به دلایل مختلفی ممکن است خودرویی دچار نشتی روغن شود که نیاز است به آن رسیدگی شود.
کد خبر: ۱۳۵۰۷۴۸

به گزارش جام جم آنلاین، نشت روغن یک مشکل بسیار رایج در خودرو است که بسیاری از دارندگان خودرو را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تقریباً همه موتور‌های مدرن از نوعی سیستم روغن کاری استفاده می‌کنند که برخی عوامل در آب بندی این سیستم منجر به نشت روغن می‌شود.

در برخی مواد برای تشخیص روغن ریزی خودرو نیاز است به زیر خودرو برویم در برخی مواد با نگاه به دود خودرو که از محفظه موتور می آید می توان متوجه نشتی روغن شد. نشت روغن را باید با ابتکار مناسب به منظور جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی دیگر تایید کرد.

روغن موتور از تماس فلز با فلز محافظت می‌کند که اغلب می‌تواند منجر به آسیب دائمی شود، بنابراین باید مراقب نشت روغن، به خصوص اگر ماهیت قابل توجهی داشته باشد، باشید. اغلب، ممکن است مشخص نباشد که نشت روغن از کجا می‌آید، اما با کمی تلاش ممکن است بتوانید منبع نشت روغن را پیدا کنید و اقدامات مناسب را انجام دهید.

دو روش متداول برای تشخیص نشتی روغن وجود دارد. روش اول به سادگی قابل انجام است و نیاز به برخی لوازم مانند پودر تالک برای کمک به تعیین محل نشت روغن است. روش دوم و فنی‌تر شامل استفاده از رنگ‌ها و چراغ‌های UV برای یافتن محل نشتی است. در این گزارش شما را به صورت گام به گام از هر دو روش راهنمایی می‌کنیم.

روش ۱ از ۲: استفاده از تالک/پودر بچه برای کمک به تعیین محل نشتی روغن

توجه: این روش برای نشتی روغن از قسمت بالایی موتور بهترین کار را دارد، اما می‌تواند روی هر قسمتی از موتور که پودر را در آن بمالید کار کند.

مواد مورد نیاز

مجموعه اولیه ابزار دستی
چراغ قوه
جک
پودر، تالک یا بچه
عینک ایمنی

مرحله ۱: کاپوت را باز کنید و نیمه بالایی موتور را از نظر نشتی بررسی کنید. یک بازرسی بصری کامل از موتور انجام دهید تا مناطق مشکوکی را که ممکن است نشتی از آن‌ها منشاء می‌گیرد، پیدا کنید.

از چراغ قوه برای کمک به روشن کردن قسمت‌های تیره‌تر یا پایین‌تر موتور استفاده کنید. در صورت نیاز، هر پوشش پلاستیکی یا تزئینی را که ممکن است مانع دید شما شود را بردارید، این کار ممکن است نیاز به استفاده از ابزار دستی داشته باشد. تا آنجا که ممکن است یک بازرسی کامل انجام دهید و به طور خاص به دنبال هر گونه نشانه نشت روغن تازه باشید که معمولاً با مناطق مرطوب یا براق مشخص می‌شود.

اگر به نظر نمی‌رسد که نشتی از نیمه بالایی موتور باشد، ممکن است نشت از قسمت پایینی موتور باشد.

مرحله ۲: قسمت پایینی موتور را از نظر نشتی بررسی کنید. خودرو را بالا بیاورید و روی پایه‌های جک محکم کنید.

یک بازرسی کامل از نیمه پایین و قسمت زیرین موتور انجام دهید. با استفاده از چراغ قوه، نقاط مرطوب یا براق را که می‌تواند منشا نشت روغن را نشان دهد، از نزدیک بررسی کنید.

مرحله ۳: پودر تالک را در مناطقی که منشا نشت احتمالی شناسایی شده است، بمالید. هنگامی که مناطقی که مشکوک به منشاء احتمالی نشت هستند شناسایی شد، تالک/پودر بچه را به طور آزادانه روی این مناطق بمالید.

پودر تالک به عنوان یک کمک بصری عمل می‌کند تا به محل دقیق نشتی کمک کند. در استفاده از پودر دست و دل باز باشید، زیرا می‌خواهید تضاد واضحی بین پودر و روغن حاصل از نشت مشاهده کنید.

مرحله ۴: وسیله نقلیه خود را برانید تا نشت ادامه یابد. خودرو را به مدت ۲۰ دقیقه در خیابان برانید.

این به روغن اجازه می‌دهد تا روی تالک/پودر بچه استفاده شده نشت کند و امیدواریم نشانه‌ای بصری از جایی که نشتی از آن منشاء می‌گیرد را ارائه دهد.

مرحله ۵: تمام مناطقی که تالک/پودر بچه در آن استفاده شده است را بررسی کنید. یک بازرسی بصری کامل دیگر از تمام مناطقی که در آن تالک/پودر بچه زده اید، انجام دهید.

به دنبال هر نشانه‌ای از نشت روغن تازه باشید، که به صورت لکه‌های مرطوب متضاد با پودر سفید ظاهر می‌شود.

نکته: گاهی اوقات با نشتی‌های کوچک‌تر، ممکن است لازم باشد وسیله نقلیه برای مدت زمان طولانی‌تری رانده شود یا چند ساعت قبل از اینکه نشتی‌ها ظاهر شوند، اجازه داده شود تا چند ساعت بنشیند. اگر نمی‌توانید نشانه‌های آشکاری از نشت پیدا کنید، این را در نظر بگیرید.

مرحله ۶: نشت را برطرف کنید. پس از شناسایی منبع نشت، اقداماتی را برای رفع نشت انجام دهید.

در برخی موارد، موتور ممکن است به دلیل سطح پایین روغن ناشی از نشتی در معرض خطر آسیب جدی قرار گیرد، بنابراین بهتر است به سرعت به نشت روغن رسیدگی شود تا از تبدیل شدن آن‌ها به یک مشکل بزرگ‌تر جلوگیری شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها