امیر و رسول بی‌خیال صدر می‌شوند؟

پیکان - پرسپولیس، نبرد رفقای قدیمی

 پرسپولیس در حالی وارد هفته دهم لیگ برتر می‌شود که طی یک هفته اخیر، کلی حاشیه و خبر پیرامون این باشگاه بوده است.
کد خبر: ۱۳۵۳۰۱۱

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ، اتفاقات بازی هفته گذشته و حواشی گل عجیبی که مهاجم هوادار وارد دروازه حامد لک کرد، تا دیروز هم ادامه داشت و حتی یحیی گل محمدی در نشست خبری پیش از بازی به آن اشاره کرد. از طرف دیگر، در حالی که صدری، سرپرست پرسپولیس دوشنبه شب اعلام کرد که پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس تا جمعه باز می‌شود، اما هواداران این تیم روز گذشته و در اعتراض به نامشخص بودن تیم مدیریتی باشگاه، دست به تجمع زدند. با تمام این اوصاف، هواداران پرسپولیس می‌دانند که شکست دادن پیکان و کسب سه امتیاز هفته دهم، از هر چیزی برای تیم شان واجب تر است. 

این بازی در کنار تمام حساسیت‌هایش برای هر دو تیم، یک تقابل جذاب بین مربیان نیز محسوب می‌شود. مجید حسینی که ابتدای این فصل از ذوب‌آهن جدا شد و روی نیمکت نشست، روزگاری نه چندان دور دستیار یحیی گل‌محمدی بود و پیش از این گفته بود که به دستیاری یحیی افتخار می‌کند. حالا این دو همکار قدیمی که در نساجی، صبای قم، پرسپولیس، ذوب آهن و تراکتور کنار یکدیگر بودند، امروز و در ورزشگاه شهید دستگردی برای سومین بار مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند. 
از طرف دیگر، این پنجمین باری است که مجتبی حسینی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد و در چهار تقابل گذشته‌اش با این تیم، آمار خوبی داشته است. حسینی به عنوان سرمربی ذوب آهن ( این آمار مربوط به فصل قبل نیست) یک برد و یک مساوی مقابل پرسپولیس داشته و فصل گذشته و در دور رفت به عنوان سرمربی نفت مسجدسلیمان توانست پرسپولیس یحیی‌ گل‌محمدی را متوقف کند. البته 
در دور برگشت و در بازی ذوب‌آهن و پرسپولیس، یحیی در دومین تقابل با همکار قدیمی‌اش پیروز شد تا اولین بردش جلوی حسینی را کسب کند.
با این حال، گل‌محمدی بعد از توقف مقابل هوادار، نیاز به برد در بازی امروز دارد تا فاصله‌اش را با صدر جدول کم کند و مجتبی حسینی که در هر دو بازی قبلی‌اش در ورزشگاه دستگردی مقابل تیمهای مدعی شکست خورده، دوست ندارد از استاد سال‌های گذشته‌اش شکست بخورد. 
 امیری، عصای دست یحیی 
با توجه به این‌که گل‌محمدی در نشست خبری روز گذشته اعلام کرد احسان پهلوان و مهدی ترابی دو غایب اصلی پرسپولیس برای بازی امروز هستند، به نظر می‌رسد تمام امید پرسپولیسی‌ها در این بازی به شماره ۱۹ تیم‌شان باشد. با این وضعیت، سرمربی پرسپولیس تصمیم دارد وحید امیری را بار دیگر با تغییر پست محل بازی‌اش به عنوان هافبک پشت مهاجم بازی دهد. او که در طول فصل به عنوان مدافع و هافبک چپ در جمع سرخپوشان حضور داشت حالا به عنوان عنصری تهاجمی به کار گرفته می‌شود تا بتواند پرسپولیس را بار دیگر برای کسب سه امتیاز کمک کند. 
گل‌محمدی و کادر فنی پرسپولیس بااین هدف پست امیری را دوباره تغییر می‌دهند تا شاید بزرگترین معضل این فصل قرمزها تا حدودی حل شود. پرسپولیس در حالی برای بازگشت به جمع مدعیان قهرمانی تلاش می‌کند که نه تنها در بسته نگه داشتن دروازه‌اش به مشکل خورده، بلکه گل‌های زده کمی توسط مهاجمان تخصصی خود به ثمر رسانده است. قرمزها تا اینجای فصل ۱۱ گل به حریفان‌شان زده‌اند و این یعنی هر بازی ۲/۱ گل. 
مهدی عبدی با زدن سه گل تبدیل به آقای گل تیمش شده است. عیسی آل‌کثیر این فصل مقابل فولاد و گل‌گهر گلزنی کرده و حامد پاکدل هم فقط یک گل زده که آن در هفته اول مقابل فولاد بود. با این حساب، ۶ گل سهم مهاجمان تیمی است که باید از قهرمانی‌های متوالی خود در فصول گذشته دفاع کند اما تا اینجای کار گل‌های کمتری را در مجموع نسبت به گل‌گهر سیرجان، مس رفسنجان و سپاهان اصفهان به ثمر رسانده است. 
 درخشش تیم‌های شهرستانی
هرچقدر سرخابی‌ها این فصل سینوسی بوده‌اند اما تیم‌های شهرستانی حسابی در لیگ درخشیده‌اند. گل‌گهر سیرجان با امیر قلعه‌نویی که‌ به دنبال احیای بند خودش است، به صدر جدول تکیه زده و امروز باید به مصاف فولاد خوزستانی برود که با جواد نکونام می‌خواهد به جمع مدعیان برگردد. رقابتی که می‌تواند جنگ مکتب‌های قدیم و جدید، بین امیر و جواد باشد و یخ این فصل لیگ برتر را تا حدودی آب کند. فولاد هفته قبل با نساجی به تساوی رسید و گل‌گهر سیرجان با همه حواشی بازیکن گابنی‌اش، توانست پدیده مشهد، تیم نگون‌بخت این فصل را شکست دهد. 
 آلومینیوم اراک و مس رفسنجان هم دیگر تیم‌هایی هستند که در کنار گل‌گهر، مثلث تیم‌های مدعی این فصل را تشکیل می‌دهند که کم‌تر کسی از آن‌ها انتظار چنین درخششی داشت. مس رفسنجان که با هدایت محمد ربیعی توانسته آهسته و پیوسته به سطح مناسبی برسد. با برد پر گل ۳ بر ۲ مقابل تراکتور به استقبال فجر سپاسی می‌رود و در صورت برد می‌تواند این شانس را‌ داشته باشد که از رده پنجم جدول بالاتر هم بیاید. درست مانند آلومینیوم اراک؛ تیمی که مهمان ناخوانده این فصل در صدر جدول بوده و با ۱۹ امتیاز جزو بالانشین‌های لیگ امسال است. آ‌نها در حالی این هفته مهمان نساجی‌اند که هفته گذشته با یک گل فجر سپاسیِ تازه لیگ‌برتری شده را بدرقه کردند و به دنبال آن هستند تا ازشالیزارهای مازندران، سه امتیاز و شاید صدرنشینی را 
برداشت کنند. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها