معرفی بهترین مانیتور‌های گیمینگ در پاییز ۱۴۰۰

فوق عریض با کنتراست بالا

مانیتورهای گیمینگ متنوعی با مارك‌ها، ویژگی‌ها و قابلیت‌های جدید روز به روز در بازار بیشتر ‌می‌شوند اما این به معنای آن نیست كه انتخاب بهترین مانیتور گیمینگ برای دستگاه شما پیچیده است. مطمئنا شما با انتخاب‌های گسترده‌ای روبه‌رو خواهید شد. از فناوری smoothing صفحه نمایش تا نرخ تازه‌سازی كه ‌می‌تواند به ۳۶۰ هرتز برسد و همچنین برای افرادی كه حساسیت خاصی بر روی پیكسل‌ها دارند، ‌می‌توانند صفحه نمایش‌های ۴K را انتخاب كنند. بنابراین با گستره وسیعی از مشخصات سخت‌افزاری مانیتورهای گیمینگ روبه‌رو خواهید شد.
کد خبر: ۱۳۴۱۶۳۵

به گزارش جام جم آنلاین، در ادامه به بررسی چند مورد از بهترین مانیتور‌های گیمینگ که در بازار موجود است می‌پردازیم.
 
فوق عریض با کنتراست بالا

Dell S ۳۲۲۰ DGF
چرا بخریم: کنتراست و روشنایی بالا، نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز، رنگ‌بندی دقیق، کیفیت ساخت عالی
چرا نخریم: فاقد حالت sRGB، دارای پیش‌تنظیم گاما
Dell S ۳۲۲۰ DGF یکی از بهترین مانیتور‌های بازی برای کاربران است. اگر به دنبال مانیتوری هستید که بتوانید هنگام بازی و تماشای فیلم از کیفیت خوبی برخوردار باشد پیشنهاد ما Dell S ۳۲۲۰ DGF است. هنگام ویرایش اسناد یا تصاویر یا تماشای فیلم در اوقات فراغت، کنتراست بالا و رنگ‌بندی دقیق از اهمیت بسیاری برخوردار است. صفحه نمایش‌های فوق عریض اعتبار خاصی به بازی‌های رایانه‌ای می‌بخشند و اندازه ۳۲ اینچی آن برای کار‌های روزانه کامپیوتری عالی است. دکمه‌های کنترلی در سمت راست قرار دارند و شامل شش دکمه و یک دکمه پاور است. چهار مورد اول را می‌توان برای دسترسی سریع به انواع عملکرد‌ها مانند روشنایی و کنتراست یا انتخاب ورودی برنامه‌ریزی کرد.

فوق عریض با کنتراست بالا

Gigabyte G ۲۷ F
چرا بخریم: کنتراست خوب، درایو فوق‌العاده
چرا نخریم: گامای کمی تیره، فاقد گزینه محدوده sRGB
Gigabyte G ۲۷ F یکی از ارزان‌ترین مانیتور‌های گیمینگ موجود در بازار است، اما برای بازی‌های رایانه‌ای عملکرد فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهند که با یک درایو فوق‌العاده پیاده‌سازی شده و یکی از بهترین مواردی است که تا‌به‌حال مشاهده شده است. از نظر سرعت نیز این صفحه‌نمایش ۱۰۸۰ p زمان پاسخگویی ۱۴۴ هرتز را حفظ نموده است. با توجه به این‌که وضوح این مانیتور FHD، نرخ تازه‌سازی، تراکم پیکسلی پایین آن را هنگام رسیدن به ۱۴۴ فریم در ثانیه جبران کرده است. از نظر کیفیت تصویر، این صفحه رنگ‌هایی غنی با کنتراست خوبی را ارائه می‌دهد.

فوق عریض با کنتراست بالا

MSI Optix MAG ۲۷۴ QRF-QD
چرا بخریم: طیف رنگی گسترده، پاسخگویی سریع
چرا نخریم: فاقد حالت sRGB، نرخ کنتراست پایین
اگر دوست دارید که بازی‌های شما رنگارنگ به نظر برسند این مانیتور با طیف رنگی وسیع یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما است. این مانیتور وسیع‌ترین طیف رنگی را در بین مانیتور‌ها دارا است. پنل IPS این مانیتور همچنین دارای کنتراست قوی است و پس از کالیبراسیون ما به ۱۱۲۹.۱:۱ رسید و برای کسانی که به دنبال مانیتوری با سرعت بالا هستند این صفحه‌نمایش نرخ تازه‌سازی ۱۶۵ هرتز را داراست. لولای این مانیتور از نظر موقعیت و جهت‌گیری انعطاف‌پذیری زیادی دارد. این مانیتور می‌تواند ۵ درجه به سمت پایین و ۲۰ درجه به سمت بالا متمایل شود و تا ۱۰۰ میلی‌متر می‌تواند به سمت بالا و پایین حرکت کند و قادر است تا ۷۵ درجه به سمت راست یا چپ بچرخد. این موارد را در تعداد معدودی از مانیتور‌های گیمینگ می‌توان یافت و به طور حتم از نظر ارگونو‌می نیز مزیت زیادی را به کاربران ارائه خواهد داد.


فوق عریض با کنتراست بالا


Viotek GNV ۳۴ DBE
چرا بخریم: کنتراست، HDR
چرا نخریم: برای نمایش بهتر به کالیبراسیون نیاز دارد، ایستادن متزلزل، پایین و بدون تنظیم ارتفاع، فاقد حالت sRGB
پانل و پایه GNV ۳۴ BDE از یکدیگر جدا شده است، بنابراین باید صفحه نمایش را با استفاده از پیچ‌گوشتی به سر فیلیپس وصل کنید؛ بنابراین برای هر دو پایه ۱۰۰ میلی‌متری و ۷۵ میلی‌متری نیاز به سخت‌افزار دارید. تنها کابل‌های ارائه‌شده با این مانیتور سیم برق IEC و Displayport هستند. یک قلاب پلاستیکی قرمز کوچک به سمت راست می‌چسبد و به عنوان یک آویز برای هدفن یا هدست شما عمل می‌نماید. نقطه اتکایی این مانیتور کاملا کوچک است و کمی متزلزل به نظر می‌رسد. این مانیتور را تنها می‌توان به اندازه ۱۵ درجه متمایل نمود و هیچ عملکرد چرخشی یا تنظیم ارتفاع وجود ندارد. پایه صفحه نمایش کوتاه است بنابراین شاید برخی کاربران بخواهند که یک بلند‌کننده کوچک برای بیشتر‌کردن ارتفاع نیاز داشته باشند.

فوق عریض با کنتراست بالا

Asus ROG Strix XG ۲۷۹ Q
چرا بخریم: کنتراست پویای عالی، کاهش تاری ELMB
بهتر از حد متوسط HDR
چرا نخریم: برای بهترین دقت و کیفیت نیاز به کنتراست دارد
اگر از نظر بودجه مشکلی ندارید و عملکرد‌های زیادی را از یک مانیتور گیمینگ انتظار دارید، می‌توانید. Asus ROG Strix XG ۲۷۹ Q را انتخاب کنید. این مانیتور آماده رقابت با سریع‌ترین صفحه نمایش‌ها است و در آزمایش زمان پاسخگویی ما با سایر صفحه نمایش‌های گیمینگ
۱۷۰-۱۶۵هرتز به خوبی رقابت می‌کند و در آزمایش تأخیر ورودی ما فقط یک تا ۳ ثانیه تأخیر دارد. HDR این مانیتور عالی است و به لطف ویژگی کنتراست پویا می‌تواند کنتراست را تا ۲۲۵۰۶.۹:۱ بهبود بخشد. این مانیتور نه‌تن‌ها وضوح بیشتری که رویای شما است را فراهم می‌آورد بلکه یکی از مانیتور‌های نادری است که با استفاده از Adaptive-Sync پارگی اشکال در کنار صفحه را با کاهش تاری محو می‌کند.
 
 
منبع: ضمیمه کلیک روزنامه جام جم 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها