ردپای کمپانی‌های حوزه فناوری در عرصه‌های هنری

قهرمانی با داریا همراه پایتخت

آنچه باید درباره‌ی لوازم جانبی گوشی بدانید

پس از داشتن یک گوشی موبایل خوب، در عصر تکنولوژی تهیه‌ی لوازم جانبی باکیفیت و مناسب یکی از نکات مهم محسوب می‌شود.
کد خبر: ۱۳۵۴۳۳۶
لوازم جانبی موبایل، ابزارهایی هستند که با توجه به ضروری بودن استفاده از آن‌ها یا کم‌تر مورد استفاده قرار گرفتن موجب مصرف بهتر از گوشی همراه می‌شوند. در ادامه برای بررسی بیشتر لوازم جانبی گوشی همراه و نکات مهم هنگام خریدن آن‌ها همراه ما باشید.
 
پرکاربردترین لوازم جانبی‌ موبایل

محافظ صفحه نمایش، هدفون، هندزفری و پاوربانک جزو لوازم جانبی موبایل پر مصرف هستند و باعث استفاده‌ی بیشتر و بهتر از گوشی موبایل می‌شوند. به همین علت شناختن ویژگی‌هایی که باید هنگام خرید به آن توجه شود بسیار مهم است. در ادامه ویژگی‌های اصلی که در خرید دو مورد از پر مصرف‌ترین وسایل جانبی تلفن همراه توجه به آن ضروری است را شرح داده‌ایم.
 
مشخصات بهترین هدفون

۱) درایورهای هدفون

درایور عنصر اصلی هدفون است که سیگنال‌های الکتریکی را تبدیل به امواج صوتی قابل شنیدن برای شنونده می‌کند. هرچه درایور بزرگ‌تر باشد، میزان صدای بیس آن بیشتر و قوی‌تر می‌شود.  قطر اسپیکر نیز در مورد نوع هدفون مهم می‌باشد. فرض کنید یک هدفون روی گوشی بخواهید تهیه کنید. در این حالت، درایور حداقل 40 میلی‌متری بهترین انتخاب برای شما می‌باشد.

۲)حساسیت و فشار صدای هدفون

 هنگام تهیه‌ی هدفون توجه به حساسیت آن مهم است زیرا این ویژگی به درک نحوه‌ی تنظیم صدا و چگونگی تأثیر آن بر ولتاژ کمک می‌کند. به طور ساده‌تر حساسیت نشان دهنده‌ی این می‌باشد که هدفون تا چه اندازه‌ای می‌تواند صدای بلند را پخش نماید.  هرگاه حساسیت بالاتر و مقاومت کمتر باشد، هدفون صدای بلندتری را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

۳)امپدانس هدفون

 امپدانس میزان مقاومت الکتریکی را نشان می‌دهد. هدفون‌ها با امپدانس کم، به جریان بیشتری نیاز دارند که باعث ایجاد ارتعاشات شوند و به این صورت صدا تولید کنند . به همین علت، هنگام استفاده از هدفون با امپدانس پایین، امکان دارد صدای خش خش یا ترقه در پس زمینه شنیده شود. این مسئله می‌تواند مشکلاتی را در عملکرد هدفون به وجود آورد. بنابراین توجه به امپدانس در خرید هدفون بسیار مهم است.

۴)محدوده پاسخ فرکانس هدفون

بسیاری از هدفون‌های موجود در بازار، محدوده فرکانسی متوسط را ارائه می‌دهند که مناسب برای تمامی کاربران باشد اما سازندگان هدفون ادعا می‌کنند که هدفون‌هایی با فرکانسی میان 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز نیز برای کاربری‌های خاص تولید می‌کنند. توجه داشته باشید که فرکانس‌های پایین برای تولید صدای بیس و حجم صدای بالا مناسب است. اگر می‌خواهید فرکانس مورد نیاز خود را بدانید، هنگام خرید باید توجه به استفاده کاربری هدفون نمایید. 

۵) مقدار THD هدفون

مقدار اغتشاشی که در حجم بالای صدا به گوش می‌رسد، THD نام دارد. میزان THD با درصد نمایش داده می‌شود . هرچه این عدد کمتر باشد، می‌توان گفت عملکرد هدفون بهتر می‌باشد. در حال حاضر هدفون‌های موجود دارای مقدار THD کمتر از یک درصد هستند. این میزان درصد، در هدفون‌های بالارده بسیار کمتر است.
 
آنچه باید درباره‌ی لوازم جانبی گوشی بدانید
 
ویژگی پاوربانک مناسب

یکی از مهم‌ترین لوازم جانبی‌ موبایل که امروزه بسیاری از کاربران از آن استفاده می‌کنند، پاوربانک می‌باشد. با وجود پاور بانک دیگر نگرانی بابت تمام شدن شارژ تلفن همراه وجود ندارد و در هر مکانی که باشید، امکان شارژ تلفن هوشمند برایتان فراهم می‌شود. تنوع بسیار زیادی برای این وسیله وجود دارد که ممکن است هنگام خرید شما را سردرگم کند‌. پاور بانک مناسب ویژگی‌هایی دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

۱)ظرفیت باتری پاوربانک

ظرفیت پاور بانک اولین و مهم‌ترین نکته‌ای می‌باشد که هنگام خرید باید به آن توجه کنید. معمولا پاور بانک‌ها به سه دسته تقسیم می‌شوند. اولین دسته پاوربانک‌های کوچک می‌باشد که با ظرفیت 7500 میلی آمپر ساعت برای یک‌بار شارژ کردن تلفن همراه مناسب می‌باشند‌. دسته‌ی دوم پاوربانک‌های متوسط با ظرفیت 7500 تا 14999 میلی آمپر ساعت مناسب دو بار شارژ گوشی و دسته‌ی سوم پاوربانک‌های بزرگ هستند که با ظرفیت بیش از 15000 میلی آمپر ساعت برای شارژ چهار بار یا بیشتر یک اسمارت‌فون کافی می‌باشند.

۲) ابعاد و جنس بدنه‌ی پاوربانک

جنس بدنه‌ی پاوربانک‌ها اغلب فلزی یا پلاستیکی است که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. پاوربانک‌های فلزی سنگین‌تر می‌باشند و بدنه‌ی آن‌ها در صورت عدم مراقبت خش بر‌می‌دارد. پاور بانک‌های پلاستیکی نیز زود کثیف می‌شوند. البته با یک کاور می‌توان پاور بانک را سالم‌تر نگه‌داشت‌. هنگام خرید نکته‌ی مهم ظاهری که به آن باید توجه کنید، مقاوم بودن پاور بانک است که از پلاستیک نازک و شکننده تهیه نشده باشد.

۳)شدت جریان هوشمند

برخی از پاوربانک‌ها دارای فناوری به نامAl Power  یا Fit Charge می‌‌باشند. با استفاده از این فناوری جریان ورودی با توجه به باتری گجت یا موبایل به صورت خودکار تعیین می‌شود تا وسیله‌ی شما در طولانی مدت آسیب نبیند.

۴)جنس باتری

باتری مهم‌ترین بخش یک پاوربانک است. یک پاور‌ بانک بدون وجود یک باتری خوب کارایی ندارد. به همین جهت، باید هنگام تهیه‌ی پاور بانک به اطلاعاتی که درباره‌ی باتری محصول ارائه شده است توجه نمایید.

۵)چراغ LED

چراغ LED که نشان دهنده‌ی وضعیت باتری می‌باشد، معمولا کنار بدنه‌ی پاور‌بانک‌ها قرار می‌گیرد. با وجود این چراغ‌های کوچک، می‌توانید از شارژ داشتن باتری پاوربانکتان مطمئن‌ شوید.

6)فست شارژ بودن پاور بانک

با توجه به این که اکثر گوشی‌های هوشمند امروزی از قابلیت شارژ سریع پشتیبانی می‌کنند، هنگام تهیه‌ی پاور بانک، نوع فست شارژ آن‌ها را انتخاب کنید تا شارژ شدن وسیله‌ی شما با سرعت بیشتر و در مدت زمان کمتری اتفاق بیفتد.
 
آنچه باید درباره‌ی لوازم جانبی گوشی بدانید
 
خرید حضوری یا اینترنتی لوازم جانبی موبایل

همان‌طور که هنگام خرید گوشی موبایل دغدغه‌ی افراد خرید حضوری یا اینترنتی می‌باشد، هنگام تهیه‌ی لوازم جانبی نیز این مسئله وجود دارد. شما می‌توانید با خرید از فروشگاه‌های اینترنتی مطمئن، تجربه‌ی متفاوتی را در زمینه‌ی خرید اینترنتی داشته باشید و هم‌چنین در وقت و هزینه‌ی خود صرفه‌جویی کنید.
 
جمع بندی
در این مقاله به ویژگی‌های مورد اهمیت هنگام خرید دو مورد از پرفروش‌ترین لوازم جانبی‌ موبایل یعنی هدفون و پاوربانک پرداختیم‌. شما می‌توانید با مراجعه به وب سایت اینترنتی ایسل لوازم جانبی موبایل را در کم‌ترین زمان ممکن تهیه کنید و یا با خرید حضوری از فروشگاه آن، تجربه‌ای متفاوت از تهیه‌ی وسیله‌ی مورد نیاز خود داشته باشید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها