهاره سرمدی نجف آبادی در بخش آفرینش‌های ادبی، داستان کوتاه از آموزش و پرورش ناحیه چهار کرج دراین جشنواره برای البرز افتخار آفرینی کردند.

به گفته معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز: نرگس ذاکری در بخش فیلم کوتاه، پویانمایی و سیامک کیهانی ازنقد ادبی و هنری، نقد شعر ازآموزش و پرورش ناحیه ۲ کرج موفق به کسب رتبه برتر شدند.

او گفت: فرهاد ابراهیم خانی در بخش هنر‌های اوایی، تکنوازی از آموزش و پرورش ناحیه ناحیه یک و سکینه سعیدآبادی در بخش هنر‌های تجسمی، تذهیب از آموزش و پرورش ناحیه سه کرج برای استان البرز کسب رتبه برتر کردند.

فتح الهی با اشاره به اینکه فرهنگیان کشور برای دومین باردر رویدادی فرهنگی و هنری باعنوان "معلمان هنرمند" که در شیراز برگزار می‌شود، اضافه کرد: این جشنواره با هدف جریان‌سازی برای تولید و توسعه محتوای منطبق بر فرهنگ اسلامی، انقلابی، ملی و بومی برگزار می‌شود.

او تقویت مبانی فکری، فرهنگی و هنری معلمان، ایجاد زمینه تحرک، پویایی، شادابی معلمان از طریق رقابت‌های سازنده و تعالی‌بخش، ایجاد فضای همدلی، هم‌افزایی، تعامل فرهنگی و اجتماعی و تبادل دانش و مهارت بین معلمان؛ شناسایی معلمان علاقه‌مند به فعالیت‌های فرهنگی، ارج‌گذاری و معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های علمی، ادبی و هنری معلمان، توسعه و تعمیق فعالیت‌های جمعی و گروهی، فراگیرسازی فعالیت‌های فرهنگی و نکوداشت معلمان هنرمند را از دیگر اهداف این جشنواره ذکر کرد.

او محور‌های این جشنواره را درحوزه‌های آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، رسانه و فضای مجازی، هنر‌های آوایی، هنر‌های نمایشی و فیلم کوتاه و هنر‌های تجسمی عنوان کرد: تولید محتوای آموزشی مبتنی بر برنامه درس ملی و محتوای کتاب‌های درسی در این رویداد هنری از امتیاز ویژه‌ای برخوردار است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت: یکی از ویژگی‌های نظام آموزشی نوین را توجه جدی به نیاز‌های متنوع مخاطبان و تمهید مقدمات برای بروز توانمندی‌ها و استعداد‌های معلمان دانست.

او ادامه داد: اوقات فراغت حین آموزش معلمان فرصتی است مغتنم برای برنامه‌ریزی، استعدادسنجی و تلاش برای بروز خلاقیت‌ها و ابتکار‌های فرهنگی و هنری جامعه فرهنگیان است.

فتح الهی تاکید کرد: هنر می‌تواند ابزاری موثر برای حل مشکلات تربیتی در مدارس باشد.

استان البرز ۲۵ هزار و ۲۰۰ معلم شاغل با ۵۲۰ هزار دانش آموز دارد.

 

 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها