در پی تشدید نگرانی‌ها درباره ادعای حضور نظامی روسیه در مرز با اوکراین، رئیس جمهور آمریکا از احتمال رایزنی باولادیمیر پوتین و ولودیمیر زلنسکی، همتایان روس و اوکراینی خود خبر داد.
کد خبر: ۱۳۴۹۷۳۴
به گزارش جام جم آنلاین به نقل از ایسنا، این اظهارات جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اندکی پس از گفتگو بین جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی وی و آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین، درباره نگرانی‌ها از فعالیت نظامی ادعایی روسیه در مرز اوکراین مطرح شد.

بایدن در پاسخ به این سوال که آیا با ولادیمیر پوتین یا ولودیمیر زلنسکی صحبت خواهد کرد، "احتمالا" پاسخ داد و همچنین بر حمایت خود از "تمامیت ارضی" اوکراین تاکید کرد.

روز جمعه رئیس جمهور اوکراین گفت که کشورش برای تشدید تنش نظامی احتمالی با مسکو که متهم به استقرار نیرو‌های جدید در نزدیکی مرز اوکراین است، "کاملا آماده است".

زلنسکی در یک کنفرانس مطبوعاتی با محکوم کردن "اعمال ارعابی که نشان می‌دهد جنگ قریب‌الوقوع است"، گفت: ما باید به خودمان تکیه کنیم، به ارتش‌مان، این ارتش قوی است.

اوکراین و کشور‌های غربی اخیرا روسیه را به جمع آوری نیرو در مرز اوکراین متهم کرده اند. مسکو این اتهامات را رد کرده و میگوید که تحرکات نیرو‌های روسی در داخل خاک روسیه تهدیدی برای کسی نیست.

روابط اوکراین و روسیه از سال ۲۰۱۴ و به دنبال کودتا در اوکراین متشنج شد؛ روندی که به شدت به نیرو‌های ملی گرای مورد حمایت غرب متکی بود. از آن زمان منطقه دونباس در شرق اوکراین شاهد یک بحران نظامی و سیاسی بوده است.

این رویداد‌ها همچنین منجر به تنش شدید در شبه جزیره کریمه که اکثر ساکنانش روس‌ها هستند، شده است. در مارس ۲۰۱۴ یک همه پرسی مردمی برگزار شد که به نفع بازگشت این منطقه به آغوش روسیه پایان یافت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها