گفتگو با حسن عابدینی سرپرست خبرگزاری صداوسیما

صفر تا 100 تغییرات در بخش‌ های خبری

سید علیرضا موسوی، مجری خبر سازمان صداوسیما:

هم‌افزایی بخش‌ های خبری برای تغییر ذائقه و جذب مخاطب است

گوینده خبر صداوسیما با اشاره به روند تغییرات در پخش اخبار از گذشته تاکنون تاکید می‌کند: تحولات در حوزه خبر در سازمان صداوسیما از سال‌های قبل آغاز شده و این تحولات جدید هم باید بعد از سال‌ها اتفاق می‌افتاد. در گذشته و سال‌های اول انقلاب و بعد از جنگ تحمیلی اساتید ما به‌صورت خیلی رسمی اخبار را برای مردم اجرا می‌کردند. این رسمیت در اجرای خبر برگرفته از حالات مردم در آن زمان بود. سال‌های بعد از جنگ تحمیلی بود و مردم به حال‌وهوای دوران جنگ عادت داشتند که اخبار را رسمی و خشک بشنوند.
کد خبر: ۱۳۵۸۳۳۷

سیدعلیرضا موسوی ادامه می‌دهد: از ۱۵ سال گذشته کلید تغییر و تحولات در بخش اخبارگویی در سازمان زده شد و ما هم جزو موج‌اولی بودیم که وارد رسانه ملی شدیم و اخبار را کمی صمیمی‌تر برای مردم بازگو کردیم. ما سعی کردیم در گویش خبر خشک و رسمی بودن کلام را بشکنیم و راحت‌تر سخن بگوییم و با مخاطبان ارتباط بهتری برقرار کنیم. قطعا برای همه ما در بازگوکردن خبر مشکلات وجود داشته و این نوع صحبت‌کردن و راحت‌بودن در اخبارگویی کار را برای مجری خبر سخت کرده است.

موسوی با اشاره به هم‌افزایی‌ای که در بخش خبری صداوسیما در حال شکل‌گیری است می‌گوید: رسانه در این روزها با یک تغییر و تحول اساسی در بخش خبر مواجه شده است. بخش‌های خبری یکپارچه‌سازی شده و اخبار ساعت ۹ صبح، ۱۴ و ۲۱ به‌صورت همزمان از دو شبکه پخش می‌شوند. پخش اخبار به این شکل باعث می‌شود که فضای شبکه‌ها مرتب‌تر از قبل شده و مخاطب می‌تواند بخش خبری را تخصصی‌تر از قبل دنبال کند و برای پرداختن به یک موضوع چند بخش درگیر آن نمی‌شوند.

این گوینده خبر در پایان می‌افزاید: در گذشته برای تحلیل خبرها بعد از اخبار باید ساعاتی به تحلیل موضوعات خبری روز اختصاص داده می‌شد که اکنون شبکه خبر در بخش‌های مختلف خبری خود این تحلیل‌ها را انجام می‌دهد. سال‌ها بود این شکل خبری در سازمان صداوسیما وجود داشت و بالاخره برای تغییر ذائقه و جذب مخاطب بیشتر باید کاری صورت می‌گرفت که اکنون طرح هم‌افزایی انجام شده و امیدوارم مثمرثمر هم واقع شود.

گروه رسانه روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها