برگزارکنندگان ویمبلدون افزایش چشمگیری در بخش جوایز برای تنیسورها را تایید کردند.
کد خبر: ۱۳۶۹۵۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، مجموع جوایز ویمبلدون در سال ۲۰۲۲ بیش از ۴۰ میلیون پوند (۴۷ میلیون یورو) خواهد بود که بیش‌ترین مقدار جایزه در تاریخ یک تورنمنت تنیس است.

این خبر توسط سرویس مطبوعاتی باشگاه تنیس چمنی انگلیس که توسط ویمبلدون برگزار می‌شود اعلام شد.

برندگان انفرادی مردان و زنان هر کدام ۲ میلیون پوند (۲.۳۷ میلیون یورو) دریافت خواهند کرد. مجموع جوایز این مسابقات نسبت به سال گذشته ۱۱.۱ درصد افزایش داشته است.

ایان هویت، رییس کلوپ تنیس روی چمن انگلیس گفت: افزایش جوایز امسال با هدف نشان دادن اهمیت بازیکنان برای مسابقات است چون ما در تلاش برای میزبانی یکی از رویدادهای ورزشی برتر جهان هستیم و یک تورنمنت بسیار ویژه در انتظار ماست.

از جمله اتفاقات جالب توجه در این دوره غیبت تنیسورهای روس و بلاروس است. مقامات ویمبلدون پیش‌تر اعلام کردند تنیسورهای روس حق حضور در رقابت‌های ویمبلدون را نخواهند داشت. با این تصمیم دانیل مدودف و آندری روبلوف از شرکت در ویمبلدون بازماندند.

بر این اساس امسال ویمبلدون یک تورنمنت بدون امتیاز است. فدراسیون بین‌المللی تنیس این تصمیم را اعلام و در بیانیه‌ای عنوان کرد: برای سازمان‌ها مهم است که از اصول تنیس با وجود اقدامات مقامات روسیه دفاع کنند.

بازیکنان روسیه و بلاروس از ۲۷ ژوئن تا ۱۰ ژوییه در رقابت‌های دیگر شرکت می‌کنند و امتیازاتی را برای خود در رده‌بندی کسب می‌کنند، اما برای بقیه کسانی که به لندن می‌آیند این شرایط وجود ندارد.

این به ویژه برای نواک جوکوویچ که در سال ۲۰۲۱ قهرمان ویمبلدون شد دشوار خواهد بود. جالب است که این اتفاق ممکن است به مدودف اجازه دهد تا به رده نخست برترین تنیسورهای جهان بازگردد.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها