اسکوچیچ: خیلی‌ها من را دست کم گرفتند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران زیر ذره‌بین ورلدساکر

محمد پنجعلی در گفت‌و‌گو با «جام‌جم»:

رفتن اسکوچیچ آرامش را از تیم‌ملی می‌گیرد

در شرایطی که برخی در فوتبال ایران به این نتیجه رسیده‌اند که تیم‌ملی فوتبال ایران مربی بزرگ‌تری می‌خواهد اما عده دیگری همچنان معتقدند که درباره تیم‌‌ملی به هیچ عنوان نباید ریسک تغییر مربی را انجام داد. 
کد خبر: ۱۳۶۲۳۹۲
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  محمد پنجعلی مدافع اسبق تیم‌ملی فوتبال ایران در دسته حامیان اسکوچیچ قرار دارد و می‌گوید تغییر او به صلاح نیست و باعث به هم ریختن اوضاع می‌شود. او در گفت‌و‌گو با جام‌جم بر ماندن اسکوچیچ در تیم‌ملی تاکید می‌کند.


 این روزها بحث بر سر این‌که اسکوچیچ بماند یا برود زیاد شده است. شما در این باره چه نظری دارید؟
به نظر من شرایط بسیار حساس است. چیزی که اکنون تیم ملی به آن نیاز دارد آرامش و یک اردوی کاملا خوب و حرفه‌ای است. در کنار این موارد باید حداقل چهار، پنج بازی خوب هم برای تیم‌ملی در نظر بگیریم تا بازیکنان مهیای حضور در رقابت‌های جام‌جهانی فوتبال شوند.


 پس به نظر شما اسکوچیچ نباید عوض شود؟
خیر، به هیچ عنوان. الان شرایطی وجود ندارد که به خاطر آن بگویید باید اسکوچیچ عوض شود. او باید بماند و مسؤولان فدراسیون هم سعی کنند چهار، پنج بازی خوب تدارکاتی برنامه‌ریزی کنند. برای حضور موفقیت‌آمیز در جام‌جهانی، این تیم باید با اسکوچیچ به خارج از آسیا برود و مثلا در اروپا اردو بزند. به عبارت دیگر باید روی تیم‌ملی فوتبال ایران فشار بیاید. اگر این شرایط به وجود بیاید می‌توانیم خیلی راحت از مرحله گروهی جام‌جهانی قطر صعود کنیم.


 واقعا اسکوچیچ به عنوان سرمربی می‌تواند چنین اتفاق بزرگی را برای تیم‌ملی رقم بزند؟
بله حتما، البته اگر چنین شرایطی مهیا شود. اردوها باید به درد بخور باشد و همچنین بازی‌هایی که برای تیم‌ملی در نظر گرفته می‌شود هم باید با تیم‌های بزرگ باشد. بازی با تیم‌های کوچک و درجه چندم هیچ فایده‌ای ندارد. به هر حال این شرایط باید مهیا باشد وگرنه تغییر مربی که هیچ چیزی را برای تیم‌ملی تغییر نمی‌دهد و اصلا شاید شرایط را بدتر کند.


 اما برخی می‌گویند او برای نیمکت تیم‌ملی کوچک است.
خیر، اصلا این حرف درست نیست و آن را قبول ندارم. من خودم به مربیان داخلی خودمان اعتقاد زیادی دارم اما الان مشکل ما مربی نیست و باید مشکل را جای دیگری جست‌وجو کرد. مشکل ما حتی زیرساخت هم نیست. مشکل ما تفکر است. ما آماتور هستیم اما ادای حرفه ای ها را در می آوریم. به نظر من اگر اسکوچیچ را تغییر بدهیم حواشی زیادی برای تیم‌ملی به وجود می‌آید آن هم در حالی که مدت زمان کمی تا آغاز جام‌جهانی باقی مانده است و این اصلا خوب نیست. اصلا اینطور بگویم، مشکل ما اسکوچیچ نیست، مشکل ما فرهنگی است که در فوتبال ایران وجود دارد. نمی‌گویم مربی ایرانی برای تیم‌ملی بد است اما به نظر من در این مقطع حساس در رابطه با تیم‌ملی همه چیز باید دست نخورده باقی بماند. ما نیاز به اردوهای قوی داریم و هرگز نباید آرامش را از این تیم دریغ کنیم. رفتن اسکوچیچ یعنی دریغ کردن آرامش از تیم‌ملی.

هیلدا حسینی خواه - گروه ورزش 

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها