در بند زمان
دث‌ لوپ بالغ‌ترین ساخته آرکین در دهه گذشته است

در بند زمان

New World معنای جدیدی برای واژه MMO مدرن است

درخشش آمازون در بازی‌سازی

بازی جدید آمازون به نام New World فقط آخرین بازی MMO جدیدی نیست که امسال منتشر می‌شود، بلکه سعی می‌کند بهترین آنها باشد.
بازی جدید آمازون به نام New World فقط آخرین بازی MMO جدیدی نیست که امسال منتشر می‌شود، بلکه سعی می‌کند بهترین آنها باشد.
کد خبر: ۱۳۴۲۷۷۱

بازار بازی‌ های آنلاین کلان سال‌هاست تکان عجیبی نخورده و محصول جدید بخش بازی‌سازی آمازون که مدتی است منتشر شده، در همان روزهای اول توانست بیش از نیم میلیون بازیکن همزمان داشته‌باشد. سوال اینجاست آیا New World همان ورلد آو وارکرفت بعدی برای دنیای MMOبازهاست؟

سرآغاز ماجرا
همان‌طور که احتمالا تا الان متوجه شده‌اید، نقش‌آفرینی MMO جدید آمازون یعنی New World آمار و ارقام جدیدی را از خودش ثبت کرده‌است. این بازی با قابلیت بالایی که دنیای فانتزی آن ارائه می‌کند، یادآور روزهای خوش کلاسیک‌های سبک MMO است.

دنیای بازی به نام Aterenum شناخته می‌شود و حوالی سال 1600 میلادی جریان دارد. بازیکن‌ها در نقش سرباز مهندس‌ها و مهاجران مختلف، در دنیایی پر از آشوب گیر افتاده‌اند. سرنوشت هر بازیکن و رسیدن به هدف اصلی یا نامیرایی، به خود او بستگی دارد. بازی ترکیب سنتی المان‌های ژانر مثل سبک مبارزات PvE (بازیکن در برابر هوش مصنوعی) است و داستانی روایی را تعریف می‌کند. در عین حال، بازی یک سیستم خیلی دقیق و نوآورانه برای مبارزات PvP (بازیکن در برابر بازیکن) دارد که از خودش ظرفیت‌های بیشتری را نسبت به بازی‌های دیگر ژانر نشان می‌دهد.

برای تمام کسانی که در مورد نسبت مبارزات بازی در هر دو حالت سوال دارند، باید گفت بخش PvP بازی تمرکز اصلی آن است. اگر بازی‌هایی مثل Warhammer را تجربه کرده‌باشید اما به دنبال دنیای فانتزی جدیدی برای گشت و گذار هستید، New World همان بازی جدیدی است که باید سراغ آن بروید.

بازی محتوای زیادی با تمرکز روی مبارزات PvE دارد اما در نهایت و پایان بازی، یک جنگ سه‌طرفه شکل می‌گیرد که بخش مهمی از آن به مبارزات PvP ختم می‌شود. بازی بیشتر از این که روی اسکیل‌ها تمرکز داشته‌باشد، سعی کرده اکشن خوبی داشته باشد و این را می‌توان تاثیر بازی‌هایی مثل Guild Wars 2 در سیستم بازی‌های MMO ده سال گذشته دانست. بازیکن بازی را با ترکیب یک شمشیر و سپر آغاز می‌کند و باید از آنجا راه خودش را برای پیشرفت بیشتر باز کند.

در زمینه مبارزات، New World گلیم خودش را از آب بیرون می‌کشد و یک سیستم مبارزات اصولی را به شیوه مدرن و درست خودش ارائه می‌کند.

قابلیت‌های بیشتر

جالب است بدانید برای ابرشرکتی مثل آمازون،New World اولین بازی بزرگ و موفق آنهاست. بعد از چند شکست مختلف در بازی‌سازی، آمازون یک بازگشت توفانی را با این بازی داشته به‌طوری که تیتر بسیاری از خبرها در چند هفته اول عرضه خود بوده است. با توجه به استقبال بی‌نظیر از بازی، آمازون پشتیبانی خیلی خوبی را از خودش در این زمینه نمایش می‌دهد. البته با تعداد قابل‌توجهی سرور قدرتمند در اروپا و آمریکا، New World همچنان بعضی اوقات مدت زمان زیادی را برای پیدا کردن یک بازی صرف می‌کند. مدت زمانی که بازی در ابتدا از مخاطب می‌گیرد، نسبتا کوتاه است و برای بازیکن‌های ناآشنا با ژانر، چندان پیچیده نیست. هر چند که برای بازیکن‌های حرفه‌ای‌تر، این بازی متاسفانه فعلا گزینه‌هایی محدود برای شخصی‌سازی کاراکتر دارد و در واقع دلیل کوتاه بودن بخش ابتدایی بازی همین است. اما بخشی که آن را نسبت به دیگر بازی‌های سبک خودش متمایز می‌کند، قطعا گرافیک و جلوه‌های بصری آن است. برای یک بازی MMO، پروژه جدید آمازون جلوه‌های فوق‌العاده‌ای دارد. موتور گرافیکی CryEngine به‌خوبی قابلیت‌های خودش را در نمایش پویای دنیای جادویی New World به رخ می‌کشد. در عین حال، بازی روی سیستم‌های نسبتا ضعیف‌تر به خوبی اجرا می‌شود و از این نظر به خوبی آپتیمایز شده است. تازه‌ترین محصول آمازون در یک ماه اول عرضه خود بی‌نظیر به‌نظر می‌رسد و به دلخواه مخاطب عمل می‌کند.

بازی آنقدر راه مختلف پیش پای مخاطب می‌گذارد که انتخاب یک مسیر مشخص گاهی واقعا سخت است. بازی جدید آمازون احتمالا معنای جدیدی برای ترکیب MMO مدرن محسوب می‌شود. در حال حاضر New World برای پی‌سی در دسترس است و می‌‎توانید آن را از استیم تهیه کنید.

مسعود تیموری - کارشناس بازی / ضمیمه کلیک روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها