تحقیقات جدید دانشمندان نشان می‌دهد نوشیدن قهوه می‌تواند «کاهش شناختی» ناشی از پیری و آلزایمر را کاهش دهد.
کد خبر: ۱۳۵۸۷۴۸

به گزارش جام جم آنلاین، بعد از آب، قهوه پرمصرف‌ترین نوشیدنی دنیاست، به گفته محققان این نوشیدنی علاوه بر تقویت انرژی بدن، برای مغز نیز مفید است. یک تحقیق جدید از اثرات این نوشیدنی کافئین دار بر ذهن و عملکرد شناختی مغز سخن می‌گوید.

بر اساس تحقیقات جدیدی که به سرپرستی «سامانتا گاردنر» (Samantha Gardener) پژوهشگر فوق دکترا در بنیاد تحقیقاتی آلزایمر استرالیا به انجام رسیده، نوشیدن قهوه صبحگاهی علاوه بر فراهم ساختن کافئین صبحگاهی مورد نیاز، می‌تواند اثرات محافظتی در برابر کاهش شناختی حاصل از پیری داشته و حتی خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد.

در این تحقیق، ارتباط میان مصرف منظم قهوه در ۲۲۷ استرالیایی بزرگسال که سنین ۶۰ سال به بالا داشتند، با «سلامت شناختی» در مدت ۱۰ سال مورد بررسی قرار گرفت.

در این تحقیقات، شماری از وظایف شناختی شامل اندازه گیری میزان حافظه، مهارت‌های زبانی، سطح توجه و سرعت پردازش ذهن شرکت کنندگان در فواصل زمانی ۱۸ ماهه مورد بررسی قرار گرفت.

محققان استرالیایی پس از انجام این تحقیقات به این نتیجه رسیدند که مصرف قهوه می‌تواند اثری محافظتی در برابر آلزایمر داشته باشد؛ آنها دریافتند افزایش مصرف قهوه می‌تواند با کُند کردن تجمع «آمیلوئید بتا» در مغز، به شکلی بالقوه سبب کم شدن «کاهش شناختی» شود. «آمیلوئید بتا» یک اسید آمینه است که در مغز مبتلایان به بیماری آلزایمر یافت می‌شود.

گفتنی است طبق یک «متا آنالیزی» نیز که در سال ۲۰۱۶ انجام شد، نوشیدن دو فنجان قهوه در روز می‌تواند سبب کاهش «اختلالات شناختی» شود.

منبع: بهداشت نیوز

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها