دو سارق که فیلم زورگیری آنها در آزادراه کرج - قزوین در فضای مجازی داغ شده بود، پس از محاکمه در دادگاه انقلاب به اتهام محاربه به حبس و تبعید محکوم شدند.
کد خبر: ۱۳۵۰۴۴۳

هفدهم مرداد امسال فیلم زورگیری دو پسر موتورسوار در فضای مجازی جنجالی شد. در این فیلم دو پسر در ترافیک آزادراه کرج ـــ قزوین و در جهت مخالف حرکت خودروها، کنار یک دستگاه پژو ۲۰۶ توقف کرده و قصد سرقت از راننده را دارند.

آنها وقتی با مقاومت راننده روبه‌رو شدند با تهدید سلاح، گردنبند او را قاپیده و فرار کردند. پس از آن تحقیقات پلیسی آغاز شد و بعد از گذشت دو ماه سارقان دستگیر و شاکی، آنها را شناسایی کرد. در ادامه تحقیقات مشخص شد، متهمان سابقه دار بوده و در مرخصی از زندان مرتکب این سرقت شده بودند.

با توجه به شگرد سارقان و ترس و وحشت ایجاد شده از زورگیری آنها در جامعه، دادستان کرج پرونده را با صدور کیفرخواست به اتهام محاربه به دادگاه انقلاب کرج ارسال کرد.

متهمان شهریور امسال در شعبه اول دادگاه انقلاب پای میز محاکمه قرارگرفتند.درابتدای این جلسه نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست عمل دو متهم را بر اساس ماده ۲۷۹قانون مجازات اسلامی از مصادیق محاربه اعلام کرد و برای آنها درخواست اشد مجازات کرد. در ادامه شاکی پرونده به تشریح روز حادثه پرداخت.

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به متهم ردیف اول از او خواست از خود دفاع کند. این متهم که در فیلم منتشر شده، سلاح در دست داشت با رد اتهامش گفت: روز حادثه دارو مصرف کرده بودم و حال عادی نداشتم. ما قصد زورگیری نداشتیم و سلاحی که در این فیلم در دست بود، واقعی نبود. آن یک فندک بود که همراه داشتم.

در ادامه متهم ردیف دوم در جایگاه قرار گرفت که او نیز با رد اتهام محاربه گفت: ما قصد سرقت نداشتیم و ماجرا فقط یک درگیری بود. قصد ترساندن کسی را نداشتیم و سلاح واقعی نبود.

پس از آن نماینده دادستان در واکنش به دفاعیات متهمان گفت: شما در تحقیقات مدعی شده بودید هر وقت لازم بود از سلاح گرم استفاده می‌کردید. مجازات حبس برای شما مانع ارتکاب جرم‌های بعدی نبوده است. بعد از آخرین دفاعیات متهمان و وکلای آنها، قضات وارد شور شده و متهمان را به حبس طولانی و تبعید محکوم کردند.

حبس و تبعید، مجازات زورگیران آزادراه (+عکس)

حبس و تبعید، مجازات زورگیران آزادراه (+عکس)

 

گروه حوادث روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها