محققان معتقدند که برنامه ورزشی طولانی‌مدت برای کاهش وزن باید شامل ورزش‌های قلبی عروقی باشد که نمونه آن شناست. شنا فواید بسیار خوبی برای قلب‌ و عروق و مفاصل، زانوها و پاها دارد.
کد خبر: ۱۳۶۷۶۷۵

به گزارش جام جم آنلاین، نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که شنا برای افرادی که آرتروز لگن، زانو یا مچ پا دارند مفید است. پیاده‌روی، دویدن و ورزش روی تردمیل فشار زیادی به مفاصل وارد می‌کند و وزن بدن یک فرد در هنگام دویدن و بالا و پایین رفتن هشت برابر روی یک مفصل بزرگ‌تر می‌شود.

شنا ورزش خوبی برای هر سنی و به‌ویژه برای افراد مسن و بیماران چاق است زیرا به کاهش فشار روی مفاصل آنها کمک می‌کند.

به خصوص در ماه‌های گرم تابستان، زمانی که برخی افراد ممکن است انگیزه لازم برای انجام ورزش‌های شدید را نداشته باشند، شنا کردن و حرکات ایروبیک در آب می‌تواند جزء موثر و سرگرم‌کننده یک رژیم کاهش وزن باشد.

نکته مهم اینجاست که چگونه با شنا وزن کم کنیم؛ در ذیل موارد مهم برای کاهش وزن با ورزش شنا ارائه شده است.

روز خود را با شنای صبحگاهی شروع کنید. شنا کردن در صبح یک راه عالی برای شروع روزتان است و لازم نیست با معده خالی به استخر بروید. خوردن یک وعده غذایی سبک یا میان وعده قبل از شنا بی‌خطر است.

برخی سردرگمی‌ها بین افراد وجود دارد که نخوردن صبحانه می‌تواند به بدن در استفاده از چربی به عنوان سوخت کمک کند اما نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که کل کالری‌های مصرف شده و سوزانده شده در طول روز است که در نهایت کاهش چربی را در مقایسه با زمان وعده‌های غذایی تعیین می‌کند.

سرعت خود را افزایش دهید و شنای شدید را به کار ببرید.

برای اینکه شنا برای شما جذاب باشد، روتین شنای خود را تغییر دهید همانند هر ورزش دیگری، اگر با شدت یکسانی طی چند هفته یا ماه شنا کنید، تلاش شما برای کاهش وزن ممکن است بالا رود. شنا کردن در مسافت یکسان با سرعت یکسان نیز می‌تواند باعث خستگی شود و می‌تواند در درازمدت انگیزه شما را کاهش دهد.

هیچ قانون سخت و سریعی وجود ندارد که تعیین کند چند بار باید به عنوان بخشی از تلاش برای کاهش وزن شنا کنید. آنچه واضح است، مقدار فعالیت شنای توصیه‌ شده برای کاهش وزن حداقل ۱۵۰ دقیقه در هفته، فعالیت هوازی متوسط یا ۷۵ دقیقه ورزش شدید در هر هفته یا ترکیبی از این دو است.

به خاطر داشته باشید که می‌توانید روزانه شنا کنید زیرا این شکل از ورزش برای زانوها، مفاصل یا پاهای شما سخت نیست.

همچنین، توجه داشته باشید که انجام تمرینات قدرتی حداقل دو بار در هفته، تلاش‌های شما را برای کاهش وزن تقویت می‌کند.

ورزشکاران که برای کاهش وزن شنا می‌کنند باید به رژیم‌ غذایی خود توجه داشته باشند. مانند هر تلاش دیگری برای کاهش وزن، کاهش کالری دریافتی حین انجام شنای منظم روتین می‌تواند به کاهش وزن کمک کند.

مصرف غذاهای سالم مانند میوه‌های تازه، سبزی و منابع پروتئین بدون چربی مانند لوبیا، آجیل و دانه‌ها را افزایش دهید.

منبع: ایسنا

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها