حساس‌ترین بازی فصل پورتو و طارمی مقابل اتلتیکو

ما گل می‌خواهیم مهدی

 طی سال‌های اخیر که تماشای بازی‌های جذاب لیگ قهرمانان در شب‌های سه‌شنبه و چهارشنبه  به تفریح بسیاری از فوتبال‌دوستان ایرانی تبدیل شده، هر هواداری سنگ یکی از تیم‌های مطرح و بزرگ دنیا را به سینه زده است.
کد خبر: ۱۳۵۱۵۹۵

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روزنامه جام جم ،  از منچستر و لیورپول و چلسی گرفته تا رئال و بارسا و بایرن مونیخ، هر تیمی طرفداران خاص خودش را بین فوتبال‌دوستان ایرانی دارد. اما طی دو فصل اخیر، یک تیم دیگر هم به این لیست اضافه شده است. از وقتی مهدی طارمی به پورتو پیوست، بعد از هر بازی این تیم پرتغالی منتظر خبر درخشش این بازیکن ایرانی بودیم. خودمان هم خوب می‌دانیم که در متر و معیار هواداری، پورتو نمی‌تواند تیمی محبوب برای ما باشد اما حس این‌که یک نماینده شایسته ایرانی در بین غول‌های اروپایی داریم، حالمان را خوب می‌کند.

حالا پورتو با مهاجم ایرانی‌اش امشب قرار است مهمترین بازی این چند فصل اخیرش را انجام دهد. گرچه پای طارمی در ۶ بازی اخیر تیمش به گلزنی باز نشده است  اما یک لحظه هم برای رقم زدن بهترین لحظات برای او کافی است. به نظر می‌رسد هواداران پورتو و مطبوعات پرتغال هم حس و حالی شبیه به ما نسبت به طارمی دارند. به همین دلیل بود که صفحه رسمی اینستاگرام پورتو دیروز با انتشار تصویری از مهدی طارمی نوشت: زدن ۹ گل برای پورتو و خلق ۶ موقعیت گل و این یعنی مهدی طارمی در ۱۵‌گل از گل‌های پورتو در فصل جاری تاثیر‌گذار بوده؛ به واقع در پورتو همه دست به دست هم داده‌اند تا از نظر روحی و روانی به مهدی کمک کنند تا بار دیگر پایش به گل باز شود.
در همین حال، رسانه پرتغالی اوجوگو در گزارش تازه خود به این موضوع اشاره کرده که ممکن است طارمی گل نزده باشد ولی ارزشش حفظ شده و باید او را جزو مهاجمان برتر پرتغال دانست. اوجوگو همچنین با عبارت «طارمی نمی‌کشد ولی فرو می‌ریزد» از تاثیرگذاری پنهان ستاره کشورمان در خط تهاجمی پورتو صحبت کرد.
سرجیو کنسیسائو خوب می‌داند که برای ادامه چالش در UCL امسال، همه چیز در دست خودشان است. این تیم اگر بتواند بازی امشب مقابل شاگردان دیگو سیمئونه را با هر نتیجه‌ای به نفع خودش تمام کند، می‌تواند برای پنجمین‌بار در شش فصل اخیر به مرحله یک شانزدهم لیگ قهرمانان صعود کند.
آخرین و تنها برد این تیم در بازی‌های امسال، مقابل میلان در هفته سوم و در ورزشگاه خانگی‌شان بود. این در حالی است که اوضاع این تیم در لیگ پرتغال با شرایط‌‌‌شان در لیگ قهرمانان کاملا فرق دارد. پورتو ۸‌بازی قبلی خود در لیگ‌برتر پرتغال را با پیروزی پشت سر گذاشته و حالا در صدر جدول است.
در مقابل پورتو، تیمی قرار دارد که در حال فاصله گرفتن از روزهای اوجش است. قهرمان فصل گذشته لالیگا، در پایان بازی‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان ممکن است در رده چهارم قرار بگیرد و حتی جواز رفتن به لیگ اروپا را هم نگیرد. صعود شاگردان سیمئونه چند اما و اگر دارد. آنها اول باید پورتو را در خانه این تیم شکست دهند و از آن طرف امیدوار باشند میلان نتواند در خانه‌اش مقابل لیورپول برنده شود. این تیم در حالی پا به بازی حساس امشب می‌گذارد که در ۱۰ بازی آخرش در تمامی رقابت‌ها فقط در سه بازی پیروز شده است. اتلتیکو همچنین در این فصل نتوانسته در هیچ یک از بازی‌های خارج از خانه خود کلین‌شیت کند.

 معجزه در سن‌سیرو ؟

دو فصل قبل و در مرحله گروهی لیگ قهرمانان، آتالانتا هر سه بازی اولش را باخت و در بازی چهارم مساوی کرد. شاگردان گاسپرینی دو بازی بعدی‌شان را با پیروزی پشت سر گذاشتند و توانستند به مرحله بعد صعود کنند. این اتفاق دقیقا امسال تا اینجا برای میلان رخ داده است. شاگردان پیولی اگر بتوانند لیورپول آماده این روزهای کلوپ را در سن‌سیرو شکست دهند، باید منتظر بازی پورتو بمانند. هر نتیجه‌ای به غیر از برد پورتو در آن بازی، می‌تواند خبری خوش برای روسونری‌ها باشد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها