وزیر نفت با بیان اینکه بحث افزایش قیمت بنزین در دستور کار دولت نیست، گفت: شایعه جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌داران را نیز تکذیب می‌کنم.
کد خبر: ۱۳۷۰۰۴۲

قیمت بنزین افزایش می یابد؟. شایعات گرانی قیمت بنزین تکذیب شد. قیمت بنزین در ایران چقدر است؟. قیمت بنزین تغییر نمی کند. قیمت بنزین در سایر کشورها چقدر است؟.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خانه ملت، جواد اوجی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه جمع‌آوری کارت‌های سوخت جایگاه‌داران در برخی از استان‌ها صحت دارد یا خیر؟ و آیا قرار است قیمت بنزین افزایش پیدا کند؟، گفت: من امروز اعلام می‌کنم به هیچ عنوان و اصلا و اصلا نه تنها بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نیست و این مسئله در دستور کار دولت قرار ندارد، بلکه شایعات منتشر شده در فضای مجازی و جامعه مبنی بر جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌داران را کاملا تکذیب می‌کنم و در این مورد هم چیزی در دستور کار وزارت نفت و دولت قرار ندارد.

دولت هیچ برنامه‌ای در هیچ سطحی برای گرانی قیمت بنزین ندارد

سخنگوی دولت در پاسخ به سؤالی درباره طرح مجدد شایعه‌ گران شدن بنزین تأکید کرد: دولت هیچ برنامه‌ای در هیچ سطحی برای گران کردن بنزین ندارد.

وی درباره احتمال وقوع خاموشی‌ها در تابستان امسال نیز عنوان کرد: تکالیفی در ادوار قبل متوجه دولت‌ها در حوزه صنعت برق بوده که به آن عمل نشده؛ دولت سیزدهم پس از استقرار به سرعت موضوع صنعت برق و افزایش ظرفیت نیروگاهی را در دستور کار قرار داده است.

بهادری جهرمی ادامه داد: در کنار توسعه توان تولیدی برق و حمایت از بخش خصوصی برای استفاده از ظرفیت آنها، دولت برنامه‌ای را برای مدیریت مصرف برق در دستور کار خود قرار داد که نتیجه آن، این است که حتی در زمان رکورد مصرف هم شاهد خاموشی نباشیم.

شایعه گرانی قیمت بنزین تکذیب شد

شایعات مربوط به برگزاری جلساتی توسط مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی برای افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی در حالی مطرح می شود که پیگیری خبرنگار ایرنا نشان می‌دهد؛ چنین جلساتی اصلاً برگزار نشده ضمن آنکه قیمت‌گذاری بنزین نیز در حیطه اختیارات این شرکت نیست.

به گزارش ایرنا، قیمت گذاری بنزین همواره از موضوعات مهم برای افکار عمومی به شمار می رود؛ از همین رو هر شایعه ای در این مورد که در فضای مجازی مطرح می شود بسرعت منتشر شده و فضای جامعه را تحت تاثیر قرار می دهد.

در آخرین نمونه، روز دوشنبه شایعاتی مبنی بر برگزاری جلساتی با حضور مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برای افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی دست به دست شد.

در پی انتشار این شایعات با موضوع برگزاری نشست فی مابین دو شرکت یادشده درخصوص پیشنهاد افزایش قیمت بنزین در فضای مجازی، خبرنگار ایرنا از روابط عمومی این شرکت کسب اطلاع کرد.

بر اساس اعلام روابط عمومی شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران‌، به تازگی هیچ نشستی بین این شرکت و شرکت بهینه سازی مصرف سوخت برگزار نشده و خبر مربوطه قویاً تکذیب می‌شود.

نکته مهمتر آن است که اساساً مباحث مربوط به قیمت‌گذاری فرآورده های نفتی اصلی نظیر بنزین و گازوئیل، در حیطه وظایف و اختیارات هیأت وزیران و مجلس شورای اسلامی بوده و این شرکت به عنوان یک دستگاه اجرایی، صرفاً مجری قوانین مصوب ابلاغی است.

بنابر این ارائه هرگونه پیشنهاد در ارتباط با تغییر قیمت فرآورده های نفتی، خارج از چارچوب مسؤولیت‌ و اختیارات این شرکت است.

قیمت بنزین تغییر می کند؟

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: جمع‌آوری کارت سوخت جایگاه‌داران صحت ندارد و هم‌اکنون کارت سوخت آزاد جایگاه‌داران به میزان کافی در جایگاه‌های سراسر کشور وجود دارد. وی همچنین شایعات منتشرشده در روزهای اخیر مبنی بر افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد.

تصمیم جدید که روی قیمت بنزین تاثیر می گذارد | تمام شایعات گرانی بنزین

به گزارش وزارت نفت، «علی‌اکبر نژادعلی» در پاسخ به شایعات منتشرشده یک هفته اخیر در فضای مجازی و رسانه‌ای مبنی بر حذف و جمع‌آوری کارت سوخت آزاد جایگاه‌داران افزود: سامانه هوشمند سوخت بر اساس معماری آفلاین بنا شده است و از ویژگی‌های معماری آفلاین تحویل سوخت به مشتریان در لحظه است، بنابراین در صورتی که کارت آزاد جایگاه‌دار موجود نباشد، اگر شخصی بدون کارت سوخت وارد جایگاه شود، نمی‌تواند سوخت دریافت کند، بنابراین کارت سوخت جایگاه‌دار لازمه جایگاه عرضه سوخت و سیستم آفلاین سامانه هوشمند سوخت است.

وی تأکید کرد: کارت‌های هوشمند سوخت مجاری عرضه که فرآورده را با قیمت دوم غیریارانه‌ای عرضه می‌کنند، به اندازه کافی در اختیار مالکان مجاری عرضه قرار گرفته است و با همین کارت‌ها فرآورده بنزین به‌صورت آزاد عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی افزود: هم‌اکنون عرضه بنزین در جایگاه‌های عرضه سوخت با نرخ سهمیه‌بندی ۱۵۰۰ تومانی با کارت‌های سوخت شخصی و با قیمت دوم یا غیریارانه‌ای از طریق کارت‌های سوخت شخصی و کارت‌های هوشمند ویژه مجاری عرضه فراهم است.

نژادعلی همچنین درباره نحوه عرضه نفت‌گاز در جایگاه‌های عرضه سوخت گفت: برای موارد اضطرار در جایگاه‌های عرضه گازوئیل، نرخ دومی تعیین شده که ۶۰۰ تومان است و ناوگان حمل‌ونقل مسافر و بار می‌توانند در موارد اضطراری از طریق کارت آزاد نفت‌گاز که در جایگاه‌های منتخب وجود دارد، سوخت موردنیاز خود را دریافت کنند.

وی همچنین شایعات منتشر شده در روزهای اخیر مبنی بر افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد و گفت: تغییر قیمت فرآورده‌های نفتی از طریق دولت ابلاغ می‌شود و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مجری آن است. تاکنون هیچ‌گونه ابلاغیه‌ای از طرف دولت اعلام نشده و در قانون بودجه نیز پیش‌بینی افزایش نرخ بنزین و نفت‌گاز و دیگر فرآورده‌های نفتی مرتبط با این حوزه، انجام نشده است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها