معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: بر همگان روشن است که روحانیون به واسطه مرجع بودن برای مردم می‌توانند در کاهش آسیب های اجتماعی نقش مهمی را ایفا کرده و اگر آموزه های دینی را تبیین کنند و به طور دقیق آسیب ها را به شکل کارشناسی مورد بررسی قرار دهند، راهکارهای متعددی برای کنترل و کاهش این آسیب ها می توان اجرا کرد .
کد خبر: ۱۳۵۱۴۴۲
به گزارش جام جم انلاین لرستان: محمود ثمینی تصریح کرد: باید از کارشناسان در زمینه های جامعه شناسی، روانشناسی و مشاوره و به ویژه کارشناسان مذهبی برای تحقق این امر استفاده شود.
 
وی در ادامه افزود: بسیاری از آسیب های اجتماعی را می‌توان در قالب گفتگو، حکمیت و مشاوره حل و فصل کرد و آسیب شناسی مناطق آسیب زا و توجه ویژه به ظرفیت دفاتر تسهیل گری مورد تأکید است.
 
معاون استاندار لرستان اظهار داشت: با توجه به اطلاعات موجود در این دفاتر باید برای کاهش آسیب ها، برنامه های اجرایی تدوین و در محلات حاشیه ای اجرا شوند که در همین راستا می‌توان در مناطقی که دفاتر تسهیلگری حضور ندارند از معتمدین محلی کمک گرفت .
 
دکتر ثمینی علت طرح مسائل در کارگروه اجتماعی را سازماندهی و انسجام اقدامات دستگاهها و حرکت بسوی اقدام جمعی اثر گذار  عنوان کرد و ادامه داد: نباید از توجه به اجرای برنامه های کوتاه مدت، اثر گذار و برنامه های میان مدت و بلند مدت برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی غافل شویم .
 
وی با اشاره به اهمیت سلامت روحی، روانی و جسمی کارکنان دولت، بیان داشت: برنامه ریزی دقیق در راستای سلامت کارکنان دولت می تواند در خدمت رسانی مطلوب تر این قشر، به جامعه تاثیر گذار باشد و لذا همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی و عضو کارگروه در اجرای این طرح مورد تایید است .
 
در ادامه مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری افزود: موضوع ساماندهی آسیب های اجتماعی به عنوان اموری که نظم عمومی جامعه را بهم می زند، از موضوعات مهم و اولویت دار می باشد و در این راستا علما، روحانیون و طلاب نقش مهمی در کمک به جامعه دارند که ضرورت دارد دستگاههای اجرایی از ظرفیت‌های این حوزه به بهترین نحو استفاده کنند .
 
پورسرتیپ علما و روحانیون را از بزرگترین سرمایه های کشور و اصیل‌ترین سرمایه جهان اسلام دانست و گفت: نقش مشاوره ای در مساجد و جماعات، آشنا نمودن اقشار مختلف با معارف اسلامی، شنیدن حرف دل مردم از جمله مواردی هستند که روحانیون و طلاب می توانند به خوبی در این راستا عمل نموده و موجب کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی شوند.
 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها