قیمت نفت در جریان معاملات هفته گذشته تحت تاثیر خبر آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا، بیش از ۱۲ درصد از ارزش خود را از دست داد.
کد خبر: ۱۳۶۰۴۸۵
به گزارش جام جم آنلاین، هفته گذشته برای قیمت نفت هفته خوبی نبود. قیمت نفت برنت بیش از ۱۲ درصد از ارزش خود و نفت شاخص آمریکا نیز بیش از ۱۴ درصد از ارزشش را از دست داد.

ابتدای هفته با خبر بازگشت قرنطینه به برخی شهر‌های چین به دلیل شیوع کرونا همراه شد. این موضوع بر تقاضای نفت اثرگذار بود و باعث شد تا قیمت‌ها با کاهش همراه شوند.

با این حال مهمترین شوک برای سقوط قیمت‌ها در اواخر هفته و در آستانه بیست و هفتمین نشست اوپک پلاس بر بدنه بازار نفت وارد آمد تا قیمت نفت یکی از بزرگترین کاهش قیمت‌های هفتگی خود را تجربه کند.

روز پنجشنبه رویترز اعلام کرد که آمریکا در حال بررسی آزادسازی ۱۸۰ میلیون بشکه از ذخایر استراتژیک خود برای بازگشت تعادل به بازار است.

بر این اساس اگر این تصمیم نهایی شود، آمریکا روزانه یک میلیون بشکه از ذخایر نفتی خود را به مدت شش ماه راهی بازار نفت می‌کند تا قیمت‌ها را به ثبات برساند. این موضوع باعث شد تا قیمت نفت با کاهش همراه شود و نفت شاخص آمریکا به زیر ۱۰۰ دلار در هر بشکه برسد.

از سوی دیگر، اما اوپک پلاس با وجود در خواست‌های مکرر آمریکا برای افزایش تولید بر اجرای توافق کاهش تولید نفت خود بر همان شکل سابق پافشاری کرد که این موضوع تا حدی قیمت نفت را افزایش داد و بخشی از سقوط قیمت‌ها را جبران کرد.

در مجموع با توجه به این عوامل، قیمت نفت برنت که در ابتدای هفته با قیمت ۱۱۷ دلار و ۳۷ سنت کار خود را آغاز کرده بود با افتی ۱۲.۵ درصدی به ۱۰۴ دلار و ۳۹ سنت در هر بشکه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز ۱۴.۷ درصد از ارزش خود را از دست داد و از ۱۱۳ دلار و ۹۰ سنت تا ۹۹ دلار و ۲۷ سنت پایین آمد.
 
منبع: ایرنا
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها