گفت‌وگو با مدیر شبکه رادیویی فرهنگ

تولد رادیو کتاب

رادیو فرهنگ قرار است ارتباطی نزدیک با علاقه‌مندان خود در ایام نمایشگاه کتاب داشته باشد. این خبر را علیرضا حبیبی، مدیر رادیو فرهنگ اعلام کرده و از استقرار استودیو رادیو کتاب در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب تهران گفته است.
کد خبر: ۱۳۶۵۳۸۹

این شبکه رادیویی همچنین قرار است برنامه‌هایی را متناسب با این ایام روی آنتن ببرد. برای معرفی بیشتر برنامه‌های رادیو فرهنگ با مدیر آن گپ زدیم تا خبرهایی دست اول برای دوستداران فرهنگ و کتاب و مخاطبان رادیو بگیریم.

علیرضا حبیبی، مدیر شبکه رادیویی فرهنگ است که در گفت‌وگو با جام‌جم یکی از اهداف برنامه‌سازی در حوزه کتاب را معرفی کتاب خوب به عنوان غذای سالم معنوی عنوان کرد و افزود:رسانه باید با معرفی آثار فاخر و ارزشمند حوزه نشر، افراد را با این آثار آشنا کند تا در کنار کتاب‌های علمی و درسی، آثار نویسندگان در حوزه‌های مختلف معرفی و خوانده شود.

وی گفت: رادیو فرهنگ در برنامه‌های مختلف به حوزه کتاب توجه دارد به ویژه در گروه کتاب این شبکه رادیویی در معرفی نویسندگان، کتاب‌ها ‌و ناشران اهتمام داریم.علیرضا حبیبی ادامه داد: در این گروه برنامه‌سازی شکل‌های مختلفی برای ترویج کتاب و کتابخوانی در قالب برنامه‌های رادیویی در نظر گرفته ایم .

همراه همیشگی کتاب

حبیبی نمایشگاه کتاب تهران را یکی از نمادهای مهم توسعه فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین‌المللی برشمرد و گفت: رادیو فرهنگ در این دوسال که به علت شیوع کرونا این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار شد نیز با آن همراهی کرد تا علاقه‌مندان بتوانند از سراسر کشور از خدمات ارائه شده برای خرید کتاب بهره‌مند شوند.

وی بر معرفی آثار نویسندگان و توجه به سهولت دسترسی کتاب به سراسر کشور به عنوان بخش سوم اهمیت کتاب و کتابخوانی و پرداختن رسانه به این موضوع تاکید کرد و افزود: یکی از فعالیت‌های رادیو فرهنگ در زمینه ترویج کتابخوانی برای آحاد جامعه معرفی و سهولت دسترسی و آشنایی مخاطبان با تازه‌های نشر است که در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب به طور موقت برای این مهم، رادیو کتاب راه‌اندازی می‌شود.

حبیبی با اشاره به فعالیت رادیو مستند در معاونت صدا از اختصاص نیافتن شبکه‌ای مجزا برای پوشش و اطلاع‌رسانی نمایشگاه کتاب تهران خبر داد و گفت: به همین منظور رادیوفرهنگ در قامت رادیو کتاب، با پخش گسترده فعالیت‌های این نمایشگاه که یک موضوع فرهنگی در سطح ملی است، همراه سازمان‌ها و نهادها باید برای هرچه بهتر برگزار شدن آن، تلاش کنند و با برگزارکنندگان و مردم همراه ‌شوند. این رادیو به عنوان تنها شبکه‌ای که گروه تخصصی‌کتاب دارد، این بحث را دنبال می‌کند.

وی اعلام کرد: استودیو تخصصی رادیو کتاب از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت در محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران برقرار می‌شود و چند گروه برنامه‌سازی با استقرار در این استودیو، برنامه‌هایی ویژه‌ روانه آنتن می‌کند.

حبیبی در تشریح برنامه‌های رادیوکتاب بیان کرد: در این مدت ۱۰ روزه از ۸ صبح تا ساعت ۲۱ رادیو فرهنگ به عنوان رادیو کتاب برنامه دارد که گروه‌های برنامه‌ساز با دعوت از شخصیت‌های فرهنگی و ادبی، نویسندگان و ناشران و صاحب‌نظران، جلسات آسیب شناسی کتاب برگزار کرده و اطلاع‌رسانی چگونگی فروش کتاب، مسابقه و معرفی ناشران و نویسندگان را در قالب شعار صدای کتاب که صدای دانایی است، در گستره کشور منتشر می‌کنند.

از محل برگزاری تا آنتن

وی در پایان بر حضور فعال در نمایشگاه کتاب تهران به عنوان تعامل سازنده با مخاطب تاکید کرد و افزود: تمامی برنامه‌های رادیوکتاب از محل برگزاری نمایشگاه روی آنتن می‌رود تا برنامه‌سازان در کنار ناشران و نویسندگان و مراجعه‌کنندگان و منتقدان باشند و از نظرات سازنده و پیشنهادها و انتقادات آنها بهره برده و بتوانند برنامه‌هایی شایسته و تاثیرگذار تقدیم شنودگان کنند تا علاوه بر اطلاع رسانی، جنبه جریان‌سازی فرهنگی نیز در آن لحاظ شود.

مدیر رادیو فرهنگ از همه افرادی که دغدغه ترویج کتاب دارند، دعوت کرد مطالبات فرهنگی خود را بیان کنند و به ناشران مژده داد می‌توانند جدیدترین آثار خود را معرفی کنند.

فاطمه عودباشی - گروه رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها