رئیس پلیس راه استان؛

لغزندگی جاده ها بر اثر اولین بارش های پاییزی

سرهنگ "کیخسرو دستغیب" اظهار داشت: مواد مختلف روی جاده ها مانند گرد و خاک، روغن و گازوئیل و... که بر اثر گرمای تابستان کاملا خشک شده با اولین بارش های پاییزی احیاء شده و راه ها را به شدت لغزنده می کند.
کد خبر: ۱۳۴۵۵۷۰

به گزارش جام جم آنلاین کرمانشاه؛ رئیس پلیس راه استان گفت: شروع اولین بارش ها در فصل پاییز باعث لغزندگی جاده ها شده و بسیار خطرناک است.

وی ادامه داد : در این وضعیت رانندگان باید احتياط کرده و سرعت را تا حدي که کاملا بر خودرو تسلط داشته باشند پايين آورده و در جاده هاي پر پيچ و خم اين توصيه دارای اهميت بيشتري می باشد زیرا جاده هاي لغزنده فرمان پذيري خودروها را کاهش داده و اين موضوع سرپيچ ها بيشتر به چشم مي آيد.

سرهنگ دستغیب تصریح کرد: در شرايط لغزندگي، فاصله توقف از حالت عادي بيشتر مي شود و در چنين شرايطي براي تسلط بر اتومبيل بايد فاصله خود را با اتومبيل جلويي بیشتر از حالت عادي تنظيم کرد و در ساعات اول بارندگي، لغزندگي به مراتب وضعيت بدتري دارد و احتمال تصادف بيشتر است در اين شرايط رعايت سرعت مطمئنه اولويت بيشتري دارد .

رئیس پلیس راه استان یادآور شد:به دلیل اینکه در جاده هايي که اولين باران پاییزی در آن باریده شده است، میزان سرعت وسایل نقلیه با احتمال لغزندگي نسبت مستقيم دارد پس رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی و اجتناب از عجله و شتاب در رانندگی مهم ترین توصیه پلیس راه به رانندگان است.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها