ائمه جمعه برای تسهیل سرمایه‌گذاری و اشتغال در کنار مسئولان باشند
استاندار کرمان در آیین معارفه رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان؛

ائمه جمعه برای تسهیل سرمایه‌گذاری و اشتغال در کنار مسئولان باشند

در اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله سیدیحیی جعفری:

یادمان امام جمعه فقید کرمان رونمایی شد

در اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله سیدیحیی جعفری،نماینده سابق مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه کرمان با حضور مسئولان ارشد استان،از یادمان این عالم جلیل‌القدر رونمایی شد.
در اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله سیدیحیی جعفری،نماینده سابق مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه کرمان با حضور مسئولان ارشد استان،از یادمان این عالم جلیل‌القدر رونمایی شد.
کد خبر: ۱۳۴۹۶۳۸
به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛مراسم اولین سالگرد درگذشت آیت‌الله سیدیحیی جعفری،نماینده سابق مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه فقید کرمان با حضور آیت اله بوشهری،رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم،حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی،نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان،علی زینی‌وند،استاندار کرمان، فرماندهان نظامی و انتظامی،نمایندگان مجلس شورای اسلامی،روسا و مدیران استانی و ارادتمندان عالم جلیل‌القدر آیت‌الله سیدیحیی جعفری،امام جمعه فقید کرمان برگزارشد. 

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در این مراسم از مرحوم آیت‌الله جعفری به عالمی عامل،مجاهدی خستگی‌ناپذیر و همیشه در صحنه،شخصیتی مردمی و خدوم،انسانی مسئولیت‌پذیر و تاثیرگذار، مجسمه اخلاق و تقوا و فضیلت و صفا و صداقت یاد کرد.

آیت اله بوشهری،ادامه داد:عناصر گوناگونی در شکل‌گیری شخصیت افراد تاثیرگذار است که برخی عناصر به تنهایی می‌تواند معرف آن شخصیت باشد که ایمان و تقوا،علم و دانش آگاهی،بصیرت و زمان شناسی،جهاد و مبارزه و خستگی ناپذیری،همیشه در میدان بودن،رضا و تسلیم در برابر حق،اخلاص و ایثار داشتن و تحمل مشکلات برای دیدن آن افق دوری که خدا می‌خواهد؛بخشی از این عناصر هستند.

آیت الله بوشهری،صراحت در سخن و صداقت در گفتار را از دیگر عناصر مورد اشاره عنوان و بیان کرد:اینگونه افراد در همه تاریخ مورد احترام هستند زیرا تعلق به همه دارند.

گفتنی است،مرحوم آیت‌الله سیدیحیی جعفری،از چهره‌های مبارز و انقلابی کرمان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت که عمر پربرکت خود را برای تحقق اهداف و آرمان‌های نهضت اسلامی صرف کرد و با حضور در سنگر نمایندگی ولی‌فقیه و امامت جمعه کرمان خدمات اجتماعی و فرهنگی فراوانی انجام داد.

وی در سال ۱۳۵۹ با حکم رهبر کبیر انقلاب امام خمینی (ره) به عنوان نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه کرمان منصوب و سپس با تایید مقام معظم رهبری تا سال ۱۳۹۶ در این مسئولیت مشغول خدمت بود.

آیت‌الله جعفری ۲۸ تیر ۱۳۹۶ به علت کهولت سن از امامت جمعه کرمان استعفا داد و به عنوان رئیس شورای حوزه علمیه استان کرمان فعالیت کرد و سرانجام یکم آذر ۱۳۹۹خورشیدی در اثر عارضه قلبی دار فانی را وداع گفت.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها