رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: کنترل بازار ارز موجب ریزش قیمت طلا و سکه در بازار شده و در صورت تداوم این وضعیت، آرامش در بازار طلا ادامه دار خواهد بود.
کد خبر: ۱۳۷۰۱۳۷

قیمت سکه و طلا کاهش یافت. کاهش قیمت سکه و طلا در بازار. علت ریزش قیمت سکه و طلا در بازار چیست؟ قیمت سکه و طلا 25 خرداد 1401 چند؟. آیا روند کاهشی قیمت سکه و طلا ادامه خواهد داشت؟

ابراهیم محمدولی در گفت و گو با مهر در مورد وضعیت بازار طلا و سکه، اظهار کرد: زمانی که بازار ملتهب شود، مسئولان اقتصادی برای کنترل التهاب برنامه ریزی می‌کنند، در همین رابطه نیز با کنترل بازار ارز، بازار طلا طی یکی دو روز گذشته از التهاب خارج شد.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران افزود: طبیعتاً وقتی بازار از نظر قیمتی کنترل شود، آرامش نسبی در بازار حاکم می‌شود؛ در واقع زمانی که التهاب از بازار برداشته می‌شود، قیمتها روند نزولی به خود می‌گیرند، البته کاهش نرخ اونس جهانی نیز در این بخش، اثرگذار بوده است.

وی در مورد وضعیت خرید و فروش نیز گفت: خرید و فروش انجام می‌شود اما مثل بیست روز پیش نیست و تقاضا کمتر شده که البته طبیعی است زیرا التهابات زیاد بود و قیمت بعد از مدتی شروع به ریزش کرد.

محمدولی با بیان اینکه در صورت تداوم کنترل‌ها، آرامش در بازار طلا و سکه حکمفرما می‌شود، اظهار کرد: پیش بینی در بازار طلا سخت است چراکه هر نگاهی روی قیمت‌ها اثر می‌گذارد اما اگر وضعیتی که از دیروز ایجاد شده، تداوم یابد، این روزها، روزهای با آرامشی در بازار طلا خواهد بود.

به گزارش مهر، در یکی دو روز اخیر شاهد ریزش قیمت سکه از کانال ۱۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تومان و بازگشت به کانال ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی هستیم که به نظر می‌رسد این روند نزول قیمت در روزهای آتی نیز ادامه داشته باشد.

قیمت طلا وسکه در بازار 23 خرداد 1401

قیمت ربع سکه امروز دوشنبه 23 خرداد ماه 1401 به 6 میلیون و 200 هزار تومان رسید.

گروه اقتصاد و درآمد جی پلاس: امروز دوشنبه 23 خرداد 1401 نرخ هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح امام 14 میلیون و 940 هزار تومان، نیم سکه با افزایش 50 هزار تومانی به 9 میلیون 200 هزار تومان و ربع سکه با 100 هزار تومان افزایش به 6 میلیون و 200 هزار تومان رسید.

و هر گرم طلا 18 عیار به قیمت 1.509.800 تومان به فروش میرسید که نسبت به روز گذشته 24 هزار و 300 تومان افزایش یافت. قیمت جهانی هر انس 1855 دلار تعیین شد. دلار صرافی ملی با قیمت 27 هزار و 238 تومان فروخته شد و همچنین قیمت یورو در صرافی ملی با نرخ 28 هزار و 409 تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفت.

روند قیمت‌ طلا و سکه در بازار نزولی شد

کشتی‌آرای با بیان اینکه اقدامات بانک مرکزی برای کاهش نوسانات بازار ارز موجب توقف روند صعودی قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز شده است، گفت: از امروز معاملات در بازار عادی شده است و البته فروشنده بیشتر از خریدار است.

محمد کشتی‌آرای در گفت‌وگو با تسنیم درباره وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: اقداماتی که بانک مرکزی از دیروز در خصوص کنترل و مدیریت قیمت ارز در بازار انجام داده است، باعث شد امروز به‌خلاف دو روز گذشته که قیمت طلا، سکه و ارز سیر صعودی داشت، قیمت‌ها سیر نزولی را در پیش بگیرند.

وی با بیان اینکه همزمان با کاهش قیمت ارز، قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز کاهش یافته است، تصریح کرد: این درحالی است که دیروز قیمت طلا و سکه و ارز به بالاترین رقم خود رسیده بود.

قیمت سکه و طلا امروز چند؟ | کاهش قیمت طلا و سکه

این فعال بازار طلا و جواهر همچنین گفت که در روزهای اخیر که نوسان قیمتی در بازار زیاد بود، دادوستدها به حداقل رسیده بود و معاملات با احتیاط انجام می‌شد؛ خریدار بیشتر از فروشنده بود ولی از امروز معاملات عادی شده و البته فروشنده بیشتر از خریدار است.

کشتی‌آرای درباره وضعیت قیمت‌ها در بازار طلا و سکه نیز گفت: با کاهش 11دلاری نسبت به روز گذشته هر اونس طلا امروز به 1854 دلار رسیده است؛ قیمت سکه طرح قدیم 15 میلیون و 400 هزار است. قیمت سکه طرح جدید نیز درحالی که تا 16 میلیون و 500 هزار تومان افزایش پیدا کرده بود امروز به 15 میلیون و 900 هزار تومان کاهش یافته است.

نیم‌سکه نیز از 9 میلیون و 200 هزار تومان با 200 هزار تومان کاهش به 9 میلیون تومان، ربع سکه نیز با 200 هزار تومان کاهش به 6 میلیون تومان و سکه یک‌گرمی با 50 هزار تومان کاهش به 3 میلیون و 250 هزار تومان رسیده است.

قیمت هر مثقال طلای آب‌شده که تا 6 میلیون و 700 هزار تومان افزایش قیمت داشت امروز به 6 میلیون و 480 هزار تومان رسیده ضمن اینکه هر گرم طلای 18عیار نیز از یک میلیون و 510 هزار تومان تا این لحظه به یک میلیون و 495 هزار تومان کاهش یافته است.

پیش‌بینی قیمت طلا و سکه

یک کارشناس بازار طلا و سکه با بیان اینکه افزایش تقاضا منجربه افزایش حباب سکه شده است، گفت: پیش‌بینی می‌شود روند قیمت طلا و سکه در روزهای آینده افزایشی باشد.

عباد محمدولی در گفت‌وگو با ایمنا اظهار کرد: زمانی که با نوسانات قیمت طلا و سکه به ویژه با روند افزایشی در بازار مواجه می‌شویم، تقاضا برای خرید افزایش می‌یابد. با افزایش تقاضا درحالی‌که عرضه کم است، حباب ایجاد می‌شود. علت اصلی افزایش حباب سکه در بازار ایران افزایش تقاضا و کاهش عرضه است.

وی افزود: با توجه به اینکه مدت‌ها است قیمت طلا تثبیت نشده و وقفه‌ای که در مذاکرات ایجاد شده و خبرهایی که حول محو روسیه و کمبود گندم منتشر شده است، تقاضا برای ذخیره طلا در بازارهای جهانی افزایش یافته است. همین موضوع منجر به تغییراتی در انس جهانی طلا شده به نحوی که در یکی دو ماه گذشته هر انس طلا به ۲,۰۶۰ دلار نیز رسید.

این کارشناس بازار طلا گفت: در مقابل، کف قیمت طلا نیز ۱,۸۱۷ دلار بوده است. در بازار داخلی ایران نیز به تبعیت از انس جهانی و مسائل سیاسی و اقتصادی پیرامون، قیمت طلا افزایشی شد.

محمدولی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود روند قیمت طلا و سکه در روزهای آینده افزایشی باشد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها