معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد:

کاهش محسوس آمار مبتلایان کرونا در ایلام

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام:

در اُ میکرون افراد کم سن و سال بیشتر درگیر می شوند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: امیکرون یک ویروس جهش یافته از کروناست که به مراتب قوی تر از سویه دلتا بوده و قدرت انتشار بالاتری دارد، ویروس ها زمان جهش خطرناک تر می شوند و به همین دلیل میزان درگیری در افراد کم سن و سال نیز بیشتر دیده می شود.
کد خبر: ۱۳۵۵۷۱۰
به گزارش جام جم آنلاین ایلام ؛ دکتر جمیل صادقی فر در کارگروه رسانه ای کرونا افزود: ۲ درصد مبتلایان به سویه امیکرون گروه سنی کمتر از ۹ سال بوده که تست آنها در بهمن ماه مثبت اعلام شده است.
 
وی ادامه داد:  آمارها نشان می دهد، گروه های سنی بین ۱۰ تا ۱۹ سال بیش‌ از سه درصد ، ۲۰ تا ۲۹ سال ۱۵ درصد، ۴۰ تا ۴۹ سال ۲۳ درصد ، ۵۰ تا ۵۹ سال ۱۶ درصد، ۶۰ تا ۶۹ سال ۴/۸ درصد ، ۷۰ تا ۷۹ سال چهار درصد و رده سنی ۸۰ سال به بالا ۱/۲ درصد مبتلایان به سویه امیکرون را تشکیل می دهند.

دکتر صادقی فر اظهار کرد: طبق آمارها در تمامی رده های سنی ابتلا وجود دارد، اما آمار پنج‌ درصدی برای رده سنی زیر ۱۹ سال در استان ایلام عدد بالایی است

وی افزود: ۱۴۵ هزار دز سوم واکسن در استان برای افراد بالای ۱۸ سال وجود دارد و تاکنون ۳۵ درصد مردم استان دز سوم را تزریق کرده اند.
 
وی ادامه داد: باید از طریق اطلاع رسانی توسط رسانه ملی، خبرگزاری ها و فضای مجازی مردم را به تزریق واکسن ترغیب کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: واکسیناسیون در همه رده های سنی از جمله دانش آموزان تاثیر بسیار زیادی داشته است هرچند ابتلا وجود داشته اما میزان مرگ و میر و بستری را تا حدود زیادی کاهش داده است.



newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها