براساس اعلام بانک مرکزی از امروز ارسال دستور پرداخت‌های ساتنا برای مشتریان تا ساعت ۱۴:۳۰ امکانپذیر است.
کد خبر: ۱۳۶۷۱۴۲
به گزارش جام جم آنلاین، براساس اعلام بانک مرکزی با توجه به تغییر ساعات کاری بانک‌ها بعد از ایام ماه رمضان و همچنین افزایش زمان پایان تعیین وضعیت چک‌های رمزدار در سامانه چکاوک، از اول خردادماه سال جاری ساعات خاتمه پذیرش و پردازش دستور پرداخت در سامانه ساتنا برای دستورپرداخت‌های بین مشتری ۱۴:۳۰ و برای دستور پرداخت‌های بین بانکی ساعت ۱۵:۰۰ تعیین شده است.

پیش از این ساعت خاتمه پذیرش دستور پرداخت در ساتنا برای مشتریان ساعت ۱۴:۰۰ بوده است. البته، درباره سامانه پایا، ساعات شروع پردازش چرخه‌ها بدون تغییر و همانند گذشته خواهد بود.

در این بین، لازم به ذکر است که کف مبلغ پرداخت ساتنا معادل ۵۰ میلیون تومان و سقف مبلغ پایا معادل ۱۰۰ میلیون تومان به ازای هر دستور پرداخت تعیین شده است.

طبق این گزارش، پایا یک سیستم تبادل اطلاعات بانکی است که به بانک‌ها اجازه می‌دهد تمامی تبادلات بین بانکی مشتریان خود را به صورت الکترونیکی انجام دهند. کاربرد اصلی این سامانه، مکانیزه کردن پرداخت‌های خرد بین بانکی با تعداد انبوه برای مشتریان است که پس از تکمیل مراحل پیاده سازی، ارائه خدمات از طریق اینترنت را نیز میسر می‌سازد و به کمک این سامانه، بانک‌های عضو آن می‌توانند بنا به درخواست مشتری، دستور واریز و یا برداشت وجوه در حساب‌های سایر بانک‌ها صادر کند.

بانک مرکزی با پیاده سازی این سامانه، امکان حواله الکترونیکی پول از حسابی در یک بانک به حسابی در بانک دیگر (بین بانکی) را فراهم کرده است و مشتریان بانک‌ها با استفاده از پایا می‌توانند پول را از حساب خود به حسابی در بانک دیگر به صورت الکترونیکی حواله کنند.

همچنین، ساتنا سامانه‌ای الکترونیکی است که پردازش و تسویه تراکنش‌های بین بانکی و دستور پرداخت‌های فوری را به صورت انفرادی و آنی انجام می‌دهد. در این سامانه مشتریانی که در بانک ملی دارای یکی از انواع حساب (جاری، پس انداز و کوتاه مدت) هستند، می‌توانند نسبت به انتقال وجوه (مبالغ بیش از ۵۰ میلیون تومان) به حساب خود یا سایر افراد در سایر بانک‌ها اقدام کنند.

سامانه ذکر شده به مشتریان یک بانک این امکان را می‌دهد تا با مراجعه به شعب بانک خود و یا از طریق سامانه اینترنتی بانک حواله‌هایی با مبالغ بیش از ۵۰ میلیون تومان را به هر حسابی در هر بانکی انتقال دهند که مزایای به کارگیری ساتنا را می‌توان امنیت، سرعت و سادگی انجام عملیات آن نام برد.
 
منبع: ایسنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها