جایی برای عقربه‌ ها
انتخاب ساعت‌ دیواری مناسب، نقش مهمی در دکوراسیون خانه دارد

جایی برای عقربه‌ ها

در انتخاب لباس بارداری باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

تن پوش برای یک نفر و نصفی!

تا سال‌ها پیش شاید واژه‌ای به‌ عنوان لباس بارداری بی‌معنا بود اما حالا چند سالی است که انواع لباس‌های بارداری تولیدشده و در اختیار خانم‌های باردار قرارگرفته تا بتوانند این دوران حساس از زندگی خود را با خیالی آسوده‌تر پشت سر بگذرانند.
کد خبر: ۱۳۳۶۰۶۶

اما از آنجا که خانم‌ های باردار مدام در حال افزایش وزن و سایز هستند، مهم‌ترین مسأله‌ای که در خرید لباس بارداری بیش از هر چیز جلب‌توجه می‌کند، انتخاب نوع سایزی است که بتوانند از ماه‌های نخست تا ماه‌های آخر از آن استفاده کنند و نیازی به خرید دوباره نداشته باشند.

پیراهن‌ها و تاپ‌های مناسب

پیراهن‌ های گشاد همواره از راحت‌ترین لباس‌ های دوران بارداری به شمار می‌رو‌د اما اگر می‌خواهید پیراهنی داشته باشید که در عین راحتی، اضافه‌وزن طبیعی این دوران را هم بپوشاند، توصیه می‌کنیم اندازه قدی آن روی زانو یا پایین‌تر باشد،چراکه با بیشتر شدن ماه‌های بارداری و بزرگ‌تر شدن شکم، لبه پیراهن بالاتر می‌رود و کوتاه‌تر می‌شود.

در این میان، تاپ‌های بارداری هم برای این دوران بسیار راحت هستند و حتی می‌توانید از آنها بعد از پایان بارداری هم استفاده کنید. تجربه نشان می‌دهد تاپ‌هایی که برای این زمان تهیه می‌شو‌د در قسمت شکم، گشاد و راحت است.

شلوار بارداری

از پرطرفدارترین شلوارهای این دوران، شلوارهای جینی هستند که کمر آن قابل تنظیم است. برای خرید شلوار جین بارداری، سایز آن را دوبرابر سایز همیشگی انتخاب کنید.

شلوارهای کشی، شلوارهای استرچ و ساق‌ها هم بهترین گزینه برای این دوران هستند که با توجه به افزایش سایز کش می‌آیند و تا ماه‌های آخر هم قابل‌استفاده‌اند.شلوارهای استرچ با توجه به کش‌سان بودنشان، طرفداران زیادی در این دوران دارند.

این شلوارها برای محافظت از کمر، یک کمربند پهن دارند تا شکم و کمر را کامل بپوشاند. معمولا انواع شلوارهای بارداری در ناحیه کمر از جنس ژرسه است که اطراف ناحیه شکم را گرفته و تا بالای ناف کشیده می‌شود.

این نوع شلوارها با توجه به کش یا دکمه‌هایی که در کنار شلوار تعبیه‌شده، امکان تغییر سایز دار‌د و به‌راحتی می‌توانید در ماه‌های مختلف بارداری از آن استفاده کنید. بااین‌حال اگر شلوار فاق بلند نمی‌پسندید، می‌توانید شلوارهایی را انتخاب کنید که بدون کمر هستند یا با توجه به کمرهای کشی باریکی که دارند، در زیر شکم قرار می‌گیرند.

معمولا شلوارهای جین و لباس‌های سرهمی دو مدل دوخته می‌شوند؛ یکی از آنها نواری شکمی در ناحیه کمر دارند و برخی دیگر نوارهای کشی در دو طرف کمر تعبیه‌شده است. اگر دوست دارید بعد از بارداری هم بتوانید از آن استفاده کنید، خرید شلوارهایی با نوارهای شکمی دوطرفه را توصیه می‌کنیم.

اگر نمی‌خواهید در این دوران شلوار دیگری بخرید، بهتر است از کش مو به‌جای دکمه استفاده کنید به‌طوری‌که کش مو را از سوراخ دکمه رد کرده و دو طرف شلوار را کشیده و کش مو را دور دکمه حلقه کنید تا کمر شلوار محکم قرار گیرد.

بهترین زمان برای خرید لباس بارداری

بهترین زمان برای خرید لباس بارداری را وضعیت بدنی شما مشخص می‌کند. بسیاری از خانم‌های باردار دیرتر دچار اضافه‌وزن می‌شوند و تا مدت‌ها می‌توانند از لباس‌های معمولی خود استفاده کنند اما برخی هم هستند که از همان ماه‌های نخست اضافه‌وزن دارند بنابراین هرزمانی که احساس کردید در لباس‌های معمولی خود دیگر راحت نیستید یا احساس تنگی و فشار در آنها می‌کنید، بهتر است برای خرید لباس بارداری اقدام کنید.

به یاد داشته باشید که خیلی زود هم دست‌به‌کار نشوید،چراکه بیشتر لباس‌های بارداری که در بازارند مناسب سه‌ماهه دوم و سوم هستند و در ماه‌های نخست معمولا می‌توانید از لباس‌های قبلی خود هم استفاده کنید.

کفش در بارداری

معمولا خانم‌های باردار به دلیل تورمی که در ناحیه پاها پیدا می‌کنند، شماره پای آنها یک سایز بیشتر می‌شود و حتی گاهی سایز پایشان بعد از زایمان دیگر به حالت قبل برنمی‌گردد و نیم تا یک شماره به آن اضافه می‌شود.

از سوی دیگر، کمردرد ازجمله دردهای طبیعی دوران بارداری است پس مراقب باشید با پوشیدن کفش‌های پاشنه‌بلند، این دردها را تشدید نکنید. استفاده از کفش پاشنه‌بلند ممکن است دردهای خفیف ناحیه کمر را به دردهای حاد و مزمن تبدیل کند.

علاوه بر این، این کفش‌ها احتمال لیز خوردن و سقوط شما را هم بیشتر می‌کند. بهتر است کفش چرم بخرید که تبادل هوا در آن راحت‌تر اتفاق بیفتد.

کفی کفش هم بهتر است از جنس لاستیک باشد تا احتمال سرخوردن با آن کمتر‌ شود.پوشیدن کفش‌های باریک و تنگ در این دوران احتمال اختلال در گردش خون پاها را افزایش می‌دهد. کفش‌های قلابدار که قابل تنظیم هستند، گزینه بسیار مناسبی برای این دورانند.

بهترین کفش برای این دوران، کفش لژدار با پاشنه سه‌سانتی است. در دوران بارداری هرگز کفش بنددار انتخاب نکنید تا نیازی به خم شدن برای بستن بند نباشد.

توصیه به خانم‌های باردار شاغل

اگر شاغل هستید و می‌خواهید در دوران بارداری در محل کارتان احساس راحتی بیشتری داشته باشید، بهتر است از لباس‌های تیره استفاده کنید تا شکم‌تان کوچک‌تر به نظر برسد. اگر هم به دنبال یک مانتوی مناسب برای این دوران هستید، خرید پانچ بهترین گزینه است که هم آزاد و گشاد است و هم حسابی راحت. البته در انتخاب قد پانچ هم باید دقت کنید که نه خیلی کوتاه باشد که با افزایش سایز، کوتاه‌تر شود و نه آن‌قدر بلند باشد که دست و پاگیر شود.

نکاتی که باید رعایت کنید

دقت کنید لباسی که برای این دوران می‌خرید، کشی باشد. چون شما نمی‌دانید در ماه‌های مختلف چه مقدار رشد را تجربه می‌کنید.

ترجیحا حتی زمانی هم که در خانه خودتان هستید، لباس‌های تنگ نپوشید. این لباس‌های تنگ به‌ویژه در ناحیه فاق شلوار، علاوه بر این‌که درد و ناراحتی را برای شما به دنبال دارد، می‌توانند گردش خون را کاهش داده و به دلیل تغییرات هورمونی، شمارا مستعد ابتلا به عفونت‌های قارچی کند.

شلوارهای کتان یا نخی یکی از بهترین گزینه‌هاست. برای خرید لباس دقت کنید قسمت پایین‌تنه و به‌خصوص ناحیه شکم باید گشاد و بزرگ باشد.

درواقع، بالاتنه لباس باید در قسمت پایین به‌تدریج گشاد شود. علاوه بر این، دقت داشته باشید معمولا پارچه‌های راه‌دار و طرح‌دار، شکم شمارا بزرگ‌تر نشان می‌دهد. پس اگر قصد خرید لباس‌دارید، یا بیشتر سراغ رنگ‌های تیره یا مشکی بروید که شمارا لاغرتر نشان می‌دهد یا اگر به دنبال لباس‌هایی بارنگ‌های متنوع و شاد هستید، پارچه‌هایی تک‌رنگ را انتخاب کنید.

حواستان هم باشد که هنگام خرید لباس بارداری، می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و لباس‌هایی را بخرید که در دوران شیردهی قابل‌استفاده باشد.

برای این کار بهتر است لباسی بخرید که از جلو دکمه‌دار یا زیپ‌دار باشد تا هنگام شیردهی بتوانید به‌راحتی از آن استفاده کنید.

ندا اظهری - روزنامه نگار / ضمیمه چاردیواری روزنامه جام جم

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰
فرزند زمانه خود باش

گفت‌وگوی «جام‌جم» با میثم عبدی، کارگردان نمایش رومئو و ژولیت و چند کاراکتر دیگر

فرزند زمانه خود باش

نیازمندی ها