راهنمای انتخاب پکیج برای خانه های قدیمی

اگر سیستم گرمایشی شما بیش از 10 سال عمر کرده است، زمان آن رسیده که تا قبل از این‌که روزهای سرد زمستان برسد، به فکر جایگزین مناسبی برای آن باشید. توصیه می‌شود در این شرایط پیش از آنکه این دستگاه گرمایشی فرسوده شما را بدون آب گرم بگذارد به فکر انتخاب یک پکیج مناسب و ایده‌آل به جای آن باشید.
کد خبر: ۱۳۴۸۱۲۵
راهنمای انتخاب پکیج برای خانه های قدیمی
 
 
با پیشرفت تکنولوژی پکیج‌های گرمایشی جایگزین خوبی برای انواع سیستم‌های گرمایشی گذشته شناخته شده‌اند. موتورخانه‌ها به دلیل اشغال کردن فضای زیاد و هزینه نگهداری و تعمیرات سرسام‌آور کم و بیش از رده خارج شده‌اند و انواع پکیج‌ها با تنوع مدل و برندهای فراوان جایگزین خوبی برای آنها شناخته شده‌اند.

اما قبل از خرید هر سیستم جدیدی نیاز است تا اطلاعات دقیقی برای یک خرید هوشمندانه کسب کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند تا انتخاب درستی برای خرید سیستم گرمایشی پکیج در اختیار داشته باشید. به خصوص جهت انتخاب پکیج برای خانه‌های قدیمی نیاز است به نکات مهمی توجه کنید که در ادامه این مطلب به آنها اشاره شده است. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.
 


معرفی انواع مختلف پکیج گرمایشی


پکیج به طور کلی به سیستمی گفته می‌شود که همزمان توانایی تامین آب سرد و گرم مصرفی را دارا می‌باشد. به طور کلی پکیج‌ها به دو نوع اصلی زمینی و دیواری دسته‌بندی می‌شوند. این دستگاه به دلیل نوع نیاز مصرف‌کنندگان و پیشرفت تکنولوژی به شکل دستگاهی کم‌حجم ساخته شده است که به راحتی در دکوراسیون منزل قابلیت قرار گرفتن در یک کابینت را دارد. همچنین ایمنی بالای انواع پکیج و نصب ساده و آسان و هزینه نصب، نگهداری و تعمیر مقرون به صرفه آن‌ها باعث شده که امروزه بسیار مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گیرند.

لازم به ذکر است راه‌اندازی سیستم گرمایشی پکیج در خانه‌های قدیمی نیازمند رعایت برخی نکات اصولی و ایمنی است که قبل از خرید و نصب پکیج باید مورد توجه قرار گیرد. به طور مثال زمانی که برای استفاده پکیج و راه‌اندازی رایاتور اقدام می‌کنید از صحت عملکرد لوله‌ها اطمینان حاصل کنید. در صورتی که از باز بودن لوله‌ها مطمئن نیستید می‌توانید با بررسی هزینه لوله بازکنی و تخلیه چاه از خدمات آنلاین آن استفاده کنید. این کار در کنار کارایی بهتر دستگاه به عمر مفید پکیج نیز می‌افزاید. در ادامه به معرفی انواع پکیج زمینی و دیواری و مزایای هرکدام اشاره خواهیم کرد.


·        پکیج گرمایشی دیواری و مزایای آن 

راهنمای انتخاب پکیج برای خانه های قدیمی

نوع دیگری از سیستم گرمایشی به نام سیستم گرمایشی پکیج دیواری وجود دارد. این نوع پکیج نیز برای گرمایش محیط و آب گرم بهداشتی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. سوخت این نوع پکیج‌ها گاز است و مصرف انرژی بهینه‌ای دارند. عمر طولانی مدت، بازدهی بالا و ایمنی فوق‌العاده این دستگاه باعث شده است تا  فروش خوبی داشته باشند.

خوب است بدانید که پکیج دیواری برخلاف پکیج زمینی امکان تامین گرما برای متراژ بالای ساختمان را ندارد و برای هر واحد باید به صورت مجزا نصب و راه‌اندازی شود. البته این موضوع چندان بد نیست و می‌تواند باعث مستقل بودن گرمایش و مصرف انرژی هر واحد ساختمانی شود. به همین جهت برای نصب، سرویس و تعمیرات پکیج در ساختمان‌های بزرگ قدیمی باید با مشاوره و کمک کارشناس نسبت به خرید پکیج اقدام نمایید.


·        پکیج گرمایشی زمینی و مزایای آن


در بین انواع پکیج‌ها نوع خاصی از آنها با نام پکیج زمینی مخزن‌دار وجود دارد که اغلب برای ساختمان‌های بزرگ با متراژ زیاد مناسب می‌باشد. پکیج‌های زمینی با سوخت گاز و گازوئیل وجود دارند اما به دلیل دسترسی آسان به سوخت گاز و مقرون به صرفه بودن، فروش پکیج زمینی مخزن‌دار گازی در بازار متداول است.

این نوع پکیج که گزینه مناسبی برای خانه‌های قدیمی چند طبقه است، دارای مخزن نگهداری آب گرم می‌باشد و با مصرف سوخت کمتر از موتورخانه، بازدهی گرمایی بهتری نیز دارد. همچنین راه‌اندازی و نگهداری از آنها آسان بوده و سرویس و تعمیر پکیج زمینی کم‌هزینه‌تر از انواع دیواری آن است.


مهمترین نکات در انتخاب صحیح پکیج خانگی

 

راهنمای انتخاب پکیج برای خانه های قدیمی
 

همانطور که گفته شد ممکن است همه پکیج‌ها مناسب شرایط کنونی شما نباشد و نیاز است برای انتخاب دستگاه گرمایشی به خصوص در خانه‌های قدیمی به نکات مهمی که در ادامه ذکر شده است توجه کنید.
 


·        موقعیت مکانی و معماری ساختمان


توجه به موقعیت مکانی و معماری ساختمان کمک می‌کند تا انتخابی صحیح برای خرید و راه‌اندازی سیستم گرمایشی داشته باشد. به طور کلی ساختمان‌های با بنای جدید و مدرن غالبا مجهز به دیوار، درب و پنجره مدرن هستند که از هدر رفتن انرژی به خوبی جلوگیری می‌کنند. این در حالی است که در ساختمان‌های قدیمی ممکن این موضوع وجود نداشته باشد و باید در هنگام انتخاب پکیج به دنبال دستگاهی با کارایی و عملکرد قوی باشند. ساختمان‌های قدیمی اکثرا به دلیل وجود پنجره زیاد، دیوار عایق عایق‌بندی نشده و دارا بودن فضاهای پرت باعث هدر رفت گرما و انرژی می‌شوند.
 


·        جهت جغرافیایی


همانطور که گفته شد برای انتخاب پکیج برای ساختمان معیارهای مختلفی وجود دارد که به هنگام انتخاب و خرید پکیج به خصوص برای خانه‌های قدیمی حائز اهمیت است. جهت جغرافیایی ساختمان که به عبارتی باعث تفاوت در زاویه تابش خورشید به ساختمان می‌شود در انتخاب نوع پکیج تاثیرگذار است. به طور مثال خانه‌های شمالی به دلیل این‌که نورگیری بیشتری دارند ممکن است باعث شود گزینه‌های پکیج انتخابی برای آنها محدود و متفاوت از پکیج‌های مناسب خانه‌های جنوبی باشد. به همین جهت موقعیت جغرافیایی قرارگیری ساختمان و تعداد درب و پنجره موجود در ساختمان در ظرفیت و قدرت پکیج انتخابی موثر خواهد بود. همچنین تعداد طبقات موجود در خانه‌های قدیمی نیز یکی از موارد مهمی است که در انتخاب نوع و ظرفیت پکیج باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا پکیجی که برای خانه‌های قدیمی چند طبقه خریداری می‌شود، حتما باید از پکیج خانه یک طبقه قوی‌تر باشد و ظرفیت گرمایشی بیشتری نیز داشته باشد.  
 


·        اهمیت ظرفیت گرمایشی و سایز پکیج


پکیج دستگاهی مناسب برای تامین گرمایش محیط و همچنین آب گرم بهداشتی مصرفی است. بنابراین توجه به ابعاد و متراژ خانه به انتخاب صحیح ظرفیت پکیج گرمایشی کمک خواهد کرد. به طور کلی هر چه میزان انرژی گرمایی خروجی از دستگاه پکیج بیشتر باشد به این معناست که ظرفیت پکیج بالاتر است. متراژ فضای خانه، تعداد طبقات، تعداد رادیات‌های نصب شده در خانه، مقدار فشار آب ساختمان و ... همگی از نکات مهمی هستند که در انتخاب ظرفیت مناسب پکیج موثر هستند. البته لازم به ذکر است که معادلاتی برای محاسبه ظرفیت پکیج نیز وجود دارد که ارائه آن‌ها در این مطلب نمی‌گنجد و برای راهنمایی بیشتر می‌توانید به این مطلب مراجعه کنید. اما بهتر است برای محاسبه دقیق ظرفیت پکیج از یک مشاور تاسیسات مکانیکی کمک بگیرید تا بهترین پکیج را برای موقعیت ساختمانی شما محاسبه و پیشنهاد دهد.
 


کلام پایانی


با توجه به همه مطالب ارائه شده می‌توان یادآور شد که به طور کلی انتخاب و خرید پکیج گرمایشی کار چندان سختی نیست. اما در خانه‌های قدیمی به دلایل مختلفی مانند جهت جغرافیایی و موقعیت ساختمان، طبقات متعدد در یک خانه، وجود فضاهای پرت ساختمانی مانند راهرو و راه‌پله مشترک و ... باعث شده است که انتخاب و خرید پکیج برای خانه‌های قدیمی از حساسیت بیشتری برخوردار باشد. شما می‌توانید با در نظر گرفتن موارد بالا از بین انواع متعدد پکیج‌های دیواری و زمینی موجود از برندهای مختلف بازار، گزینه‌های مناسب نوع ساختمان خود را انتخاب و خریداری نمایید.
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها