صبح روز میانی هفته، قیمت دلار در صرافی ها با کاهش ١٠٠ تومانی روبرو بود. این در حالی است که قیمت این اسکناس در صرافی ملی ١٣٠ تومان افزایش را تجربه می‌کند.
کد خبر: ۱۳۷۰۰۰۰

قیمت دلار امروز سه شنبه 24 خرداد 1401 در بازار چقدر شد؟ قیمت دلار کاهش یافت. روند کاهشی قیمت دلار ادامه دارد. قیمت دلار در صرافی ها چند؟ قیمت دلار روز گذشته چقدر بود؟.


به گزارش جام جم آنلاین از اقتصاد آنلاین، دلار معاملات صبح امروز، سه‌شنبه ٢۴ خردادماه را با کاهش قیمت در صرافی ها آغاز کرد. یورو نیز با ١۴٠ تومان افزایش مواجه بوده است.

کانون صرافان نیز دلار را ٢٧ هزار و ۵٢١ تومان برای خرید و ۲۷ هزار و ٨١٩ تومان برای فروش قیمت گذاری کرده است.

این کانون روز گذشته، قیمت دلار را ۲۷ هزار و ۶١۵ تومان برای خرید و ٢٧ هزار و ٨٣۴ تومان برای فروش اعلام کرده بود که در معاملات امروز کاهش قیمتی نزدیک به ١٠٠ تومان را در قیمت خرید این اسکناس نشان می‌دهد.

یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ٨٢۶ تومان برای خرید و ۲۹ هزار و ١١٠ تومان برای فروش قیمت خورده است. آخرین قیمت روز گذشته یورو در صرافی‌ها ۲۸ هزار و ۶٨۵ تومان برای خرید و ٢٩ هزار و ٩ تومان برای فروش بود که افزایش قیمتی در حدود ١۴٠ تومان را در قیمت خرید آن نشان می‌دهد.

همچنین در صرافی ملی، دلار با قیمت ۲۷ هزار و ٢۴٧ تومان برای فروش و ۲۶ هزار و ٩٧۶ تومان برای خرید معامله می‌شود.

روز گذشته، دلار در این صرافی ۲۷ هزار و ١١٩ تومان برای فروش و ۲۶ هزار و ٨۴٩ تومان برای خرید قیمت خورده بود که افزایش قیمتی نزدیک به ١٣٠ تومان را در قیمت خرید آن نشان می‌دهد.

یورو نیز در این صرافی، ۲۸ هزار و ۵٩٧ تومان برای فروش و ۲۸ هزار و ٣١٢ تومان برای خرید قیمت خورده است که نسبت به قیمت آن در روز معاملاتی گذشته، معادل ۲۸ هزار و ۵٠۶ برای فروش و ۲۸ هزار و ٢٢٣ برای خرید افزایش قیمتی نزدیک به ٩٠ تومان را تجربه می‌کند.

۳ دلیل مهم برای رشد قیمت دلار

قیمت هر دلار آمریکا در مبادلات روزگذشته با ۲درصد افزایش به ۲۹ هزار و ۱۵۰ تومان رسید.

به گزارش اقتصادنیوز، روند صعودی قیمت دلار که از نیمه دوم اسفند ماه پارسال شروع شده دیروز سرعت بیشتری گرفت و قیمت هر دلار آمریکا با ۲درصد افزایش از مرز ۲۹هزار و ۱۵۰تومان عبور کرد.

این بیشترین میزان رشد قیمت دلار در ۲ماه گذشته است. قیمت هر دلار آمریکا در ۲ماه اخیر۱۴درصد رشد کرده است.

همگام با رشد قیمت دلار، قیمت درهم امارات که نوسان آن تعیین‌کننده روند قیمت دلار است، به مرز ۸ هزار تومان رسید.

رشد قیمت دلار دیروز همچنین موجب شد قیمت هر سکه طرح جدید نیز با ۱۶۰هزار تومان افزایش از مرز ۱۳میلیون و ۵۰۰هزار تومان عبور کند.

روند نرخ طلا در بازار داخل، تابع نرخ دلار و نرخ هر اونس طلا در بازار جهانی است؛ در نتیجه هر نوع نوسان در این بازارها بر قیمت طلا و سکه اثر مستقیم دارد؛ با این حال اثر نوسان قیمت دلار بر بازار طلا بیش از اثر قیمت هر اونس طلا در بازار جهانی است.

قیمت دلار کاهش یافت | قیمت دلار در بازار

بررسی‌ها نشان می‌دهد علت افزایش شیب صعودی قیمت ارز احتمالا به ۳موضوع بازمی‌گردد؛ از یک طرف آمارها نشان می‌دهد امسال هزینه‌های وارداتی کشور به شکل محسوسی افزایش خواهد یافت و به این ترتیب امسال دولت به منابع ارزی بیشتری برای واردات کالاهای اساسی نسبت به سال گذشته نیاز دارد؛ این موضوعی است که احتمالا فعالان بازار ارز آن را درک کرده‌اند و با توجه به میزان منابع و مصارف ارزی در حال پیش‌خور کردن نوسان‌های آینده قیمت ارز هستند.

هنوز به‌طور دقیق مشخص نیست میزان ارز مورد نیاز برای واردات در سال‌جاری چقدر است، اما با توجه به افزایش قیمت جهانی کالاهای پایه، تحت ‌تأثیر جنگ در اوکراین، از جمله کالاهای خوراکی برآورد می‌شود میزان نیازهای ارزی کشور امسال به شکل محسوس افزایش یابد و همین عامل، اتفاقا در طول یک ماه گذشته بانک مرکزی را بر آن داشته است که برنامه‌های تازه‌ای را برای جلوگیری از خروج ارز و جذب دلارهای خانگی در پیش بگیرد. عامل دومی که به‌نظر می‌رسد در نوسان‌های قیمت ارز تأثیر داشته است، افزایش انتظارات تورمی است.

برخی تحولات اقتصادی انتظارات تورمی را افزایش داده است. تورم یکی از مهم‌ترین عوامل تعیین کننده روند نرخ ارز است.

عامل سومی هم که به‌نظر می‌رسد به نوسان قیمت ارز منجر شده و به‌ ویژه در روز گذشته در رشد قیمت دلار تأثیر داشته تعلیق به‌ وجود آمده در حوزه مذاکرات و دیپلماسی هسته‌ای است.

رشد قیمت دلار در بازار متشکل

اثر مصوبه جدید باعث شده بود که قیمت دقیقی از سوی معامله گران سکه اعلام نشود. قیمت سکه امامی امروز در محدوده 15 میلیون و 60 هزار تومان تا 15 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد .

به گزارش اقتصادنیوز ؛ بازار جهانی طلا عصر امروز در مقایسه با دو روز قبل رشد تقریبا 3 دلاری را ثبت کرد. قیمت اونس طلا امروز با 1854 دلار معامله شد .بازار داخلی ایران هم تحت تاثیر خبر ممنوعیت معاملات فردایی طلا و سکه قرار دارد.

طبق یک مصوبه، معامله گران در بازار فردایی طلا به جرم اخلال در نظام اقتصادی، تحت پیگرد قرار می‌گیرند .

از طرفی هم نشست شورای حکام باعث شده که احتیاط در بازار بیشتر شود.مدیرکل آژانس بین‌الملل انرژی اتمی در نشست شورای حکام باز هم مدعی عدم توضیح ایران درباره سه مکان اعلام‌نشده شد.

با این حال در زمان نوشتن این گزارش قیمت طلا 18 عیار 1 میلیون و 429 هزار و 100 تومان معامله شد که نسبت به 4 روز قبل 2 هزار و 700 تومان پایین تر بود.

اثر مصوبه جدید باعث شده بود که قیمت دقیقی از سوی معامله گران سکه اعلام نشود. قیمت سکه امامی امروز در محدوده 15 میلیون و 60 هزار تومان تا 15 میلیون و 200 هزار تومان معامله شد .

صرافی مل بعد از سه روز تعطیلی به مناسب سالروز رحلت امام خمینی (ره) در شروع معاملات امروز دوشنبه 16 خرداد 1401 قیمت فروش اسکناس آمریکایی را 26 هزار و 232 تومان اعلام کرد که نسبت به قیمت روز پنجشنبه گذشته 158 تومان بالاتر بود.

قیمت فروش دلار در ادامه معاملات صرافی ملی دوباره رشد کرد. نرخ دلار در صرافی ملی قبل از ظهر امروز تا 26 هزار و 284 تومان پیشروی کرد .

نرخ فروش صرافی ملی در انتهای معاملات نقدی امروز 26 هزار و 441 تومان بود.این قیمت نسبت به سه روز قبل تقریبا 374 تومان افزایش را نشان می دهد.

اسکناس آمریکایی در بازار متشکل ارزی امروز مانند دلار صرافی بر مدار صعود قرار گرفت. قیمت دلار متشکل در ابتدای معاملات نقدی امروز 26 هزار و 54 تومان بود که نسبت به دیروز 44 تومان رشد کرده بود.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها