پسر ۱۹ساله که پس از فریب پسربچه‌ای، او را به بیابان‌های اطراف دماوند برده و خفه کرده بود با ردیابی‌های پلیسی در کمتر از سه روز شناسایی و دستگیر شد.
کد خبر: ۱۳۶۹۱۸۷

به گزارش جام جم آنلاین، تحقیقات پلیسی در این پرونده از روز پنجشنبه دوازدهم خرداد امسال و با گزارش ناپدید شدن پسربچه‌ای در شهرک مسکن مهر دماوند آغاز شد. مادر این پسربچه، هراسان خود را به پلیس آگاهی رساند و با طرح شکایتی گفت: پسر ۱۰ساله‌ام امروز برای بازی از خانه خارج شد. او هر وقت بیرون می‌رفت، بعد از ساعتی برمی‌گشت، اما امروز غیبتش طولانی شد. نگرانش شده و به جست‌وجوی او در اطراف خانه پرداختم، اما ردی از او نبود. همسایه‌ها و بستگانم نیز وقتی از ماجرا باخبر شدند، به کمک آمدند و اطراف شهرک را گشتیم، اما از پسرم خبری نبود. احتمال می‌دهم بلایی سر او آمده باشد.

پس از این شکایت، کارآگاهان پلیس آگاهی با دستور سرهنگ حسین فاضلی، فرمانده انتظامی دماوند تحقیقات گسترده‌ای را برای پیدا کردن پسربچه آغاز کردند. با تحقیقات میدانی مشخص شد، پدر این کودک مدتی است به خارج از استان رفته و مادر خانواده از فرزندانش مراقبت می‌کرده است. پسر ۱۰ساله از سه سال قبل به مدرسه رفته، اما موفق به قبولی در امتحانات کلاس اول نشده بود. او هر روز بعد از مدرسه در شهرک بازی می‌کرد و بعد از ساعتی به خانه بر می‌گشت.

ماموران برای این‌که ردی از او پیدا کنند به بررسی دوربین‌های مداربسته شهرک پرداختند که در فیلم یکی از دوربین‌ها، او را همراه پسر جوانی دیدند. با کشف این سرنخ، روند رسیدگی به پرونده وارد مرحله تازه‌ای شد و کارآگاهان تحقیقات خود را روی شناسایی هویت پسر جوان متمرکز کردند.
 
قتل پسر ۱۰ساله تحت تاثیر وسوسه شیطانی +عکس

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در این باره به جام‌جم گفت: با تحقیق از اهالی، هویت پسر جوان که به عنوان شاگرد در مغازه‌ای در آن شهرک کار می‌کرد، شناسایی و او برای تحقیقات به پلیس آگاهی منتقل شد. پسر جوان ابتدا مدعی شد روز حادثه با دیدن پسر ۱۰ساله او را با خود به مغازه‌ای برده و برایش خوراکی خریده و بعد هم از او جدا شده و به محل کارش رفته است. او در ادامه با طرح ادعایی دیگر عنوان کرد، روز پنجشنبه با پسربچه در بیابان دعوایم شد و او را هل دادم که روی زمین افتاد و بیهوش شد. بعد هم او را در همان حال رها کردم.

سردار کیومرث عزیزی خاطر نشان کرد: کارآگاهان در ادامه تحقیقات متوجه تناقض‌گویی متهم شده و به بازجویی از او ادامه دادند که سرانجام روز یکشنبه، لب به اعتراف گشود و در تحقیقات به قتل پسربچه اعتراف کرد و مدعی شد با دیدن پسر ۱۰ساله یک لحظه وسوسه شدم او را فریب بدهم و به بهانه‌ای او را به سمت بیابان‌های حاشیه شهرک بردم. در آنجا با هم درگیر شدیم که به من فحش داد. من هم عصبانی شدم و خفه‌اش کردم. خیلی ترسیده بودم، جسد را همان‌جا رها کردم و به خانه برگشتم.

پس از اعترافات پسر ۱۹ساله، تیمی از کارآگاهان و بازپرس جنایی راهی محل قتل شدند و با راهنمایی متهم، جسد پسر بچه پس از سه روز از اعلام فقدان، کشف و برای شناسایی هویت مقتول با دستور قضایی به پزشکی قانونی منتقل شد.

فرمانده انتظامی شرق استان تهران در پایان با هشدار به خانواده‌ها گفت: همزمان با تعطیلی مدارس، شاهد حضور بیشتر کودکان برای بازی در کوچه و پارک‌ها هستیم که این موضوع احتمال گرفتار شدن آن‌ها در دام افراد خلافکار را افزایش می‌دهد. به همین خاطر والدین باید مراقبت بیشتری از فرزندان داشته و نوع برخورد با افراد بزرگسال به‌خصوص غریبه‌ها را به آن‌ها آموزش دهند. همچنین نباید دختربچه‌ها را با طلا راهی کوچه و پارک کرد، زیرا آن‌ها طعمه خوبی برای دزدان طلا هستند. در صورت ناپدید شدن کودکان، بلافاصله موضوع را به پلیس گزارش دهید.

محمد غمخوار - دبیر صفحه حوادث / روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها