رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر اعلام کرد:

کاهش آمار حوادث جاده‌ ای نوروز به نسبت دو سال قبل

رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر با اعلام کاهش ۱۶ درصدی عملیات امدادی جاده‌ای نسبت به سال ۹۸ گفت: کاهش سفرهای نوروزی و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از دلایل این کاهش بوده است.
کد خبر: ۱۳۶۰۵۴۴

به گزارش جام جم آنلاین، مهدی ولی پور روز یکشنبه در گفتگو با ایرنا با اعلام این خبر افزود: با وجودی که امسال با افزایش حدود ۵۰ درصدی عملیات‌های ترافیکی و جاده‌ای نسبت به سال قبل مواجه بودیم؛ اما آمارهای امسال نسبت به نوروز سال ۹۸ کاهش داشته است.

وی دلیل این اتفاق را رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و کاهش سفر نسبت به سال‌های قبل دانست و گفت: البته همانند سال‌های گذشته سوانح جاده‌ ای و ترافیکی بیشترین عملیات‌های سازمان امداد و نجات هلال احمر در نوروز بوده است.

بیش از ۵۰ درصد عملیات های امداد و نجات به حوادث ترافیکی و جاده‌ ای مرتبط بود

رئیس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه عملیات‌های امداد و نجات هلال احمر در نوروز امسال افزایش ۷۰ درصدی داشت که بیش از ۵۰ درصد آن را حوادث ترافیکی و جاده‌ای به خود اختصاص داده بود، افزود: جاده‌های اصفهان، ‌فارس و خراسان رضوی بیشترین عملیات های امدادی را داشتند.

ولی پور میزان آمادگی سازمان های امدادی با توجه به سفرهای نوروزی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: آمادگی کامل برای مواجه با حوادث داشتیم و با بحران و مشکلی در این مدت برخورد نکردیم.

وی یکی از موضوعات در نوروز امسال را ازدحام مسافر بدون مکان اقامتی در شهرهای گردشگرپذیر اعلام کرد و افزود: بسیاری از مسافران بدون در نظر گرفتن محلی برای اقامت به سفر می‌روند در حالی که به دلیل ازدحام جایی برای اقامت پیدا نمی‌کنند و نهادهای مرتبط مانند وزارت میراث فرهنگی و گردشگری نیز راهکاری برای این موضوع در نظر نگرفته بود.

رئیس سازمان امداد و نجات اظهارداشت: مسافران در این شرایط از امدادگران هلال احمر تقاضای چادر دارند که این امکان وجود ندارد زیرا هلال احمر موظف به ارائه چادر در صورت وقوع بحران و بلایا است.

طرح ملی امداد و نجات نوروز ۱۴۰۱ از ۲۵ اسفند سال گذشته در هزار و ۴۰۰ پایگاه ثابت، پست موقت و سیار امداد و نجات جاده ای و مراکز عملیاتی سراسر کشور آغاز شده و تا ۱۵ فرودین ادامه دارد.

این طرح از ظرفیت ۲۰ هزار نیرو که از این تعداد حدود ۱۳ هزار نفر امدادگر و نجاتگر آموزش دیده و هفت هزار نفر نیز نیروی آماده مجرب، به کارگیری سه هزار دستگاه خودرو و ۱۹ فروند بالگرد امدادی در طول اجرای طرح ملی امداد و نجات جمعیت هلال احمر برخوردار است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها