وزیر اقتصاد و امور دارایی با اشاره به اینکه دولت هیچ موافقتی در خصوص افزایش قیمت بنزین ندارد، گفت: در بسیاری موارد نیازمندی‌ها و محرومیت‌های شهرستان‌های استان تهران مورد غفلت واقع شده است.
کد خبر: ۱۳۶۷۷۴۲

به گزارش جام جم آنلاین، سید احسان خاندوزی، وزیر امور اقتصاد و دارایی امروز در جلسه شورای اداری شهر قدس اظهار کرد: در کنار تلاش‌های صورت گرفته، بار و هزینه‌هایی بر دوش مردم شهر قدس قرار گرفته و بیش از این باید پاسداشت و حمایت‌هایی از آنها صورت می‌گرفت و سرانه‌های پایین زیرساختی در بخش‌های مختلف، اساسا زیبنده و مورد تایید دولت نیست.

وی گفت: انتظار داریم با تلاش مسوولان میزان سرانه‌ها به شرایط نزدیک شود. بسیاری از پروژه‌های شهرستان در لیست پروژه‌های ملی و ردیف‌های بودجه‌ای درج نشده که باید کمک شود تا سال آینده بودجه مصوب داشته باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه تلاش داریم عوارض شرکت‌های بزرگی که در این شهر خدمت می‌کنند به منطقه برگردد و به منابع درآمدی شهر اضافه شود افزود: امسال نیز مانند سال گذشته با معرفی ستاد، اصناف و فعالان اقتصادی می‌توانند از تخفیفات استفاده کنند.

وی ادامه درخصوص دسترسی به تسهیلات و اعتبارات گفت: شهرستان‌های اقماری پایتخت از این جهت مورد کم توجهی قرار می‌گیرند و از شعاع مسائل کانون پایتخت کمتر دیده می شوند و از وزارتخانه درخواست می کنم در قالب تبصره ۱۸ بودجه ۱۴۰۱ سهم بیشتری شهرستان قدس داشته باشد‌.

خاندوزی ادامه داد: از مسوولان شهرستان درخواست می کنم بر موضوعات فوریتی که برای افزایش درآمد و اشتغال مردم است تمرکز داشته باشند و در شرایطی که کشور با شرایط اعتباری مواجه است، اولویت‌ها را درنظر گیرند‌.

وی به نقش سایر بخش‌ها و استفاده از ظرفیت نهادهای عمومی، محلی و شرکت‌های توانمند منطقه‌ای اشاره کرد و افزود: شرکتهایی که در این نقطه جغرافیایی فعالیت داشته و فشار اقتصادی و بار آلایندگی ایجاد می کند و منافع اقتصادی خود را برداشت می کند حتما باید وظایف خود را ایفا کرده و برای مناطق پیرامون منفعت داشته باشد.

وزیر امور اقتصاد و دارایی گفت: درخواست می شود شورای اداری شهرستان قدس طرح توسعه مبتنی بر ظرفیت‌ها در بخش‌های دولتی، عمومی غیر دولتی و بخش خصوصی فعال در منطقه تهیه کرده و اتاق طراحی توسعه اقتصادی منطقه را طراحی کنند و به آنها مسوولیت دهند تا منطقه باهم افزایی به توسعه برسد.

وی تاکید کرد: درهای اداره اقتصاد ایران را بر روی ظرفیت‌های موجود منطقه باز کنید و ایده‌ها و درخواست‌ها را منتقل کنید و در پیشبرد شهر تعامل داشته باشید.

سرانه‌های بسیار پایین و ضعیف شهرستان قدس رفع شود

وزیر اقتصاد و امور دارایی همچنین در حاشیه نشست شورای اداری شهرستان قدس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ادامه سفرهای استانی دولت مردمی، به قطع یکی از مهم‌ترین نقاط، شهرستان‌های استان تهران هستند که در بسیاری موارد نیازمندی‌ها و محرومیت‌های آن مورد غفلت قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور جمعی از وزرا به نمایندگی از دولت در شهرستان‌های تهران افزود: امروز در جمع مسوولان منطقه‌ای و نمایندگان اقشار شهرستان قدس حضور داشتیم و از تعدادی از پروژه‌ها بازدید شد نمایندگان منطقه در خصوص توسعه اقتصادی شهرستان و موارد نیازمند اخذ مصوبه درخواست‌هایی داشتند.

وزیر اقتصاد و امور دارایی بیان‌ کرد: امید است با تصویب نهایی و ابلاغ موارد مورد نیاز زمینه برای توانمندی بیشتر شهرستان قدس و رفع نیازمندی‌ها به ویژه سرانه‌های بسیار پایین و ضعیف موجود محقق شود.

خاندوزی گفت: افزایش منابع درآمدی شهرستان و کمک اعتباری و تسهیلات بانکی که بایستی در اختیار فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان قرار گیرد، جزو نقاط اولویت‌داری است که با پیگیری مقامات منطقه‌ای و کمک هیات دولت موجب افزایش ظرفیت اقتصادی و توانمندی به مشارکت گرفتن بخش‌های عمومی کشور خواهد شد و بایستی بازیگران مهم اقتصادی حاضر در این منطقه بیش از پیش سهم خود را در توسعه اقتصادی شهرستان قدس ایفا کنند.

وی در پاسخ به فارس در خصوص افزایش قیمت بنزین تصریح‌کرد: دولت هیچ موافقتی در خصوص افزایش قیمت بنزین ندارد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها