عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، عملکرد دولت در ۱۰۰ روز ابتدایی فعالیتش را قابل قبول خواند و گفت: عملکرد دولت در حوزه واکسیناسیون علیه کرونا خوب و درخشان بود و توانست در ابتدای شروع به کار دولت در دل مردم امیدآفرین باشد.
عضو هیات علمی دانشگاه فردوسی مشهد، عملکرد دولت در ۱۰۰ روز ابتدایی فعالیتش را قابل قبول خواند و گفت: عملکرد دولت در حوزه واکسیناسیون علیه کرونا خوب و درخشان بود و توانست در ابتدای شروع به کار دولت در دل مردم امیدآفرین باشد.
کد خبر: ۱۳۵۱۵۸۴

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی ،دکتر مجید فولادیان اضافه کرد: با توجه به نگرانی که در جامعه نسبت به بیماری کووید ۱۹ وجود داشت، اقدام دولت برای تامین واکسن و واکسیناسیون شهروندان و حتی مهاجران خارجی، نشان از حرکتی ارزنده و درخشان دارد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر عضویت ایران در پیمان شانگهای و انجام اقداماتی امیدآفرین برای توسعه تبادلات مالی و تجاری بین ایران و برخی از کشورها توانست چشم انداز مثبتی در عرصه اقتصادی ایجاد کند که البته هنوز نتایج آن در اقتصاد داخلی دیده نشده است.
این استاد جامعه‌شناسی گفت: در عین حال برخی از اقداماتی که دولت آغاز کرده هنوز به نتیجه خود نرسیده است که با برنامه‌ریزی می توان به آینده آن بسیار امیدوار بود.
وی افزود: در حوزه اقتصاد داخلی و به خاطر تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، بسیاری از برنامه های دولت به نتایج خود نرسیده و همه امید دارند تا مذاکرات جدید در مورد برجام دستاورد مهمی در لغو تحریم ها و همچنین اجرای برنامه های دولت داشته باشد.
دکتر فولادیان ادامه داد: افزایش قیمت دلار باعث شده تا سایر قسمت‌های اقتصادی درگیر با نرخ ارز همراه با افزایش قیمت باشد و این وضعیت اجازه انجام بسیاری از برنامه ها را به دولت نخواهد داد.
وی گفت: رییس جمهوری کشورمان این شجاعت را دارد که اگر نتواند برنامه های مد نظر خود را به اجرا درآورد، حتماً دلایل آن را با مردم در میان بگذارد، زیرا اگر توقع بی جایی در میان مردم شکل گیرد امکان مدیریت آن در آینده کشور بسیار مشکل خواهد بود.
استاد دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه در ایجاد بحران های طبیعی و غیرطبیعی شکل گرفته باید در ۴۸ ساعت ابتدایی آن وارد عمل شد تا جریان افکار عمومی دچار ابهام نشود، بیان کرد: در همین راستا در خصوص مطالبات مردم اصفهان در مورد خشکی زاینده رود، حضور به موقع معاون اول رییس جمهوری و وزیر نیرو بسیار تاثیرگذار بود.
دکتر فولادیان افزود: حضور میدانی رییس جمهوری در مناطقی که دچار مشکلات و کمبودهایی هستند، بسیار خوب و تاثیرگذار است مشروط به آنکه مصوبات و دستورهای صادر شده در آن مورد به نتیجه لازم برسد.
وی ادامه داد: در حال حاضر شاهد همسویی خوب رسانه ها با دولت مستقر، نسبت به دولت گذشته هستیم، که می تواند در جریان اطلاع رسانی فعالیت‌های صورت گرفته نقش بسزایی داشته باشد.
دولت سیزدهم صدمین روز فعالیت خود را در حالی پشت سر گذاشت که اقدامات مهمی را در همین فرصت کوتاه به نتیجه رسانده است؛ اقداماتی که برخی تلاش می کردند به ثمر رسیدن آنها را غیرممکن قلمداد کنند.
مهار کرونا با ورود منظم میلیون ها دُز واکسن، ایجاد سد در برابر تورم افسارگسیخته، دیپلماسی فعال اقتصادی، تامین کالاهای اساسی و برداشت فاصله میان دولت و مردم، ‌تنها بخشی از اقدامات مهمی است که به سند تحقق وعده های دولت مردمی تبدیل شد؛ مسیری که همچنان ادامه دارد.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها