متخصصان تغذیه معتقدند برای رفع مشکل کم آبی بدن در روز‌های گرم سال و البته ماه رمضان، غذا‌های غنی از آب و آب بیشتری مصرف شود.
کد خبر: ۱۳۶۳۴۰۶
به گزارش جام جم آنلاین، در ماه رمضان و شرایط کم‌آبی بدن در فاصله سحر تا افطار، لازم است که رژیم‌غذایی رعایت شود، زیرا مشکل کم آبی در این فصل بسیار رایج است.
نوشیدن آب کافی (حداقل ۸ لیوان آب در روز) برای هیدراته ماندن توصیه می‌شود.

گاهی اوقات فقط نوشیدن آب کافی نیست و باید از غذا‌های غنی از آب نیز استفاده کرد که شامل میوه‌هایی مانند هندوانه، گوجه‌فرنگی، خیار و موارد دیگر است.

در اینجا برخی از این موادغذایی برای جلوگیری از کم‌آبی بدن توصیه شده است.
سیب حدود ۸۰ درصد آب دارد و سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و البته باعث تسریع متابولیسم می‌شود همچنین به حفظ سلامت قلب نیز کمک می‌کند.

گوجه فرنگی حدود ۹۰ درصد آب دارد و سرشار از ویتامین A است و خطر ابتلا به فشار خون را کاهش می‌دهد، بینایی را بهبود می‌بخشد و برای حفظ سلامت پوست موثر است.
 
خیار سرشار از آب و حدود ۹۰ درصد و حاوی پتاسیم است و می‌تواند از گرمازدگی نیز جلوگیری کند. این میوه برای مغز نیز مفید و حاوی یک عنصر ضد التهابی به نام فیستین است که به عملکرد بهتر مغز کمک می‌کند.
هندوانه میوه بسیار خوشمزه و یکی از محبوب‌ترین میوه‌ها در فصل گرم د دارای ۹۰ درصد آب است، همچنین به پیشگیری از بیماری‌های قلبی کمک می‌کند.

توت‌فرنگی حدود ۹۰ درصد آب دارد. سرشار از فیبر، ویتامین سی (C)، فولات و منگنز است. همچنین دارای خواص آنتی‌اکسیدانی است که به مبارزه با بیماری‌هایی مانند دیابت، سرطان و مشکلات قلبی کمک می‌کند.
قارچ منبع خوبی از مواد مغذی مانند ویتامین ب دو (B ۲) و دی (D) همچنین حاوی حدود ۹۰ درصد آب است و به کاهش خستگی کمک می‌کند.
 
منبع: خبرگزاری صداوسیما 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها