وزیر نفت گفت: کشور دارای ۱۵۳ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال است که این میزان ظرفیت بسیار خوبی برای تولید ایجاد کرده است.
کد خبر: ۱۳۳۷۹۳۳

به گزارش جام جم آنلاین، جواد اوجی، وزیر نفت گفت: با توجه به تعهدی که برای افزایش تولید میادین مشترک به دولت داده‌ایم و بخش زیادی از میادین مشترک خشکی در خوزستان قرار دارد بازدید امروز را برای بررسی پروژه‌های جاری و بررسی پیشرفت آن‌ها انجام داده‌ایم.

وی با بیان اینکه کشور دارای ۱۵۳ میلیارد بشکه نفت قابل استحصال است، افزود: در میادین مشترک غرب کارون تعدادی پروژه منعقد و اجرا شده که باید تکمیل شوند و پروژه‌های جدیدی نیز تعریف شود تا بتوانیم حداکثر برداشت از میادین را داشته باشیم و آمادگی داریم در قالب قرارداد‌ها و مشوق‌های مختلف بتوانیم از ظرفیت سرمایه گذاران برای برداشت از میادن مشترک و مستقل استفاده کنیم.

اوجی ادامه داد: با همکاری کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی برنامه‌هایی برای سرمایه گذاری در میادین مشترک و مستقل نفتی و گازی و رسیدگی به مشکلات نیروی انسانی رسمی و غیر رسمی داریم و در خوزستان صنایع پایین دستی در زمینه پتروشیمی فعال هستند که با هدف توسعه متوازن، برنامه‌هایی برای زنجیره سرمایه پتروشیمی در نظر داریم.

وزیر نفت همچنین قدردانی از نیروی انسانی در مناطق عملیاتی و آشنایی با چالش‌های آن‌ها را از دیگر اهداف سفر امروز خود عنوان کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها