رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: باید برای کشف و مبارزه با فساد و جلوگیری از تعرض به حقوق بیت المال، از ظرفیت مردم و مشارکت آحاد جامعه استفاده کرد.
کد خبر: ۱۳۶۹۷۶۴

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد ، غلامعلی دهشیری در آیین تکریم و معارفه رئیس کل دادگاه های عمومی و انقلاب یزد، اظهار داشت:‌ یکی از نکات مورد تأکید در قوه قضاییه، برنامه ریزی و تلاش در جهت ارتقاء دانش حقوقی  و افزایش آگاهی های مردم، نسبت به مسائل قضایی است.

وی افزود: حضور در بین مردم و ایجاد زمینه هایی برای دسترسی راحت آحاد جامعه به خدمات قضایی نیز از جمله موضوعاتی است که باید مورد اهتمام باشد.

این مقام قضایی، بر حفظ کرامت منابع انسانی و تکریم مراجعین تأکید کرد و گفت:‌ تکریم ارباب رجوع و مراجعین به دادگستری از تکریم منابع انسانی به عنوان رکن خدمت به مردم آغاز می شود، چراکه اگر شرایط و محیط مناسبی برای کارکنان فراهم شود، زمینه خدمت بهتر و بی منت به خلق هم ایجاد می شود.

وی برنامه ریزی و تدبیر در جهت اجرایی نمودن عنوان شعار سال را از مهمترین وظایف و مسئولیت ها در دادگستری دانست و افزود: در اجرایی و عملیاتی شدن عنوان سال، همه مردم و مسئولان نقش دارند، اما نقش دستگاه قضایی در این زمینه نقشی حائز اهمیت است که باید حامی تولید، اشتغال و کارآفرینی باشد.

رئیس کل دادگستری استان ، شناسایی کانون های پرونده ساز و برنامه ریزی جهت کاهش ورود پرونده به دستگاه قضایی را بسیار مهم برشمرد و تصریح کرد: اتخاذ تدبیر مناسب برای مقابله با عوامل و کانون هایی که موجب افزایش ورود پرونده می شوند باید در دستور کار قرار گیرد و تلاش شود تا آنجا که امکان دارد با شیوه های مدیریتی و سایر روش ها، از تشکیل پرونده جلوگیری شود.

وی انقلاب اسلامی را عطیه الهی ذکر کرد که در سایه دین حق، مردم لایق و جامعیت رهبری شکل گرفته است، و بیان داشت: باید اذعان کرد با وجود تلاش های بنیانگذار جمهوری اسلامی و زحمات خلف صالحش، حضرت آیت الله خامنه ای هنوز برخی از اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی محقق نشده که این مهم ناشی از ضعف در برخی مدیریت ها است که باید اصلاح شود.

دهشیری خاطر شان ساخت: مردمی که همواره پای نظام و انقلاب ایستاده اند و سختی ها و صعوبت ها سنگر را خالی نکرده اند، شایسته بهترین خدمت هستند که باید به آنان ارزانی داشت.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها