زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با ذوق زیارت و شوق حضور در عرش خدا، بی قرار رسیدن به مشهد مقدس ه
زائران و مجاوران بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) با ذوق زیارت و شوق حضور در عرش خدا، بی قرار رسیدن به مشهد مقدس ه
کد خبر: ۱۳۴۴۶۵۴


در این کلان شهر مقدس، میدان شهید" فهمیده"، شاهراه اتصال چند محور اصلی برای عبور و مرور وسایل نقلیه و تشرف به حرم مطهر رضوی است.
در میدان شهید فهمیده از محور شرق به پل فجر، بلوار بسیح و نماز و حرم مطهر رضوی می رسیم.
 در محور جنوب به شمال( میدان شهید فهمیده) از آرامگاه حماسه سرای پارسی گوی، فردوسی پاکزاد به میدان فردوسی و میدان فلسطین و حرم مطهر رضوی می رسیم.
به سمت غرب مشهد که حرکت کنیم به میدان قائم (عج) می رسیم و در یک سه راه باید به سمت بزرگراه پیامبر اعظم(ص)، میدان امام علی(ع) و میدان بزرگ استقلال و آزادی و در نهایت حرم امام رضا(ع) انتخاب مسیر کنیم.
زائران و مجاوران حرم مطهر امام رضا(ع) بی قرار زیارت مرقد نورانی امام رئوف بارها و بارها از میدان بزرگ شهید فهمیده در شهر مشهد عبور کرده اند.
چه زیبا تلاقی است میدان شهید فهمیده به عنوان کانون اتصال محورها و یادبود ارزش هایی که در این برهه خطیر از زمان با لطف امام رضا(ع) و عنایت ولی عصر (عج) و زیر پرچم ولی فقیه، حضرت امام خامنه ای(مدظله العالی) به پاسداشت آن، هوشمندانه نیازمندیم.
از هشتم آبان 1359 چهل و یک سال می گذرد، روزی که" حسین فهمیده" به آسمان ها پرکشید و بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران(ره) چه زیبا فرمودند: رهبر ما آن طفل 13 ساله ای  است که با قلب کوچک که ارزشش از صدها زبان و قلم بزرگ تر است با نارنجک، خود را زیر تانک دشمن انداخت و آن را منهدم و خود نیز شربت شهادت نوشید.
ما در میدان شهید فهمیده خوب می دانیم برای رسیدن به مقصد از پل فجر و بلوار نماز و میدان استقلال و آزادی تا زیارت حرم مطهررضوی که به برکت نام حضرت قائم (عج) و امام علی(ع) و به عزت نام شهدایی که مسیر ما را مزین به عطر معرفت کرده اند باید آگاهانه و هوشیارانه بگذریم.
درخت تنومند این امنیت، این اقتدار، این عزت و این عظمت نظام اسلامی با  وحدت کلمه و فرمانبرداری از ولی امر مسلمانان جهان و حفظ ارزش از جان گذشتگی وارستگانی است که تا شهادت  برای تجلی استقلال ،شکوه آزادی و اقتدار جمهوری اسلامی، جان و هستی شان نثارکردند و ما در امتداد این مسیر، پیام و معرفت شان را «باید» درک می کنیم.
شهید حسین فهمیده سال 1346در قم دیده به جهان گشود و در هشتم آبان 1359  شجاعانه و در جهاد حق علیه باطل، جان به مردم و انقلاب تقدیم کرد.
روز شهادتش را روز نوجوان و این هفته را هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری کرده اند تا در امتداد نام و یاد و راه شهید فهمیده و شهدای انقلاب و اسلام پرصلابت و هوشیارانه و آگاهانه گام برداریم.
شهید حسین فهیمده، نوجوان 13 ساله بزرگمردی بود که راه و نامش در امتداد مسیر عاشورا، رهروانی ثابت قدم دارد، چونان که در همین روزهای گذشته «علی لندی» نوجوان 15 ساله اهل شهرستان  ایذه با شجاعت و غیرتمندانه برای نجات جان 2 زن در حادثه ای سخت به آتش زد و جان نثار کرد و رهبر معظم انقلاب  اسلامی او را قهرمان نامیدند.
روز شهادتش را روز نوجوان نامیدند تا در امتداد نام و یاد وراه شهید فهمیده و شهدای انقلاب و اسلام پرصلابت و هوشیارانه و آگاهانه گام برداریم.
شهید حسین فهیمده، نوجوان 13 ساله بزرگمردی بود که راه و نامش در امتداد مسیر عاشورا، رهروانی ثابت قدم دارد، چونان در همین روزهای گذشته  «علی لندی» نوجوان 15 ساله اهل شهرستان ایذه به آتش زد تا و جان 2 زن را نجات بخشد و رهبر معظم انقلاب اسلامی او را قهرمان نامیدند.
 و در ادامه  چه نیکوست یادی کنیم از شهدای دانش آموز که در جبهه های حق علیه باطل، با رشادت و شهامت، حماسه آفریدند.
شهید" حسن مهردادی "در 19 سالگی، روز هشتم آبان 1360 در جبهه مهاباد هنگام درگیری با گروه های ضد انقلاب، آسمانی شد و امروز سالگرد شهادتش است.
شهید بهنام محمدیگ در 28 مهر 1359  در خرمشهر به شهادت رسید.
شهید" سید حمیدرضا سیاهپوش" 18 ساله بود  و در عملیات کربلای 4 روز چهارم دی 1365 به شهادت رسید.
شهید" امیر جمشیدی" در 17 سالگی، روز سی ام فروردین 1364در درگیری با گروه های ضد انقلاب در جبهه غرب به شهادت رسید.
شهید" حسن محمد رحیمی " در 15 سالگی  روز هفتم اسفند1362در جزیره مجنون شهد شهادت نوشید.
شهید" صفدر تقوی خصال" در 18 سالگی  روز هشتم اسفند1362در جزیره مجنون به آسمان ها پرواز کرد.
شهید" صادق صادق زاده" در 15 سالگی  در سال 1364در فاو به شهادت رسید
شهید" عبدالمجید رحیمی" در 16 سالگی  روز 10 اردی بهشت 1361در عملیات بیت المقدس(آزاد سازی خرمشهر) شهد شهادت نوشید.
شهید" حسین کیارستمی" در 16 سالگی روز 16 مهرماه1363 در جزیزه مجنون به شهادت رسید.
شهید" بهمن بیگ زاده" در 13 سالگی  روز هفتم اسفند1362در جزیره مجنون شهد شهادت نوشید.
شهید" علیرضا کریمی" در سال 1361 در 16 سالگی  و در عملیات والفجر یک، منطقه عملیاتی فکه – تنگه ابوغریب که هر دوپایش مورد اصابت تیر قرار گرفت و زمانی که می خواست خودش را به تپه برساند تانک های عراقی از روی پایش عبور کردند.
شهید" یعقوبعلی داغی" در 15 سالگی روز 25 دی ماه 1365 در عملیات کربلای 5  به شهادت رسید.
شهید" امیرعلی حیدری" در 16 سالگی روز 22 اسفند1363 در عملیات بدربه شهادت رسید.
شهید" ناصر رازی"  در 12 سالگی روز 17 مهر 1361 بر اثر اصابت ترکش به شکم در جوانرود شهید شد.
شهید" غلامرضا صادقیان" در 17 سالگی  روز اول بهمن 1359 هنگام نبرد با مزدوران ضدانقلاب در جبهه مریوان به آسمان پرکشید.
شهید" مرتضی اسفندیاری" در 18 سالگی  در خرمشهر به آسمان پرکشید.
شهید"حسن اکرمی" در 16 سالگی روز 19 فروردین 1361در عملیات والفجر4 به شهادت رسید.                                                                                     
شهید حججی نیز جوانی برومند بود که جان در طبق اخلاص گذاشت و شجاعانه برای عزت و عظمت اسلام سرفدای آرمان و راهش کرد واین جهاد با خون فرماندهانی چون حاج قاسم سلیمانی در جویبار عشق جریان دارد.
و در این مسیر مقدس، نیروی انتظامی نیز شهدای عزیز را به نظام، انقلاب، امنیت و اقتدار کشور تقدیم کرده است و چه زیبا می گوید" عرفان"  پسر نوجوان سرهنگ شهید" غلامحسن جام دوست" از شهدای پلیس راهور که  اهل شهرستان تربت جام خراسان رضوی است و پدرش در زاهدان به فیض عظیم شهادت نائل آمد در دیدار با فرمانده نیروی انتظامی جمهوی اسلامی ایران که دلم می خواهد مثل پدر سپیدبالم، مرد باشم.  
و ما نیز باید پاسدار و وارث شایسته  این اقتدار و عظمت و شکوه باشیم.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها