فارس: علیرغم درخواست خانواده 5 دیپلمات ربوده شده ایرانی در اربیل برای ملاقات با فیلیپ ولتی (حافظ منافع آمریکا در تهران)، ولی سفارت سوئیس تاکنون پاسخی نداده و وقتی را برای ملاقات مشخص نکرده است.
کد خبر: ۱۳۵۴۰۰

یک منبع آگاه در گفتوگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس با اعلام این خبر افزود: خانوادههای پنج دیپلمات ربوده شده قصد دارند در ملاقات با فیلیپ ولتی سفیر سوئیس در تهران (حافظ منافع آمریکا) اعلام کنند که اگر آمریکاییها مانع از دسترسی کنسولی و دیدار خانوادهها با این پنج دیپلمات شوند، عازم بغداد خواهند شد و در آنجا با اعتصاب خود اعتراضشان را به نیروهای اشغالگر اعلام خواهند کرد.
وی یادآور شد: البته علیرغم تماس خانواده پنج دیپلمات با سفارت سوئیس برای انجام ملاقات با سفیر سوئیس این سفارتخانه تاکنون پاسخی نداده و وقتی را برای ملاقات مشخص نکرده است.
این منبع آگاه همچنین به تماس خانوادههای پنج دیپلمات ربوده شده ایران در اربیل با دفاتر سازمان ملل و صلیب سرخ در تهران به منظور ملاقات با مسئول دفتر نمایندگی سازمان ملل و نماینده صلیب سرخ در تهران اشاره کرد.
پنج کارمندان سرکنسولگری ایران در اربیل به نامهای ناصر باقری، موسی چگینی، عباس حاتمی کاکاوند، حمید عسگری شکوه و مجید قائمی در تاریخ 21 دی 85 در پی تهاجم نیروهای آمریکایی به این سرکنسولگری ربوده شدند.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها